На "сірі" схеми припадає найбільша частина контрабанди.
Про це в інтерв'ю Громадському розповів голова Державної митної служби Максим Нефьодов.
"Найбільші проблеми — це "сірі" схеми, коли фура заходить, документи подаються, і по цих документах в ній керамічна плитка, а насправді в ній iPhone. Або кажуть про те, що в ній, наприклад, 10 тонн вантажу, а насправді в ній 20 тонн. Або кажуть, що це просто китайський одяг, а насправді там дорогі італійські бренди, пошиті в Китаї. Таких випадків досить багато", - сказав Нефьодов.
Він зазначив, що контрабандні схеми на митниці ніколи не змінюються.
"Зрозуміло, що є "чорна" контрабанда — та, яка проходить взагалі повз митний контроль. Коли, умовно, вночі, кущами, чи полями, чи тунелями на Закарпатті щось перевозиться. Є "сіра" контрабанда, яка, набагато більша, тому що комерційні партії, вагони, машини, сотні контейнерів протягти через кущі доволі важко. Більш-менш суттєві обсяги контрабанди існують лише в компактних і дуже дорогих товарах: це цигарки, бурштин, можливо, паливо", - зауважив Нефьодов.
Очільник митниці наголосив, що боротьба з контрабандою, порушеннями митних правил не може здійснюватись виключно силовими, правоохоронними методами.
"Це тільки частина рецепту. Ще частина — повна діджиталізація процесів для того, аби конкретний митник не мав так багато повноважень. Зрозуміло, що це кадрова реформа, питання інфраструктури. У митників немає окремих вантажників чи пристроїв для цього. Це ті ж самі інспектори — чоловіки, жінки — розвантажують фури, перераховують, а потім завантажують назад усі ці речі. Це займає тиждень. Багато фур без техніки ви зможете вивантажити і перевірити? Ні. Значить, щось точно повз вас провезуть, навіть якщо ви будете найчеснішим", - наголосив Нефьодов.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
13-11-2019, 22:55
0
1 221