У п'ятницю, 22 лютого, закінчується термін пільгового періоду, під час якого можна було зі знижкою 50% легалізувати в Україні авто на єврономерах.
Розмитнити автомобіль можна буде і після 22 лютого, але доведеться сплачувати акцизний податок за повною ставкою, передає
УНІАН.
Заступник міністра фінансів України Сергій Верланов заявив, що уряд, президент і профільний парламентський комітет зайняли єдину позицію, згідно з якою було ухвалено рішення не продовжувати цей пільговий період застосування знижки.
"22 лютого означає кінець так званого пільгового періоду для розмитнення автомобілів, пільговий період - це 50-відсоткова знижка на акцизний податок. З 23 лютого по 23 травня діятиме загальний режим розмитнення цих авто за повною ставкою акцизного податку, і вже з 24 травня ті, хто своєчасно не виконав митні формальності, платитимуть доволі серйозні штрафи, мета яких - припинення обороту використання таких автомобілів на території України", - повідомив Верланов.
Як зазначив виконувач обов'язків заступника голови Державної фіскальної служби України (ДІС) Віктор Кривицький, в останній день дії вищезгаданої знижки на акцизний податок - 22 лютого - всі митниці ДФС працюватимуть до 24 години.
"Тобто, всі громадяни, які встигли подати декларації до 24 години і у яких не буде проблем з документами, вони будуть оформлені, навіть якщо ми не встигнемо їх оформити 22 лютого, то вони оформлятимуться впродовж наступних днів за відповідним зафіксованим курсом, щоб відпрацювати абсолютно всі декларації, які буде подано до 22 числа до 24 години", - зазначив Кривицький.
За даними ДФС, митниці в період з 25 листопада 2018 року і до 19 лютого цього року розмитнили за новими правилами майже 195,2 тис. автомобілів на єврономерах на суму понад 12 млрд грн.
Мінфін розглядає два варіанти подальшої долі нерозмитнених автомобілів на іноземній реєстрації, зокрема, їх продаж на запчастини або вивезення за межі території нашої країни.
За словами президента Петра Порошенка, гроші від розмитнення "євробях" будуть спрямовані на підвищення пенсій для українців. Голова "АвтоЄвроСили" Олег Ярошевич заявив, що з близько двох мільйонів "євроблях" розмитнено лише 50 тисяч, тобто менше 5%, половину з яких було ввезено вже після набуття чинності нових законів. За його словами, автодилери користуються пільговим періодом, щоб ввезти більше автомобілів, а продавати їх будуть пізніше. Водночас, значна кількість українців просто вивезли свої машини на єврономерах за кордон і залишили їх там, щоб уникнути штрафів. При цьому немає ніякої статистики, скільки людей так вчинило. Крім того, за його словами, після прийняття закону про розмитнення "євроблях" черги на кордонах не зменшилися.
Нагадаємо, раніше група народних депутатів запропонувала збільшити пільговий період розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією ще на 90 днів - до 23 травня 2019 року. Законопроект №9522 зареєстрований у парламенті 1 лютого.
Як повідомлялося, з 25 листопада 2018 року в Україні діють зміни до Податкового та Митного кодексів про зниження акцизу на легкові автомобілі та посилення контролю за переміщенням і використанням автомобілів на іноземній реєстрації.
Закон передбачає введення базових ставок для автомобілів залежнос від типу двигуна і його обсягу. Зокрема, для бензинових двигунів об'ємом до 3000 і більше 3000 куб. см ввели базові ставки, відповідно, 50 і 100 євро. Для дизельних двигунів об'ємом до 3500 і більше 3500 куб. см ввели базові ставки, відповідно, 75 і 150 євро.
Також ввели граничний коефіцієнт віку автомобіля, який становить 15. Тобто, для автомобілів, вік яких перевищує 15 років, буде застосовуватися коефіцієнт 15.
Крім того, з дня набрання чинності законом вводиться 90-денний пільговий період дії ставки 0,5 для розрахунку ставки податку за розмитнення на раніше ввезені автомобілі (так звані "євробляхи").
Згідно із Законом "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України", посилено контроль за переміщенням і перебуванням в Україні транспортних засобів з іноземною реєстрацією.
Згідно з документом, особа, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам. Також, згідно із законом, заборонено використання такого автомобіля у підприємницькій діяльності або для отримання доходу. За порушення встановлених правил передбачено штраф у розмірі 34 тис. грн.
Перша фіксація зазначених порушень працівниками Нацполіції передбачає стягнення з порушника 8,5 тис. грн, повторна фіксація - 17 тис. грн, позбавлення права керування на рік і вилучення авто.
Також збільшуються штрафні санкції за порушення термінів переміщення транспортних засобів особистого користування в митному режимі і режимі транзиту.
За перевищення терміну від 10 до 20 діб встановлюється штраф в розмірі 8,5 тис. грн, від 20 до 30 діб - 85 тис. грн, більше ніж на 30 діб (а також за втрату або розкомплектування транспортного засобу) - 170 тис. грн або його конфіскація за рішенням суду.
Крім цього, запроваджується автоматизований обмін інформацією між Фіскальною службою, Держприкордонслужбою та органами поліції з метою контролю за використанням на території України транспортних засобів особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України та/або поміщених під митний режим транзиту.
Нагадаємо, 24 травня закінчується так званий перехідний період, протягом якого "бляхарі" можуть вільно пересуватися на єврономерах. Після цього правоохоронці обіцяють жорстко реагувати на всі випадки порушення податкового та митного законодавства.
До прийняття законів власники автомобілів із іноземною реєстрацією неодноразово проводили акції протесту, вимагаючи від уряду знизити вартість розмитнення автомобілів і не чинити тиск на власників транспортних засобів із єврономерами.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
22-02-2019, 09:10
0
2 147