«Голова сказав показувати пенсійне»: як у тролейбусах Чернівців їздять пільговики із районів

Новини Чернівців / топ новини
3 244
0
«Голова сказав показувати пенсійне»: як у тролейбусах Чернівців їздять пільговики із районів

Фото ілюстративне ЧТУ

Днями в тролейбусі кореспондентка molbuk.ua стала свідком показового випадку. До салону увійшов контролер і почав перевіряти оплату за проїзд у пасажирів. Одна зі старших жінок показала пенсійне посвідчення. Працівник відповів, що документ не підходить. Треба мати пільгову транспортну картку. Пасажирка пояснила: картки такої не має, бо вона не тутешня, із Горішньошерівецької громади.

"Звертайтеся до голови вашої громади, щоб уклав договір із Чернівецькою міськрадою щодо безкоштовного проїзду для пільговиків у громадському транспорті міста", – порадив контролер.

"Та ми зверталися, але голова натомість порадив нам показувати пенсійне посвідчення", – відказала жінка.

Працівник надалі порадив усе ж таки добитися такого договору.

Про це ідеться у публікації "МБ" від 19 червня, пише molbuk.ua



"Усі податки ідуть у місто, нехай воно і платить"

Кореспондентка "МБ" звернулася до голови Горішньошерівецької сільської ради Михайла САВЧИШИНА.

Він пояснив, що зараз у громаді із фінансами сутужно, особливо під час війни. А видатків чимало: підтримка армії, будівництво та відновлення укриттів, утримання шкіл, дитсадків.

"Треба дивитися на це питання із двох боків. Наша громада розташована поблизу Чернівців. Як не половина, то дві третини населення працює в місті. Відповідно, туди сплачують податки.

Громади давно ставлять питання, щоби провести диференціацію ПДФО. Щоби половина податків ішла за місцем реєстрації підприємства, решта – за місцем реєстрації людини. Тому що більшість на пенсії повертаються в село. І громада змушена оплачувати для них усі послуги, бо це наші жителі.

Ми ж хочемо, щоби з нами вели гру за правилами. Якщо ми маємо надавати соціальні послуги, то нехай ті податки, які сплачує людина, йшли б пропорційно, не лише в місто", – вважає Михайло Савчишин.

"От би нам кілька мільйонів"

Посадовець наголошує, що так вважає не лише він, а й чимало його колег. Через це договір щодо проїзду із Чернівецькою міськрадою уклали всього близько десятка громад із 52. Решта ж не підписувала такої домовленості ні цьогоріч, ні минулими роками.

"Звичайно, є і такі, хто проплатив. Є потужніші громади, які менше рахують кожну копійку. Не можна порівнювати із нашою, скажімо, Мамаївську громаду, де велика кількість підприємців. Так само ми не можемо прирівнятися до Магальської сільради. Ви прекрасно розумієте, яка інфраструктура там зараз розбудувалася за короткий час. І туди йдуть великі податки. Ми ж дещо віддалені", – зазначає.

Побільшає коштів – все у всіх буде, обіцяє Михайло Савчишин:

"Якщо ситуація із надходженнями покращиться, можливо, це все вирішиться. Але зараз це болюче питання, зокрема, щодо ПДФО, яке надходить за місцем реєстрації підприємства. Через це кожен голова громади, із якої люди їдуть до Чернівців працювати, загадує: "От би нам ще якихось три-чотири мільйони із ПДФО цих працівників, то вистачило би жителям і на проїзд, і на все інше".

"Чернівці не настільки багаті, щоби за всіх платити"

Заступник міського голови Ігор КРОХМАЛЬ наголошує, що забезпечення пільгового проїзду мешканцям – обов’язок кожного голови громади, згідно із законом. Тож жителі цілком можуть вимагати дотримання своїх прав. Зрештою, каже, не такі вже це й великі кошти для однієї громади, натомість Чернівецькій оплатити проїзд за пільговиків із усієї області обійдеться в чималу суму.

"Не можу сказати, що Чернівецька громада настільки багата, що може сплачувати за всі громади області. Усі ті громади, які розуміють свою відповідальність перед людьми, уклали відповідні угоди й сплачують кошти.

Те, що озвучують деякі голови, складно зрозуміти. Якщо з одного села приїде п’ять пільговиків на місяць до міста і скористаються проїздом по 13 гривень, – хіба великою буде ця сума для бюджету тієї громади? Грубо кажучи, пачка паперу А4. Натомість, якщо б Чернівці сплачували за всі 52 громади, то для міського бюджету це кругла сума", – каже Ігор Крохмаль.

Крім того, провадить чиновник, така опція не відповідає закону.

"Якщо сільський голова зможе домовитися, щоби ЧТУ давало безкоштовно або у борг світло чи пальне, домовитися із водіями, щоб ті працювали безкоштовно, тоді ми будемо думати. Бо інакше голова може з таким самим успіхом порадити людям на велосипеді їхати. Це питання лише дотримання норми закону. Люди мають повне право вимагати у голови передбачений законом безкоштовний проїзд. Якщо він не забезпечує, має відповідати перед законом.

Щодо Чернівецької міськради, то ми справно сплачуємо за своїх пільговиків. І не маємо права спрямовувати кошти платників податків міста на інші громади, оплачуючи їхніх пільговиків", – коментує Ігор Крохмаль.

Посадовець додав, що всі прилеглі до міста громади, де мешканці часто їздять до Чернівців і користуються громадським транспортом, уклали договори. Серед них – Глибоцька, Волоцька, Кучурівська громади та інші.

У Чернівецькому тролейбусному управлінні повідомили, що наразі договір про пільговий проїзд у міському громадському транспорті із підприємством уклали 11 громад області.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код: