Приватні перевізники обіцяли з червня запустити у маршрутках валідатори. Але минула вже половина липня, а їх досі немає.
У чому затримка і коли валідатори запрацюють, molbuk.ua розповіли у ТОВ "Айк’ю тікет"", яка і займається цією роботою.
"Ми готові це зробити найближчим часом, зараз питання тільки за перевізниками. Тому я не готова сказати, коли ж вони з’являться у маршрутках. Є два складники встановлення валідаторів – технічний і програмний. Щоб закінчити програмну частину, треба, щоб усі перевізники уклали договори з банком. Кожного перевізника окремо приєднують до банку і передають у нашу систему дані, щоб налаштування були індивідуальними й щоб пасажири мали змогу приймати оплату будь-якою карткою Visa, Mastercard, навіть якщо це закордонна картка. На жаль, перевізники повільно це роблять. Наразі договори з банком уклали лише комунальне підприємство Чернівецьке тролейбусне управління й приватний перевізник "Багіра", – запевняє операційна директорка ТОВ "Айк’ю тікет" Ксенія Гунчак.
Також для встановлення валідаторів маршрутки повинні технічно обстежити.
"У маршрутці має бути місце, де встановлять валідатор. Для цього треба зробити проводку, яка забезпечує постійний струм для роботи пристроїв. Цей етап пройшли майже усі перевізники", – продовжує Ксенія Гунчак.
Спеціально для чернівецьких перевізників розробили нові валідатори. Вони будуть мати більший екран, краще програмне забезпечення і швидше працюватимуть.
"Ця модель незабаром з’явиться у тролейбусах. У ЧТУ наразі працює 350 валідаторів, але ще докупили 10 і встановлять їх на нові автобуси. Щодо приватних перевізників, то майже всі внесли аванс за купівлю. Валідатори вже склали на виробництві. Це буде 69 валідаторів на 13 приватних перевізників", - пояснює Ксенія.
Договори на встановлення валідаторів уклали усі перевізники, крім тих, які обслуговують маршрути №14, 41, 24. Також валідатори встановлять на маршрутні таксі, які їдуть на Калинівський ринок.
На пільгових маршрутах після встановлення валідаторів пільговики зможуть їздити без обмежень. Але обов’язково потрібно валідувати пільгову картку, як це відбувається у тролейбусах. Адже відшкодування здійснюватимуть по валідаціях транспортних карт. Також у маршрутках будуть працювати усі види транспортних карток, які зараз працюють у комунальному громадському транспорті.
"За півтора року функціонування електронного квитка ми видали 50 тисяч пільгових карток, 30 тисяч учнівських карт, понад 10 тисяч загальних транспортних карток. Люди вже навчилися ними користуватися і звикли до безготівкової оплати", – вважає Ксенія Гунчак.
Валідатори для приватних перевізників коштують 45 тисяч гривень, також потрібно витрати 4500 гривень за встановлення пристрою. Крім того, перевізники сплачуватимуть 6% з кожної трансакції за обслуговування валідаторів і ще 2% з кожної трансакції за банківське обслуговування.
Орієнтовно це буде гривня з кожної поїздки. Звісно, перевізники після цього можуть вимагати підвищити тариф. Але у міській раді зазначили, що наразі це питання не обговорюють.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
14-07-2024, 13:19
0
2 390