У Чернівцях сьогодні відбулася зустріч радника т.в.о. голови Укравтодору Вадима Олійника з головами громад Буковини та представником Чернівецької ОДА.
Під час цієї зустрічі Вадим Олійник розповів про ефективні кроки громад, які дозволять їм при взаємодії з Укравтодором та обласною владою ремонтувати дороги на місцях.
"Ми звикли, що у нас є проблеми, але немає візії, як їх вирішувати. Я хотів би цю нараду з головами громад провести під ракурсом – що ми можемо змінити, щоб було краще, бо озвучувати проблеми ми вміємо, а розв’язувати їх – не завжди", – повідомив він.
"Насамперед Чернівецька область – цікавий туристичний куточок нашої країни. Це і обличчя для міжнародних туристів. Але внаслідок сталого недофінансування дорожньої галузі у цьому регіоні виникли проблеми з дорогами. Тому я вирішив поділитися досвідом Київської області, як вона реалізує інфраструктурні проекти і як можна було би їх реалізувати. Можливо, перенести цей позитивний досвід в Чернівецьку область", – повідомив Вадим Олійник.
Радник в.о. глави Укравтодору розповів детальніше про те, як маленькій Бучанській громаді, що під Києвом, вдалося реалізувати масштабний інфраструктурний проект.
"Ремонти доріг по всій Україні проводяться приблизно однаково: є ДБНи, є стандарти... Просто не скрізь є достатнє стале фінансування. Відповідно, центральні регіони більш прогресивні в цьому плані. Для прикладу, Бучанська громада на Київщині, яка входить у Київську агломерацію. Можна побачити, як спільними зусиллями реалізуються такі проекти, як відновлення і будівництво нової дороги до індустріального парку. Тобто, голова громади заключив договір про спільну діяльність з Службою автодоріг Київської області, виділив з місцевого бюджету частину фінансування, а іншу частину знайшов у Державного фонду регіонального розвитку, а ще частину – забезпечує з державного дорожнього фонду Служба автодоріг. І так виходить, що маленька громада, яка знаходиться близько до столиці, може реалізувати такий великий інфраструктурний проект, на який не вистачило би й десятьох місцевих бюджетів. До індустріального парку буде збудовано дві дороги, а в межах цього парку вже будується бетонна дорога. За допомогою співфінансування місцевого бюджету будують великий об’єкт, що буде цікавим як для громади, так і для області", – повідомив Вадим Олійник.
Голова Рукшинської територіальної громади Олег Горбатюк зауважив, що проблема з відсутністю доріг на Буковині є чи не найбільш болісною.
Олег Горбатюк, голова Рукшинської територіальної громади
"Це найважливіша проблема для того, щоб відроджувати регіон, особливо периферію в нашій області. Але ми як органи місцевого самоврядування, не можемо достукатись, щоб нас чули і щоб ми бачили план, за яким будуть ремонтуватися нові дороги. Ми цього не бачимо. І коли ОДА заявляє, що не всі громади зверталися до адміністрації щодо співфінансування доріг, то це неправда. Бо звертаються всі керівники, а гроші відправляють лише у певні громади. Заради цього ми хотіли зібрати голів громад, запросили представників ОДА і експерта з Києва, аби показати досвід України в цілому. І цей досвід можна було би реалізувати в межах нашої області, і щоб це було прозоро, а не скеровувалось у "ручному" режимі лише в якомусь одному напрямку", – повідомив Горбатюк.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
14-06-2021, 19:17
0
2 808