Стало відомо скільки витратили на політичну рекламу у Facebook Клічук та Михайлішин

Новини Чернівців / новини
2 623
0
Стало відомо скільки витратили на політичну рекламу у Facebook Клічук та Михайлішин

Найактивніше використовував політичну рекламу Facebook кандидат на посаду міського голови Чернівців Віталій Михайлішин.

Про це повідомляє громадянська мережа ОПОРА, пише molbuk.ua.



ОПОРА оцінила розмах агітаційної кампанії двох кандидатів у соціальній мережі Facebook під час процесу повторного голосування на виборах Чернівецького міського голови. Кандидат від політичної партії “Команда Михайлішина” Віталій Михайлишин протягом агітаційної кампанії значно активніше використовував політичну рекламу у соціальній мережі Facebook ніж його конкурент. За період з 26 жовтня по 24 листопада кандидат витратив 4902 долари США (близько 140 тисяч гривень) на розміщення 16 агітаційних повідомлень.

Кандидат від партії “Єдина альтернатива” Роман Клічук витратив на агітацію у соціальній мережі майже у 10 разів менше. Кандидат опублікував лише один рекламний допис вартістю 527 долари США (близько 15 тисяч гривень). Проте, агітаційні повідомлення на користь кандидата також були розміщені на сторінці партії “Єдина альтернатива”, якою було опубліковано 11 оголошень вартістю 848 доларів США. Таким чином, усього на політичну рекламу Романа Клічука різними суб’єктами було витрачено 1 375 дол. США (орієнтовно 39 тис. грн).

Сторінки третіх осіб та організацій у Facebook, формально не пов’язаних із кандидатами, активно їх підтримували або вдавалися до контрагітації. Найактивнішою сторінкою за цей період стала сторінка місцевого телеканалу Чернівецький промінь, яка опублікувала 22 оголошення вартістю 6 416 доларів США (~180 тисяч гривень). Усі рекламні сюжети телеканалу або ж дискредитували кандидата від партії “Єдина Альтернатива” Романа Клічука, або ж мали ознаки прихованої реклами на користь Віталія Михайлішина. Окрім цього, Романа Клічука дискредитували також 2 анонімні сторінки – “Stop Кл1чук” та “Стоп Клічук v.2.0”, а також сторінка “Тонкота любімого автора” які разом витратили ще 1 571 долари (45 тисяч гривень).

Значно менше рекламних дописів з елементами агітації з ознаками чорного піару було опубліковано проти Віталія Михайлішина. Одну рекламу публікацію вартістю 190 доларів (5 тисяч гривень) проти кандидата розмістила інформаційна агенція БукІнфо. Також сторінка “Стосується кожного - ЧЕРНІВЦІ” опублікувала 2 дописи з елементами чорного піару проти кандидата від партії “Команда Михайлішина”, проте їх вартість не перевищила 100 доларів.

Одним з популярних методів агітаційної кампанії, особливо в умовах проведення повторного голосування, стала мобілізація кандидатами політичних союзників та використання підтримки вже обраних посадовців чи топ-політиків, які не є суб’єктами виборчого процесу, але вдаються до агітаційних дій на користь учасників другого туру. Така поведінка є прийнятною за умови невтручання ВІП-агітаторів в законний перебіг виборчого процесу чи створення неконкурентних переваг кандидатам.

Практика використання владного статусу та повноважень в агітаційних цілях залишається найбільш помітною проблемою кампанії, що негативно впливає на змагальність процесу та вказує на порушення демократичних виборчих стандартів. Популяризація витрат публічних фінансів в умовах виборчої кампанії чи обіцянка надання матеріальних вигод за рахунок бюджетних коштів в обмін на підтримку виборців має явні ознаки зловживання бюджетним адміністративним ресурсом та може призвести до спотворення вибору громадян. Зокрема, напередодні повторного голосування на виборах міського голови кандидат Віталій Михайлішин, який є депутатом міської ради, ініціював на її останньому засіданні рішення про додаткове виділення коштів для захисту соціально незабезпечених громадян. Незважаючи на формальний статус депутата, дана активність кандидата має ознаки недотримання демократичних стандартів функціонування публічної адміністрації в умовах виборів. Ці стандарти спрямовуються на попередження прямого чи прихованого використання бюджетних ресурсів у виборчих інтересах або з метою матеріального стимулювання виборців, особливо у питаннях підвищення виплат соціально вразливим групам. ОПОРА закликає кандидатів утриматися від дій, що можуть не лише негативно вплинути на конкурентість виборчого процесу, але й дискредитувати органи місцевого самоврядування як такі, що спроможні зберігати політичну нейтральність та представляти спільні інтереси всіх виборців.

Місцеві вибори 2020 р., включаючи виборчий процес у Чернівцях, доводять необхідність комплексної дискусії про допустимі форми залучення, пов’язаного з кандидатами бізнесу до передвиборчої агітації. До прикладу, на автомобілях дистрибуційної компанії “РОМА", власником якої є кандидат Роман Клічук, були розміщені агітаційні матеріали із зображенням кандидата, натомість у супермаркетах його кампанії також поширюються відповідні плакати.

Відповідна дискусія повинна відбутись на рівні парламенту та експертів щодо механізмів попередження непідзвітного залучення ресурсів бізнес-структур на підтримку кандидатів. Така непідзвітність може нівелювати значення виборчих фондів суб’єктів виборчого процесу, натомість важливими є діалог про унеможливлення недемократичного впливу політично активних роботодавців на підлеглих з одного боку і гарантування права на участь у передвиборчій агітації для усіх громадян України у визначениих законодавством формах - з іншого.

В умовах виборчої кампанії з двома кандидатами і відкритої конкуренції партій та їхніх програм, зростає значення передвиборчих дебатів як дієвого інструменту формування вільного та усвідомленого вибору громадян. Неготовність кандидатів використовувати доступні нейтральні медійні майдачники (зокрема Суспільне телебачення) і домовлятися про прийнятний формат публічних дебатів також матиме наслідком збереження низького інтересу виборців до повторного голосування та може негативно вплинути на їх активність в день повторного голосування.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують