У вихідні на одній із заправок із імпортним пальним під Чернівцями спостерігалася дивна, на перший погляд, картина: до заправних колонок стояло у черзі декілька авто різних марок – від стареньких "Жигулів" до новеньких "Мерседесів" та "БМВ". Усі заправлялися пальним за 11-12 гривень за літр. Тоді коли на сусідніх заправках із дешевшим вітчизняним бензином – за 10-10,55 гривень за літр – жодного авто.
- Краще постою в черзі і заллю дорогого бензину, - каже водій 15-річних "Жигулів". – Бо дорожче вийде ремонтувати машину від того, що в двигун потрапить дешевший неякісний бензин. У мене вже був випадок, коли залили бензин на іншій заправці з нашим бензином. Тоді на трасі авто просто зупинилося. Довелося тягнути до найближчої заправки заливати дорогим імпортним пальним і прочищати карбюратор, свічки тощо. Часу і грошей тоді витратив більше, ніж, якби просто заправився дорожчим, але якісним пальним.
Поміж водіїв ходить така порада – заправлятися на тих АЗС, де є машини, отже тут хороший бензин. За словами Надії КУТИНІНОЇ, в.о. заступника начальника інспекції у справах захисту прав споживачів Чернівецької області, до обласної інспекції не перераховано кошти на лабораторні дослідження ані в кінці першого кварталу цього року, ані на початку другого. Тож перевірити якість бензину, який продають буковинські заправки наразі немає змоги. Але інспекція провела перевірки на наявність усіх супровідних документів та інших елементів роботи АЗС на предмет їхньої чесності. Відтак на одній із заправок у Глибоцькому районі, де продається вітчизняне пальне не було інформації про вміст сірки у дизельному паливі. За це заправку оштрафували на 10 тисяч гривень. Всього в області було перевірено 10 заправок, в семи з них виявлено порушення. Водночас, скарг на роботу буковинських АЗС та якість пального до інспекції також не надходило, - сказала пані Кутиніна.
Ілля ХОЧЬ, президент асоціації працівників нафтопродуктозабезпечення в Чернівецькій області:
- Якість на всіх заправках більш-менш однакова і, на жаль, не відповідає міжнародним стандартам євро-4 чи євро-5. Пов’язано здебільшого з тим, що жоден з українських нафтопереробних заводів не був реконструйований. Це загально українська тенденція, це велика політика. Нинішня законодавча база дозволяє контролюючим органам "щось з когось зняти". Якби ці перевірки проводилися фахово і винятково для наведення порядку – я обома руками "за". Але на явищі: "залий дорогий бензин і тобі буде добре" часто спекулюють. Хоча, згідний, що часто на автозаправках продають пальне "з січкарні" - розводять, домішують. Я вважаю, що всі знають, на яких саме АЗС продають таке пальне.
18-04-2012, 12:24
0
2 400