Кабінет міністрів хоче пересадити українців на український громадський транспорт. Кабмін затвердив державну програму активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки. У ній муніципалітети фактично змушують до закупівель міського транспорту у вітчизняних виробників.
Як заявив віце-прем’єр Олександр ВІЛКУЛ, оновлення трамваїв і тролейбусів має відбуватися за рахунок техніки зі ступенем локалізації не менш ніж 80 відсотків.
Чернівчанин Сергій КОВАЛЕНКО вважає підтримку вітчизняного товаровиробника потрібною справою. Але зізнається, що на роботу їде автобусом MAN.
- Мені зручно добиратися багатьма маршрутками та тролейбусами, бо сідаю на перехресті проспекту та Головної, – каже Сергій КОВАЛЕНКО. – Зранку, коли на зупинці багато людей, то великі автобуси дуже виручають. У "Богдани" багато людей не поміститься. Звісно, підтримка українського виробника – потрібна справа, але коли запізнююся на роботу, то виручають саме великі іноземні автобуси.
Реалізація заборони закупівель вдарить і по транспортниках, і по фірмах, які постачають в Україну громадський транспорт, який був у вжитку.
Директор одного з таких підприємств запевняє, що така ініціатива Кабміну на користь містам, зокрема й Чернівцям, не піде.
– На мою думку, це не зовсім правильний напрямок розвитку муніципального транспорту, – каже директор ТОВ "Бусхандел-Україна" Артур ТЕСЛІЦЬКИЙ. – Основним конкурентом тролейбусів, які використовувалися, є вітчизняні, але нові. Різниці між ними майже немає. Окрім ціни. Вітчизняні тролейбуси дорожчі майже вдесятеро. Не враховуючи те, що в когось у бізнесі будуть збитки (Бусхандел – Україна, – ред), у міста або в підприємства, яке займається перевезеннями, просто не буде коштів для закупівлі нового транспорту вітчизняного виробництва.
Чернівецьких перевізників така перспектива теж засмучує. Кажуть, якщо не зможуть купувати закордонний секонд-хенд, то оновлювати рухомий склад взагалі не буде можливості.
– Що тут можна сказати. У Кабміні прийняли таке рішення, їм видніше, – каже начальник Чернівецького тролейбусного управління Іван ІВАНІЧЕК. – Напевно це пов’язано з бажанням створити робочі місця на підприємствах, що виробляють транспорт, підтримати вітчизняного виробника. Але наприклад, Львівський завод належить росіянам. Наскільки мені відомо, кілька років тому там 12 чи 13 тролейбусів проплатило одне з підприємств, але їх ще немає. Якщо чесно, то за якістю вони теж не дуже.
Минулого року Львівська міська рада уклала угоду на поставку тролейбусів із заводу за ціною 2,5 мільйона гривень за один. Закордонні ж можуть коштувати від 80 до 350 тисяч гривень.
Луцький завод теж випускає тролейбуси. На Крим закупили 100 одиниць. Доки були на гарантії, працювали. Після того, як закінчився гарантійний термін – посипались. Спілкувався із кримськими колегами. Тими тролейбусами вони не дуже задоволені.
Минулого тижня в Чернівцях запустили по маршруту один уживаний тролейбус зі Швеції – Volvo 1991 року виробництва. На кордоні ще два такі очікують оформлення документів.
– Сьогодні-завтра надійдуть ще два шведські тролейбуси, – продовжує Іван Антонович. – Це рішення Кабміну на них не поширюється, бо договір був підписаний до запровадження заборони.
Як рухомий склад оновлюватиметься надалі, важко сказати. У держбюджеті на це грошей немає, у міському – теж. На мою думку, оновлення рухомого складу в Україні не буде. Можливо, виняток складуть великі міста такі, як Київ, Харків, Донецьк. Менші ж собі цього дозволити не зможуть. У Чернівцях із цим буде дуже важко.
Це стосується не тільки електротранспорту.
Вітчизняні автобуси малої пасажировмісткості не такі зручні, як великі. А великі вітчизняні теж набагато дорожчі, ніж європейські б/у.
Не тільки Чернівці закуповують закордонний секонд-хенд. Минулого року Тернопіль придбав два такі тролейбуси із Чехії вартістю 150-300 тисяч за один. Луцьк – десять тролейбусів із Польщі вартістю 65 тисяч гривень за один. Дніпропетровськ – 30 трамваїв із Німеччини за 9,6 мільйона гривень.
28-02-2013, 20:49
0
4 333