RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » новини » Штраф за дітей і непристебнутий ремінь: для водіїв готують жорсткі нововведення

Штраф за дітей і непристебнутий ремінь: для водіїв готують жорсткі нововведення

Штраф за непристебнутий ремінь безпеки хочуть підняти вдесятеро. Також українців можуть почати штрафувати за відсутність автокрісел для дітей. Про це йдеться в законопроектах, які днями зареєстрували у Верховній Раді. Наразі проекти розглядають в комітеті.

Як можуть змінитися норми для учасників дорожнього руху, повідомила газета Сегодня.



Друга спроба

Не пристебнув ремінь – штраф 51 грн. Така сума нікого не лякає, тому більшість українців не пристібається в авто. Тільки 23% водіїв користуються ременями безпеки, говориться в дослідженні компанії "За безпечні дороги". Притому, що кожен день на дорогах гине дев'ять українців, і це найбільший показник смертності в Європі.

Для порівняння, у Франції штраф за ігнорування ременя безпеки становить 135 євро, в сусідній Словенії – 120 євро, а в Чехії – 77 євро. І такі цифри дають результат. У Франції 99% водіїв пристібають ремінь безпеки, в Чехії – 97%, в Словенії – 93%.

Штраф за дітей і непристебнутий ремінь: для водіїв готують жорсткі нововведення


"Розмір штрафу занадто поблажливий і незрівнянно низький порівняно з тяжкими наслідками, які можуть бути викликані через недотримання правил. Такий незначний штраф створює у водіїв і пасажирів уявлення, що порушення цих норм є чимось дрібним і несуттєвим, хоча наслідком є ​​численні людські жертви", – йдеться в пояснювальній до проекту.

Минулої осені депутати намагалися підвищити штраф до 850 грн. Парламент підтримав проект в першому читанні, а коли настав час другого – в сесійній залі не вистачило голосів. А днями в Раді з'явився проект № 10131, щоправда, з меншим штрафом – 510 грн. Такий же штраф буде і за пересування на мотоциклі, мопеді або іншому двоколісному транспорті без шолома.

"Міжнародний досвід свідчить, що одним з найефективніших способів змусити водіїв і пасажирів користуватися ременями безпеки і шоломами є посилення відповідальності за ці порушення. У країнах з високим рівнем безпеки руху штраф становить значну частину від доходу, і тому більшість водіїв і пасажирів користуються ременями безпеки і шоломами", – зазначають автори законопроекту в пояснювальній записці.

Штрафуватимуть за дітей


Для дітей в авто має бути встановлено дитяче крісло. За правилами дорожнього руху, в транспорті не можна перевозити дітей зростом до 145 см, якщо там немає можливості пристебнути дитину.

Але в Україні досі за порушення правил перевезення дітей немає жодної відповідальності. Це призводить до ігнорування правил перевезення дітей, а особливо, використання автокрісел, хоча наслідком може стати загибель дитини.

Звичайні автомобільні сидіння і ремені безпеки не гарантують захисту пасажира, зріст якого менше 135 сантиметрів. При фронтальному ударі дитина легко вислизає з-під ременя, виготовленого під габарити дорослого пасажира. Найдієвіший спосіб убезпечити дитину – правильно встановлені дитячі автомобільні крісла. Автокрісла зменшують ймовірність смерті немовлят приблизно на 70%, старших дітей – на 54-80%, говориться в звіті Всесвітньої організації охорони здоров'я.

Штраф за дітей і непристебнутий ремінь: для водіїв готують жорсткі нововведення


Компанія Ipsos 2016 року провела дослідження і виявила, що тільки 12% українських батьків, у яких є діти до шести років, встановили автокрісла. А для старших дітей автокрісла майже ніколи не використовують. Хоча, наприклад, в Німеччині рівень користування дитячими кріслами становить 99%, в Чехії – 96%, в Естонії – 96%, в Польщі – 93%.

Тому депутати також зареєстрували законопроект № 10130. Він встановлює покарання за перевезення дітей без автокрісел.

"Беручи до уваги значну суспільну небезпеку, пропонується встановити штраф за порушення правил перевезення дітей на рівні 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (н.м.д.г.), тобто в розмірі 510 гривень, а за повторне правопорушення – 50 н.м.д.г. – 850 гривень", – йдеться в пояснювальній до проекту.

Однак, штраф треба підвищувати не тільки за непристебнутий ремінь і відсутність автокрісла для дітей. Наприклад, сьогодні штраф за водіння авто, яке має несправні гальма або рульове керування, тягово-зчіпний пристрій, фари, становить 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, або 340 гривень. Хоча справність авто не менш важлива, ніж ремінь безпеки.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
19-03-2019, 11:47
Коментарів 0 Переглядів 4 261

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.