Список чуттів людини поповнився ще одним

Лабораторні експерименти показали, що наш мозок реагує на зміни магнітного поля Землі.

Про це пише Naked Science.

"Багато риб, комах і, звичайно, птахів здатні орієнтуватися за рахунок магніторецепціі — особливого почуття, що дозволяє відчувати напрям глобального магнітного поля Землі. Вважається, що люди їм не володіють, однак експерименти, поставлені з контрольованими магнітними полями у лабораторії, показали, що і нам певною мірою магніторецепція доступна", - йдеться у публікації.

Але якщо птахам у цьому допомагає спеціалізований чутливий білок, то як відбувається сприйняття магнетизму в нашому організмі, поки залишається загадкою.

Про нові експерименти команда вчених із США та Японії розповідає у статті, опублікованій в журналі eNeuro. Шиньсюке Шимоджо, Джозеф Кіршвінк та їхні колеги відібрали 26 добровольців і поміщали їх по одному у темному, звукоізольованому приміщенні. Всередині вчені створювали штучне магнітне поле такої ж потужності, що і геомагнітне поле біля поверхні Землі, але при цьому могли вільно змінювати напрямок його силових ліній. Поки магнітне поле оберталося, активність мозку кожного добровольця реєструвалася за допомогою електроенцефалографії (ЕЕГ).

Список чуттів людини поповнився ще одним

Ці дані порівнювали з даними ЕЕГ людей, які сиділи у темній кімнаті, магнітне поле в якій ніяк не змінювалося. Виявилося, що при обертанні магнітного поля проти годинникової стрілки хвилі альфа-ритму мозку помітно слабшають – їхня амплітуда падає у середньому на чверть.

Альфа-хвилі пов'язують зі станом розслабленого неспання, коли людина не зосереджена на зорі або уяві. Вони слабшають, тільки-но мозок починає активно обробляти сенсорну інформацію. Таке падіння відзначалося й у добровольців при зміні магнітного поля всередині приміщення. За частки секунди альфа-хвилі могли слабшати на величину до 60 відсотків, вказуючи, що мозок при цьому зайнятий аналізом сенсорних даних. Як відбувається сприйняття магнітних полів і навіщо взагалі великим приматам на кшталт нас потрібно це "додаткове" почуття, поки залишається незрозумілим.

"Аристотель описав п'ять чуттів, включаючи зір, слух, смак, нюх і дотик, — каже Джозеф Кіршвінк, професор Каліфорнійського технологічного інституту. — Однак він не розглядав відчуття тяжкості, температури, болю, балансу і деяких внутрішніх стимулів, які, як ми тепер розуміємо, є повноправною частиною нашої нервової системи. Вивчення наших тварин-предків показує, що сприйняття геомагнітного поля теж може увійти в цей перелік — як вже не шосте, а 10, а може, і 11 чуття".

19-03-2019, 23:52

Hаписав: iq, Коментарів: 0, Новин: 0, 20 березня 2019 07:09
В новині:
Вивчення наших тварин-предків показує ... що вчені тугодуми

Дебати Порошенко – Зеленський: коли і де дивитися
Найочікуванішою подією в Україні перед другим туром виборів є дебати кандидатів у президенти
У Чернівцях затримали чоловіка, що сприяв у видачі довідок для отримання румунського паспорта
За 1,5 тисячі доларів США зловмисник обіцяв посприяти у видачі довідки для отримання паспорта громадянина Румунії
«Їм не терпиться»: Порошенко відреагував на судове рішення щодо «ПриватБанку»
Президент екстренно звернувся до українців через Facebook
Бруд політиків відбив бажання голосувати
Громадський діяч – про те, чому явка на виборах становила в Україні 63%, а в області ще менше.
Кандідат «Пе»+кандідат «Зе»= кандідат «Жо». Блог Мостіпаки
Про головні політичні події в регіоні - у блозі Олександра Мостіпаки
Детские коляски на сайте Kloomba
У Чернівцях відкрито новий супермаркет канцтоварів "Барвінок smart" (на правах реклами)

6-7 квітня 2019 року відбулося грандіозне відкриття нового найбільшого магазину мережі супермаркетів канцтоварів "Барвінок smart"
До та після виборів: три нагадування кандидатам (спецпроект Інтерньюз-Україна)

Після першого туру президентських виборів в Україні суттєво зросли очікування ймовірних позитивних змін. На початку квітня на них сподівалися 52%, тоді як у березні – 35%
Іспаський кар’єр ККНК "Технобуд" підтримав "Французьку весну" у Чернівцях (новини компанії)

Цікава розмова з директором Майдан-Іспаського кар’єру не тільки про підтримку фестивалю "Французька весна" в Чернівцях та діяльність підприємства, а й про наболіле для регіону – недобросовісних учасників бізнесу на ринку піщано-гравійної продукції, що грабують і руйнують річки та постачають неякісну продукцію
Справжня боротьба і трохи несподіванки: яким був перший тур президентських виборів (спецпроект Інтерньюз-Україна)

Можна пригадати, як ще до Революції гідності кандидатом на “Зеленського” був колишній боксер Віталій Кличко
Таунхаус Family Yard: затишок та комфорт приватного будинку за ціною квартири (на правах реклами)

Шукаєте омріяне житло в Чернівцях для своєї сім’ї? Ще не вирішили, що для вас краще: квартира чи будинок?