
Щодня у будні з Чернівецького тролейбусного управління виїжджає 52 тролейбуси та 46 маршруток.
Чи контролюють графік комунального громадського транспорту? У Чернівецькому тролейбусному управлінні показали, як це відбувається.
Кожен транспортний засіб має GPS-трекер, за яким його рух контролюють диспетчери.

Кілька років тому в ЧТУ запровадили спеціальні комп’ютерні програми, які показують рух громадського транспорту. Все це контролюють диспетчери.
"На комп’ютері ми бачимо рух конкретного тролейбуса чи автобуса, а на великому плазмовому екрані – рух усього комунального транспорту, – пояснює специфіку роботи старша диспетчерка Чернівецького тролейбусного управління Наталя Воробець. – Ми постійно на зв’язку із водіями тролейбусів та автобусів. Маємо спільну групу в соцмережах, у якій водії повідомляють про всі проблеми: затори, поломки, ДТП. Залежно від цих проблем, ми регулюємо їхній графік".

Водії не зацікавлені у тому, щоб не дотримуватися графіку, адже якщо вони запізнюються без причин, за це штрафують.
"На кожному маршруті є графік. Там чітко вказано, коли транспортний засіб має виїхати, коли приїхати на зупинку, – продовжує пані Наталія. – Щовечора вносимо графік маршруту тролейбуса чи автобуса в програму, а наступного дня чітко бачимо, о котрій годині виїхав із зупинки тролейбус, де він зараз перебуває, де мав би бути за графіком. Ось, наприклад, тролейбус №1 мав виїхати із зупинки о 10.20, а зараз 10.22, і він рухається маршрутом вчасно. Інший тролейбус о 10.30 має бути на зупинці на вулиці Університетській, і ми бачимо, що він вкладається у час. Якщо години графіку не співпадають, тоді з’ясовуємо причини і повідомляємо водієві, що він запізнюється. Просимо пришвидшитися на певних ділянках".
Диспетчери розповідають, що найбільше проблем із графіком виникає у години пік. Саме тоді громадський транспорт і запізнюється.
"Інтервал між тролейбусами різний. Наприклад, інтервал між тролейбусами №3 має бути сім-вісім хвилин. Якщо це не години пік, тролейбусам вдається дотримуватися такого інтервалу. Найкраще транспорт курсує влітку, тоді найменше заторів", – продовжує Наталя Воробець.
Саме через затори із дотриманням графіку часто виникають проблеми.
"У нас немає окремих смуг для громадського транспорту, тому і тролейбуси, і автобуси стоять у заторах. У такому разі водій має повідомити у диспетчерську про затримку в русі. Ми вже бачимо на загальній карті, де рухається попередній тролейбус, і коригуємо рух. Іноді просимо трохи зачекати, бо наздоганяють попередній тролейбус і не дотримуються інтервалу. Маємо такі стандартні точки, наприклад, на вулиці Руській – від вулиці Пчілки до Фастівської – вранці з 08.00 можуть бути у заторі по два-три тролейбуси. Часто мали проблеми, бо машини паркують невдало на Соборній площі чи на вулиці Бандери. Тоді тролейбус не може об’їхати. Телефонуємо до поліції, але затримка у русі вже є. Ми не просто контролюємо рух громадського транспорту, а ще й радимо, як вчинити у тій чи іншій ситуації. Наприклад, пояснюємо водіям маршруток, як вони можуть об’їхати іншими вулицями або розвертаємо тролейбус, якщо немає можливості проїхати", - зазначає пані Наталя.
Про затримки громадського транспорту пасажирам теж повідомляють через телеграм-канал Чернівецького тролейбусного управління.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram