Список чуттів людини поповнився ще одним

Лабораторні експерименти показали, що наш мозок реагує на зміни магнітного поля Землі.

Про це пише Naked Science.

"Багато риб, комах і, звичайно, птахів здатні орієнтуватися за рахунок магніторецепціі — особливого почуття, що дозволяє відчувати напрям глобального магнітного поля Землі. Вважається, що люди їм не володіють, однак експерименти, поставлені з контрольованими магнітними полями у лабораторії, показали, що і нам певною мірою магніторецепція доступна", - йдеться у публікації.

Але якщо птахам у цьому допомагає спеціалізований чутливий білок, то як відбувається сприйняття магнетизму в нашому організмі, поки залишається загадкою.

Про нові експерименти команда вчених із США та Японії розповідає у статті, опублікованій в журналі eNeuro. Шиньсюке Шимоджо, Джозеф Кіршвінк та їхні колеги відібрали 26 добровольців і поміщали їх по одному у темному, звукоізольованому приміщенні. Всередині вчені створювали штучне магнітне поле такої ж потужності, що і геомагнітне поле біля поверхні Землі, але при цьому могли вільно змінювати напрямок його силових ліній. Поки магнітне поле оберталося, активність мозку кожного добровольця реєструвалася за допомогою електроенцефалографії (ЕЕГ).

Список чуттів людини поповнився ще одним

Ці дані порівнювали з даними ЕЕГ людей, які сиділи у темній кімнаті, магнітне поле в якій ніяк не змінювалося. Виявилося, що при обертанні магнітного поля проти годинникової стрілки хвилі альфа-ритму мозку помітно слабшають – їхня амплітуда падає у середньому на чверть.

Альфа-хвилі пов'язують зі станом розслабленого неспання, коли людина не зосереджена на зорі або уяві. Вони слабшають, тільки-но мозок починає активно обробляти сенсорну інформацію. Таке падіння відзначалося й у добровольців при зміні магнітного поля всередині приміщення. За частки секунди альфа-хвилі могли слабшати на величину до 60 відсотків, вказуючи, що мозок при цьому зайнятий аналізом сенсорних даних. Як відбувається сприйняття магнітних полів і навіщо взагалі великим приматам на кшталт нас потрібно це "додаткове" почуття, поки залишається незрозумілим.

"Аристотель описав п'ять чуттів, включаючи зір, слух, смак, нюх і дотик, — каже Джозеф Кіршвінк, професор Каліфорнійського технологічного інституту. — Однак він не розглядав відчуття тяжкості, температури, болю, балансу і деяких внутрішніх стимулів, які, як ми тепер розуміємо, є повноправною частиною нашої нервової системи. Вивчення наших тварин-предків показує, що сприйняття геомагнітного поля теж може увійти в цей перелік — як вже не шосте, а 10, а може, і 11 чуття".

19-03-2019, 23:52

Hаписав: iq, Коментарів: 0, Новин: 0, 20 березня 2019 07:09
В новині:
Вивчення наших тварин-предків показує ... що вчені тугодуми

Не простояв і двох діб: у Чернівцях зіпсували мурал з Бобом Марлі
Ванндали зіпсували мурал, який нещодавно намалювали на стіні одного з будинків по вул. Українській
Знищення «Української книги»: австрійську цеглу з приміщення таємно вивозять вечорами
Усередині приміщення колишньої книгарні далі тривають ремонтні роботи, які міськрада раніше називала незаконними
Сир вагою 164 кг: у Чернівцях встановили новий рекорд України – фото
На Соборній площі завершився перший день фестивалю сиру та вина

Від діктатури до діктаДури і будуще горсовєта. Блог Мостіпаки
Про головні події тижня – у блозі Олександра Мостіпаки
«Заборонений», але вартий уваги. Блог Марини Кавкало
На жаль, робиться все, щоб українське кіно не процвітало
Чому хочуть повернути Путіна. Блог Ярослава Волощука
Як можна сідати за один стіл із диктатором, на совісті якого велика кількість злочинів?
"Хочемо розвиватися у Чернівцях, щоб люди працювали вдома" (на правах реклами)

Як працюють на одному із найбільших підприємств Буковини ТОВ "Аутомотів Електрік Україна"
Мертве море в Чернівцях: про відкриття Салону «Edom» (на правах реклами)

Одним із закладів, де можна відпочити, відчути енергетику солоної води, вдихати справжній морський запах є Салону клімату Мертвого моря "Edom", відкриття якого відбулося 30 серпня.
Життя без варикозу – це просто. Ми завжди поруч! (на правах реклами)

Новітні технології, які використовує "Західний судинний центр" у Чернівцях, дозволяють позбавити людину варикозу за короткий час, без розрізів та зі швидким одужанням.
Суттєві знижки і акції на сезонні ліки: 5 переваг нової аптеки «Обійми любові» у Чернівцях (на правах реклами)

Аптека "Обійми любові" з’явилася у Чернівцях пів року тому. Таку назву вирішили обрати, щоб одразу стало зрозуміло, що тут завжди готові подбати про своїх клієнтів.
Якісні лабораторні аналізи стали ще доступніші в Чернівцях (на правах реклами)

Лабораторія "МедЛаб" рада повідомити, що в Чернівцях для зручності жителів міста відкрито нове відділення для забору біологічного матеріалу, яке знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 226.