Національний банк розробив оновлені вимоги щодо оскарження клієнтами банків грошових переказів, які виникли через шахрайські дії.
Про це йдеться у повідомленні прес-служби НБУ.
Регулятор пропонує встановити такі додаткові вимоги щодо випадків оскарження клієнтом переказів коштів, які ним не здійснювалися:
● банк-емітент повинен після отримання відповідного повідомлення від користувача відновити залишок коштів на його рахунку до стану, в якому він був перед здійснення цього переказу, не пізніше наступного робочого дня (крім випадку, коли банк має підстави вважати дії користувача неправомірними, про що повідомлено правоохоронні органи);
● користувач несе всі збитки, пов’язані з переказами, що ним оскаржуються, якщо банком доведено, що дії чи бездіяльність користувача призвели до втрати, незаконного використання ПІНу або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції;
● банк-емітент має право не повертати користувачу на його рахунок суму коштів у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (близько 350 гривень), якщо переказ, що оскаржувався користувачем, був здійснений із використанням втраченої/викраденої або неправомірно використаної платіжної картки та/або її реквізитів, водночас користувач повідомив банк про її втрату/викрадення або неправомірне використання реквізитів лише після проведення такого переказу.
Водночас НБУ пропонує підвищити відповідальність клієнтів банків.
Так, у разі, якщо дії або бездіяльність клієнта банку призвела до того, що з його картки шахраї зняли кошти, він нестиме всі збитки, які були пов'язані з такими шахрайськими переказами. Наприклад, це стосуватиметься випадків, коли клієнт банку сам розповів свій ПІН-код або надав реквізити картки зловмиснику.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
17-05-2019, 21:53
0
1 481