У Чернівецькому тролейбусному управлінні з жовтня хочуть перейти на безготівкову оплату і звільнити 95 кондукторів.
Пенсіонерам же для проїзду доведеться показувати транспортну картку, йдеться у публікації "МБ".
У Чернівцях систему автоматизованого розрахунку намагаються впровадити вже не перший рік. Питання з валідаторами, транспортними картками обговорюють уже п’ять років. Все зупинилося на встановленні валідаторів. Цього року з вересня обіцяли запустити нарешті електронний квиток, але це знову відклали.
"Міська рада оголосила конкурс на оператора, який надаватиме послуги автоматизованого розрахунку. Але він не відбувся, бо був лише один учасник, який не зміг надати всі послуги. Тому його пропозиції не влаштували конкурсну комісію. І це проблема, бо до війни було 5-6 операторів, які пропонували свої послуги, а зараз – лише один. Тому вирішили впроваджувати в тролейбусах систему е-квитка власними силами", – пояснює заступник міського голови Ігор Крохмаль.
Щоб запровадити електронний квиток у ЧТУ, міській раді необхідно витратити сім мільйонів гривень.
У Чернівецькому тролейбусному управлінні визнають, що процес цей складний. Насамперед хочуть докупити валідаторів.
"У тролейбусах на сьогодні є можливість розрахуватися безготівково. Та необхідно ще обладнати тролейбуси певною кількістю валідаторів, бо зараз у кожному тролейбусі є лише по одному валідатору. Маємо 68 валідаторів, а мінімально потрібно хоча б сто. Орієнтовна вартість одного валідатора – від 20 тисяч гривень", – каже виконувач обов’язків директора Чернівецького тролейбусного управління Петро Лисак.
У серпні хочуть презентувати точки продажу квитків для поїздок.
"Маємо у наявності 5 тисяч карток, які можна поповнювати грошима для поїздок. Їх хочемо продавати у кафе, магазинах", – пояснив Петро Лисак.
Зміни будуть стосуватися і пільговиків. Якщо почне діяти електронний квиток, у тролейбусі недостатньо буде слова "пенсійний".
"Працюємо над тим, щоб дати можливість пільговикам розраховуватися безготівково за допомогою транспортної картки. Тоді будемо бачити чітко розмір відшкодувань за перевізників. Пенсіонери у жовтні будуть їздити так само безкоштовно, але їм не доведеться брати "нульовий" квиток, а треба буде прикладати транспортну картку до валідатора", – зазначає Петро Лисак.
Пільговикам обіцяють роздати картки, але поки що не визначилися, як це зробити. Розглядають варіанти через департамент соціальної політики, ЦНАП або відділення банків.
У ЧТУ пояснюють, що транспортні картки вже є, орієнтовна їх вартість 30 гривень. Також потрібно закупити термінали для поповнення рахунків, вартість одного – приблизно 150 тисяч гривень.
Збільшувати кількість тролейбусів не планують, бо не вистачає водіїв. Натомість скоротять 95 кондукторів.
"У жовтні в тролейбусах не буде кондукторів, і це вже незворотний процес. Частині запропонуємо роботу, але не усі кондуктори були чесними. Розраховуємо на те, що багато з них підуть навчатися на водіїв. У нас на сьогодні є 80 вакансій водіїв", – каже Петро Лисак.
У тролейбусному управлінні обіцяють детально пояснювати чернівчанам, як користуватися електронним квитком і планують запустити найближчим часом інформаційну кампанію.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
14-08-2022, 10:51
0
6 630