Голова Чернівецької ОВА Сергій Осачук розповів, хто та на яких підставах має право вилучати у буковинців транспортні засоби.
Про це він розповів у своєму відеозверненні 18 березня, пише molbuk.ua
"Сьогодні хочу відповісти на багато запитань, які ви скеровуєте до мене як до начальника обласної військової адміністрації.
Ви хочете чути про військово-транспортний обов’язок, про транспортні засоби і автомобілі. Хочу чітко роз’яснити, що це є військово-транспортний обов’язок в умовах війни, який стосується всіх без винятку підприємств, установ, юридисних осіб усіх форм власності – комунальної, державної, приватної. Це стосується фізитчних осіб-підприємців, фізичних осіб- громадян України, які хочуть і можуть допомогти українській армії бути мобільною, здійснювати високомобільні маневри і знищувати ворога на нашій території", - зазначив Осачук.
Законом України, постановою Кабміну чітко визначені мобілізаційні наряди. Вони були сформовані ще до початку війни.
"Але я мушу вам поінформувати, що навантаження на Чернівецьку область, як і на інші західні області України, зросли у кілька разів. Тому що війна – вона стосується не тільки окремої малої території нашої держави, а вона ведеться з 3 напрямків – півночі, сходу, півдня. Тому величезна територія України, інші області задіяні в боях і не можуть надавати такий величезний транспортний ресурс. Тому навантаження падає саме на нас, на ті області, які ще перебувають у відносно мирній зоні безпеки. Хочу пояснити, що ми відповідаємо за всю Україну, ми допомагаємо повністю всій українській армії. І не тільки тим військовим підрозділам, які сформовані і несуть службу на території Чернівецького гарнізону", - додав очільник ОВА.
"Ви повинні чітко знати, що вилучення за нарядами мобілізаційних транспортних засобів відбувається на законних підставах і право на таке вилучення мають виключно військовослужбовці, офіцери територіальних центрів комплектації. Ще донедавна вони називалися військкоматами. Сьогодні їхня назва – центи комплектування. Так центри мобілізовують всіх спроможних до лав ЗСУ і так само надають автомобільний транспортний ресурс для потреб армії", - наголосив.
Осачук закликав бути пильними органи Нацполіції, безпеки допомогти у взаємодії з нашими центрами комплектування, ефективно виконувати цей військово-транспортний обов’язок і не допустити зловживання військово-транспортним обов’язком будь-яких інших спроб вилучення цього транспорту для потреб окремих підрозділів або окремих військових структур.
"Робота ця скоординована, ведеться виключно відділами районних центрів комплектування та координується обласним під керівництвом полковника Сорокопуда Ігоря Васильовича. Якщо у вас виникають будь-які питання стосовно алгоритму – ви звертаєтеся безпосередньо до центрів комплектування. Ніхто не має права вилучити у вас транспорт без складання спочатку мобілізаційного наряду, потім оціночного акту. Дві сторони погоджуються про вартість транспортного засобу, вона фіксується. Потім ви отримуєте акт про передачу засобу від командира конкретної військової частини. Після цього вступають в силу гарантії з боку держави про повернення цього засобу у первинному вигляду після завершення бойових дій. Якщо транспорт буде пошкоджений – його відновлять, якщо втрачений – вам повністю компенсує держава вартість, зазначену у цьому акті прийому-передачі.
Іншого алгоритму офіційного вилучення не існує, окрім добровільної передачі, подарунку, внеску від громадян, волонтерської спільноти, установ та підприємств конкретній військовій частині. Якщо ви даруєте, передаєте і не очікуєте потім компенсацій за транспортний засіб, жодних інших документів, крім акту передавання та передачі, не потрібно", - додав Сергій Осачук.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram