На українсько-польському кордоні черги з автівок на єврономерах, які масово ввозять українці. Адже зараз можна не платити за них ні мита, і більшості інших податків - крім пенсійного та військового збору. Закон про податкове спрощення для імпорту набув чинності два тижні тому. Його ухвалили на період воєнного стану, щоб підтримати економіку.
Про це йдеться в ТСН.
На українсько-польський кордоні на кілька кілометрів розтягнулася черга з автівок, які везуть в Україну під нульове розмитнення. Самостійно та автовозами. "Завозять все що хочеш, є бідні, є багаті", - кажуть в черзі.
Євгенія та Анатолій, подружжя з Черкащини, показують автівку, яку придбали у Польщі. По машину їхала дружина, бо чоловікам до 60 років виїзд за кордон заборонений. У черзі простояла півтори доби. "Два місяці досвіду вона має, в цьому році отримала тільки права. То було дуже страшно. І перший раз в неї виїзд за кордон був", - розповідає Анатолій.
Євгенія – фармацевт, чоловік – залізничник. Якщо б не нульове розмитнення, то таку автівку за 2100 євро - кажуть, змогли б придбати лише за кілька років, відкладаючи гроші.
У відділі митного оформлення кажуть, машини ввозяться здебільшого бюджетні, є навіть биті. Оформлення одного авто в середньому займає близько години. "Зазвичай оформляються транспортні засоби в ціновому діапазоні від двох до п’яти тисяч євро. Є звичайно дорогі автомобілі, але їх надзвичайно мало", - розповідає начальник відділу митного оформлення Андрій Бойцун.
З 5 квітня, коли закон про скасування мита на імпортні товари, куди входять й автівки, набув чинності – на Львівщину ввезли близько півтора тисячі машин з іноземною реєстрацією – це легковики, мікроавтобуси, вантажівки, мотоцикли та причепи.
"Фізичні особи, громадяни України взагалі не сплачують будь-яких платежів. Вони звільнені від сплати ввізного мита, акцизу та сплати ПДВ. Це спрощення робилося, щоб економіка почала відновлюватися та пристосовуватися до нових реалій війни", - пояснює в.о. начальника Львівської митниці Данііл Меньшиков.
Завдяки "нульовому" розмитненню українці економлять в середньому 30% від вартості автомобіля. "Я планував в січні собі пригнати "Пасат", цікавився в брокерів, ціна за розмитнення мені тоді виходила 6 тис доларів без машини. Це дуже дорого, зараз мені машина вийшла наполовину дешевша", - каже львів’янин Тарас.
Здавалося? через такий закон бюджет навпаки недотримає кошти, та експерти пояснюють у чому логіка. "Будь-яка активність громадян чи підприємницька, чи звичайний громадян України, які пересуваються, купують товари, відвозять батьків до лікарні, займаються перевезеннями, це в будь-якому випадку дає поштовх економіці і економіка оживає", - зазначає адвокат громадської організації "Авто євро сила" Іван Казачук.
Дію закону, припускають експерти, продовжать разом із воєнним станом. Черги з автівок зараз є на пунктах пропуску Шегині та Рава-Руська. Митники просять громадян, які ввозять автомобілі обирати інші пункти перетину, щоб не сповільнювати гуманітарні вантажі, яку прямують в Україну.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram