Новини Дня

00:45
Чому редиску потрібно саджати тільки восени
00:30
Не тільки риба: чотири найкращих рослинних джерела омега-3
00:15
Шість продуктів, які допоможуть залишатися здоровими всю зиму
23:59
На фронті 174 зіткнення, на Покровському напрямку ворог зазнав відчутних втрат
23:45
П'ятниця стане початком "білої смуги" для чотирьох знаків Зодіаку. Кого обрали карти Таро
23:23
Названо овоч, який потрібно їсти всім щодня
22:58
Україна під час ракетного обстрілу Курщини поранила північнокорейського генерала - WSJ
22:43
Путін заявив, що Росія атакувала Україну ракетою середньої дальності "Орєшнік"
22:21
Міністри ЄС обговорили підвищення тарифів на аграрний імпорт із РФ і Білорусі
22:05
Сонце поверне щастя в життя цих знаків Зодіаку. На кого чекає період великої радості
21:41
Рекордні витрати на оборону, скорочення пенсій: у РФ затвердили бюджет на 2025-27 роки
21:20
Що станеться з організмом, якщо їсти картоплю щодня
21:00
Чернівчанка, яка очолила Міндовкілля розповіла, на чому повинна базуватися відбудова України
20:40
На збереження репродуктивних клітин військових у бюджеті заклали ₴190 мільйонів
20:20
ЗСУ створили першу школу підготовки операторів безпілотних роботизованих комплексів
20:18
Платіжне шахрайство: важливість двофакторної автентифікації*
20:00
У Чернівцях патрульні зупинили п'яного водія: вміст алкоголю перевищив норму в 14 разів
19:40
Рада ухвалила законопроєкт про безпеку в закладах середньої освіти: деталі
19:23
З'явився графік вимкнення світла на Буковині на 22 листопада
19:20
Становище України на фронті погіршилось: міністр оборони Британії зробив попередження
Больше новостей
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Невідома Буковина: аеропорт «Чернівці» був одним із кращих у Східній Європі

Невідома Буковина: аеропорт «Чернівці» був одним із кращих у Східній Європі

Новини Чернівців / Про Чернівці / новини / Невідома Буковина
4 104
0
Невідома Буковина: аеропорт «Чернівці» був одним із кращих у Східній Європі

Сьогодні, 24 травня, міжнародному аеропорту "Чернівці" імені Леоніда Каденюка виповнюється 88 років.

Про це йдеться на Facebook-сторінці підприємства, пише molbuk.ua



"24 травня 1933 року король Румунії Кароль ІІ урочисто відкрив в м. Чернівці аеропорт (м. Чернівці на той час було під владою королівської Румунії). Регулярно експлуатувати аеропорт почали лише у 1937 році. Тоді розпочались польоти за маршрутами: Варшава - Чернівці -Бухарест, Москва - Прага тощо", - зазначають у дописі.

І справді, аеропорт у Чернівцях заснований у 1930-ті роки ХХ століття, коли Буковина була у складі королівської Румунії. 1930 року урядом Румунії було прийнято рішення про будівництво аеропорту у Чернівцях, яке здійснювалося при фінансовому сприянні міністерства промислової торгівлі, товариства "ARPA" румунської асоціації пропаганди авіації, префектури Чернівецького повіту та примарії Чернівців.

12 жовтня 1930 року в присутності примара міста Чернівці та чисельної громади міста відбулося урочисте закладення наріжного каменя в побудову Чернівецького аеропорту.

24 травня 1933 року король Румунії Кароль ІІ в присутності представників влади та великої кількості буковинців, урочисто відкрили аеропорт. Цей факт відзначили газети "GLASUL BUCOVINEI" № 4056 від 24 травня 1933 року та "CZERNOWITZER MORCENBLATT" № 4438 від 28 травня 1933 року.

1937 року газета "UNIVERSAL" писала, що аеропорт міста Чернівці є унікальною архітектурною спорудою свого часу і одним з найкращих аеропортів Східної Європи.

Регулярно експлуатувати аеропорт почали лише у 1937 році. Польоти виконувалися за маршрутом Варшава — Чернівці — Бухарест, Москва — Прага тощо. У подальшому збільшення кількості авіарейсів, їх регулярність та різноманітність напрямків авіаційного сполучення дало змогу започаткувати новий вид послуг — авіапошту.

28 червня 1940 року після того, як Північна Буковина була окупована СРСР, на території аеропорту почав базуватися 149-й винищувальний авіаполк, яким командував підполковник Волков Михайло Миколайович.

У перший день Німецько-радянської війни на аеродром Чернівці було зроблено три потужних авіаційних нальоти з боку німецько-румунських ВПС, в результаті чого 149-й ВАП поніс значні людські і технічні втрати. Попри це, льотчиками полку було знищено 8 ворожих літаків. Загиблі під час бомбардувань в Чернівецькому аеропорту та загиблі в повітряних боях льотчики 149-го винищувального авіаційного полку поховані на центральному кладовищі міста Чернівці біля вічного вогню.

Впродовж багатьох років Чернівецьке авіапідприємство займало перші місця у соціалістичному змаганні серед підрозділів Аерофлоту. 1964 року авіапідприємство першим в управлінні вибороло звання колективу комуністичної праці.

У 1970 році командиром об'єднаного підприємства призначається Пінчук Володимир Лукич. Під його керівництвом у вересні 1970 відбувається облаштування 12 стоянок для літаків з твердим покриттям. У 1971 споруджуються будівлі авіаційно-технічної бази і льотного загону, служби спецавтотранспорту тощо.

Для забезпечення надійної експлуатації літаків Ан-24, що виконували рейси з Києва в Чернівці, впродовж 1974—1975 років на ґрунтовому льотному полі аеродрому була побудована і задіяна злітно-посадкова смуга довжиною 1500 м, шириною 42 м з асфальтобетону, на щебені і піщаній основі. Перевезення пасажирів через аеропорт щорічно зростали, і в у 1978 році становили 320 тис. чоловік.

Найбільший розвиток авіації Буковини припадає на 1980-ті роки, коли авіапідприємство очолював Стуков Петро Павлович. В цей час через аеропорт існував повітряний зв'язок з Києвом, Москвою, Мінськом, Ригою, Донецьком, Сімферополем, Дніпропетровськом, Харковом, Кишиневом та іншими містами.

З 1982 року пасажирські перевезення здійснюються на літаках Л-410 УВП. Чернівецький аеропорт стає базовим з експлуатації цих літаків в Україні. У 1986 році злітно-посадкова смуга аеропорту була подовжена на 700 м і доведена до 2216 м. Відповідно була реконструйована система посадки літаків. Це дало змогу приймати в місті Чернівці літаки Як-42, Ту-134.

Кількість пасажирів, що перевозились через аеропорт Чернівці, постійно зростала і у 1980-х роках становила 320 тисяч на рік. Кожного року літаки Чернівецького об'єднаного авіазагону здійснювали авіахімроботи на ланах господарств Буковини, санітарна авіація вилітала за викликами. Льотчики загону разом з літаками відряджалися на авіахімроботи до Чехословаччини.

Новим закордонним районом для сільськогосподарських робіт гелікоптерів МІ-2 Чернівецького авіазагону на той час стає Єгипет. В Росії на нафтових родовищах у Сургуті також працювали гелікоптери МІ-2 Чернівецького авіазагону.

Починаючи з перших років незалежності України почалася реорганізація Чернівецького об'єднаного авіазагону.

У 1994 році Чернівецький аеропорт виділився в самостійну юридичну особу.

У 1999 році розпорядженням Кабінету Міністрів України № 695-р одержав статус міжнародного.

З 2002 року аеропорт був переданий з державної власності (Міністерство транспорту України) у власність територіальних громад міста Чернівецької області (Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.01.2002 року № 3-р), підприємство очолив Палійчук Володимир Дмитрович.

У 2006 році Чернівецька обласна рада прийняла рішення про передачу нерухомого майна комунального підприємства "Міжнародний аеропорт "Чернівці"" на баланс міської ради.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.
[related-news] [/related-news]

0 комментариев

Ваше имя: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введите код: