RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » новини » Парламентські вибори: хто з кандидатів витратив мільйони на телерекламу і програв

Парламентські вибори: хто з кандидатів витратив мільйони на телерекламу і програв

Вибори до парламенту виграв лише 1 із 21 кандидата-мажоритарника, що рекламувався на національних телеканалах.

Про це повідомляє рух "Чесно", пише Zik



На парламентських виборах 2019 року в мажоритарних округах обрали 199 народних депутатів. Для здобуття перемоги потрібна ефективна агітаційна кампанія.

Частина кандидатів-мажоритарників з великих міст вирішила рекламуватися не просто в межах округу, а вийти з рекламою на національні телеканали. Їхні агітаційні ролики могли бачити глядачі в усій країні. Отже, вартість такої агітації є доволі високою. Одна секунда реклами у прайм-таймі на центральному телебаченні під час цієї виборчої кампанії коштувала до трьох тисяч гривень.

Медіамоніторинг зафіксував 21 кандидата-мажоритарника, який інвестував гроші в загальнонаціональну телерекламу. На її транслювання на національних каналах кожен з мажоритарників витратив від 170 тисяч до 14 мільйонів гривень. Але у звітах ці цифри можуть бути іншими. Після оприлюднення офіційних звітів Рух ЧЕСНО перевірить, чи збігаються задекларовані політиками видатки з даними моніторингу.

Лише один з них виграв вибори – висуванець "Європейської солідарності" у 116-му окрузі Микола Княжицький. Згідно з даними моніторингу реклами на ТБ, його ролики коштували 5,3 мільйона гривень.

Проте рекорд за розміром таких витрат належить не Княжицькому, а екс-меру Ірпеня (Київщина). На телерекламу лідер партії "Нові обличчя" Володимир Карплюк спрямував майже 14 мільйонів гривень – і програв у 95-му окрузі.

Карплюк – до речі, єдиний мажоритарник, який балотувався в райцентрі, а не в столиці чи обласному центрі та купував рекламу на національних телеканалах.

7 київських мажоритарників заплатили за рекламу майже 34,5 мільйона гривень. І всі вони програли вибори кандидатам від партії "Слуга народу".

Але більшість мажоритарників – з інших міст. Серед них:

Княжицький, Остап Семерак, Віктор Пілат та Андрій Зібран зі Львова;

Дніпровські гречкосій Геннадій Гуфман і Валентин Манько;

чернігівський гречкосій Олександр Кодола;

екс-регіонал, самовисуванець із Донеччини Борис Колесніков;

кнопкодав Борис Козир із Миколаєва;

житомирянин Ігор Гундич.

Кількість і тривалість появ на телеекранах залежить від того, скільки кандидати витратили. Хоча Карплюк рекламувався не найбільше, але для агітації він обирав найдорожчі телеканали – "Інтер" та "1+1". Упродовж виборчої кампанії на каналах вийшли 542 ролики про Карплюка.

Телеагітація – нетипова практика для мажоритарників. Одне з пояснень: реклама на національних телеканалах коштує дорого. Закон "Про вибори народних депутатів України" обмежує витрати мажоритарника під час виборчої кампанії сумою, що дорівнює чотирьом тисячам мінімальних заробітних плат. Для цьогорічної парламентської кампанії це 16,7 мільйона гривень. А один вихід 30-секундного ролика у прайм-таймі на "1+1" коштує понад 40 тисяч гривень.

Попри це, протягом виборчої кампанії, яка почалася 23 травня, на центральних телеканалах показали більш ніж 3,7 тисячі роликів від мажоритарників. Чверть з них, а саме 956, була на користь Княжицького. Його рекламував виключно канал дружини нардепа "Еспресо", який має одні з найнижчих розцінок на політичну рекламу.

Третьою за кількістю показаних на ТБ сюжетів стала кампанія Олександра Третьякова, який програв у 219-му окрузі в столиці. Він теж найчастіше агітував на дорогих каналах – "Інтері" та "1+1". За час кампанії ці канали транслювали його рекламу щонайменше 327 разів.

Певна річ, кількість реклами від усіх кандидатів зросла протягом останнього тижня перед виборами. Найбільше її було 17 липня – 453 ролики.

Столичні депутати від "ЄС" і "Слуги народу". Реклама на ТБ – фішка пов’язаних з "Європейською солідарністю" київських мажоритарників. Із семи кандидатів, які засвітилися на ТБ, чотири – депутати Київради від БПП "Солідарність", а один, Павло Тесленко, – з партії "Єдність". Решта – нардепи від Києва Олександр Третьяков і Дмитро Андрієвський від цієї ж партії, які йшли на виборах як самовисуванці.

Протягом двох останніх тижнів виборчої кампанії на "1+1" було щонайменше 54 ролики з агітацією за київських мажоритарників від "Слуги народу". Вони коштували 3,2 мільйона гривень.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Юлія Леськова
29-07-2019, 22:58
Коментарів 0 Переглядів 927

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.