Авто | Нерухомість |
Вчені назвали 3 простих кроки, за допомогою яких "сови" зможуть стати "жайворонками"

Після того, як вчені з'ясували, що у "сов", які працюють вранці, збільшується ризик смерті, нове дослідження показало, що "сови" можуть поліпшити своє здоров'я і самопочуття, змінивши свій циркадний ритм - так звані біологічні годинники - за допомогою декількох простих кроків. Відкриття зробили дослідники з Австралії і Великобританії, повідомляє "Російська служба BBC".

Вони вивчали людей, які засипають за північ, але довго сплять вранці, так званих "сов".

Виявилося, що змінити циркадний ритм можна, якщо лягати спати щодня в один і той же час, уникати кофеїну і сидіти вранці на сонці.

Дослідники говорять, що їхні поради можуть здатися очевидними, але, якщо їм слідувати, вони можуть допомогти багатьом людям.

У всіх є свій біологічний годинник, і вони налаштовані на схід і захід сонця. Саме тому ми спимо ночами.

Але у деяких цей годинник як би відстає.

Так звані "жайворонки" прокидаються рано, але стають надзвичайно сонливими ввечері. З "совами" же все навпаки - вони вважають за краще лягати спати пізно вночі, але їм важко вставати вранці.

"Совам" в результаті часто складно пристосуватися до сучасного життя, оскільки більшість людей працюють з дев'яти до п'яти і їм доводиться прокидатися за багато годин до того, як їх організм готовий до пробудження.

Все це, як показують численні дослідження, в результаті позначається на стані здоров'я "сов".

Вчені вивчили поведінку 21 "екстремальних" сов", які в середньому лягали спати лише о 2:30 ночі і не прокидалися раніше десятої ранку.

Їм було наказано:

прокидатися на дві або три години раніше звичайного і проводити якомога більше часу на вулиці під ранковим сонцем;

снідати якомога раніше;

займатися фізичними вправами тільки вранці;

обідати в один і той же час кожен день і нічого не їсти после 19:00;

відмовитися від кофеїну після 15:00;

не дрімати после 16:00;

лягати в ліжко на дві або три години раніше звичайного і зменшувати освітленість вечорами;

кожен день лягати спати і вставати в один і той же час.

Після трьох тижнів такого режиму біологічний годинник цих людей змістився на дві години, кажуть дослідники Бірмінгемського університету, Університету Суррея та Університету Монаша в Австралії.

Результати дослідження, опубліковані в журналі Sleep Medicine, вказують, що учасники експерименту спали не менше, аніж раніше.

Учасники також повідомляють, що їм рідше хотілося спати протягом дня або вранці, що у них знизився рівень стресу і депресії. Одночасно у них підвищилася швидкість реакції.

"Простий щоденний режим може допомогти "совам" перемкнути свій біологічний годинник і поліпшити як своє фізичне, так і психічне здоров'я. Недолік сну і порушення циркадного ритму можуть негативно позначитися на самопочутті людини, а також збільшують ризик серцево-судинних захворювань або виникнення раку і діабету", - говорить професор Дебра Скін з Університету Суррея.

На "налаштування" біологічного годинника впливає світло, і дослідники радять "совам" обмежувати джерела штучного освітлення вечорами.

Важливий також регулярний режим сну. Якщо протягом тривалого часу люди засинають і встають у різний час доби, це може "збити налаштування" біологічного годинника.

Результати дослідження можуть здатися очевидними, але вчені не знали, як відреагують на новий режим учасники, що все життя лягали спати пізно.

За словами дослідників, важливо зрозуміти, що значній частині населення можна допомогти, не вдаючись до надзвичайних заходів.

Автор: Микола Кобилюк

10-06-2019, 23:55

Кожен зі своїм посудом: чи будуть у церквах Чернівців освячувати воду на Водохреще
Настоятелі храмів розповіли, за яких умов відбуватимуться святкові літургії
Скільки нових випадків коронавірусу виявили на Буковині за добу

У Чернівецькій області від початку епідемії захворіло 42843 людей

«Всі продалися»
"Всі під кимось ходять", – таке почула днями від чернівецького таксиста
Нишком хворіємо
Щодня на сайті облдержадміністрації подають інформацію про кількість нових випадків захворювання на коронавірус
«Smart Centre» у Чернівцях – круті і надійні авто з Америки за доступною ціною!*

У Чернівцях надійним продавцем авто із Америки та Кореї є Smart Centre.
П’ять хвилин – і страва готова! З домашнім напівфабрикатам «Смачно» у Чернівцях готувати обід чи вечерю легко!*

Нещодавно у Чернівцях відкрився спеціалізований магазин із домашніми напівфабрикатами "Смачно".
Як бренд весільних суконь із Чернівців «Vladiyan Royal Dresses» став всесвітньовідомим і популярним?*

Який шлях потрібно пройти, щоб стати відомим брендом і як не зупинитися на півшляху до успіху розповіли власники компанії Vladiyan Royal Dresses – подружжя Людмила та Юрій ВЛАДІЯН
Система «розумний будинок» від «Thermo House» у Чернівцях економить до 50% вашого бюджету!*

Будівельна компанія "Thermo House" вже понад 3 роки встановлює в Чернівцях розумні інженерні системи.
Рак легень: діємо на випередження. Лабораторія «МедЛаб» проводить діагностику*

Всеукраїнська мережа лабораторій "МедЛаб" проводить дослідження для діагностики легеневого раку
Ритейл проти коронавірусу: українські лікарні отримали від «АТБ» сотню найновіших кисневих концентраторів*

Корпорація "АТБ" разом із Благодійним фондом "АТБ" закупили та передали обласним, міським і районним лікарням 100 таких апаратів.
Як захистити дітей від наркотичної, алкогольної або ігрової залежності? Відповідь фахівців «Програми 15» міста Чернівці!*

Наркотичну залежність, алкогольну, ігрову, харчову завжди легше попередити, ніж лікувати.
Будь добрішим – візьми участь у благодійній акції «У пошуках Янгола»! Один лист – два дива!*

Щороку напередодні новорічних свят Український фонд "Благополуччя дітей" проводить кампанію "У пошуках Янгола".