RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Невідома Буковина: літаки з Чернівців злітали через кожні 10 хвилин

Невідома Буковина: літаки з Чернівців злітали через кожні 10 хвилин

Серафим Синицький 30 років пропрацював у Чернівецькому аеропорті. Був інженером з паливно-мастильних матеріалів, начальником виробничо-диспетчерської служби. Закінчив хіміко-технологічний факультет Львівського політехнічного інституту та Ленінградську академію цивільної авіації.

– Військова спеціальність у мене була пов’язана з паливно-мастильними матеріалами, – пригадує чоловік. – Я служив у льотно-військовій частині в Коломиї, потім у Чернівцях. Коли закінчилася служба, влаштувався працювати в аеропорт інженером з паливно-мастильних матеріалів. Був на цій посаді років десять. Тоді літали АН-24 і ЯК-40. Аеропорт мав також свої АН-2 і гелікоптери МІ-2. Літали майже у всі обласні центри та райони Буковини.



До Хотина можна було дістатися за 20 хвилин, до Хмельницького – за 35-40 хвилин. Привозили зранку пошту з Києва та Одеси, а звідси забирали пасажирів. У Москву літали з посадкою в Києві. Були літаки-таксі, які літали на замовлення до Івано-Франківська і Львова. Квитки тоді коштували дуже дешево: до Сімферополя – 23 карбованці, до Києва -12-14. Майже всі рейси були заповнені. Квитки важко було придбати, особливо влітку, отож їх діставали по блату. Але прибутків ми не мали, вся авіація була на державній дотації.

Наші авіатори виконували також різні сільськогосподарські роботи. Скажімо, обприскували добривами полонини, щоби краще росла трава. Літали гелікоптерами в Середню Азію обприскувати бавовники. Постійно чергували екіпажі санітарної авіації, які звозили хворих до Чернівців. А при потребі доправляли їх до Києва або Львова.

У 1980-х роках Серафима Синицького призначили начальником виробничо-диспетчерської служби аеропорту.

– Ми керували всіма вильотами. Нам підпорядковувалися всі служби аеропорту, – запевнив пан Серафим. – Це був період найбільшого розквіту підприємства. Тоді ми отримали нові літаки L-410, де могло вміститися 17 пасажирів. Льотчики перевчилися і літали по всій Україні: в Рівне, Луцьк, Маріуполь, Донецьк, Луганськ, Бердянськ, Одесу, Тернопіль, Черкаси, Житомир, Харків, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Миколаїв… Щодня відбувалося понад 40 вильотів, тобто літаки злітали через кожні 10-15 хвилин.

Це була дуже відповідальна й цікава робота. Треба було чітко все організувати та спланувати. До нас приходили після закінчення льотних училищ молоді пілоти. Аеропорт мав свій гуртожиток, де вони проживали.

Тоді тут справді буяло життя. Перші літаки прилітали до нас з Києва та Львова о 05:30, а останні – десь о 20:00. Пасажирів завжди вистачало.

Згодом ми отримали ще літаки ТУ-134. Возили ними у Сибір нафтовиків, які працювали вахтовим методом. Літали в Єгипет, Туреччину, Італію, Францію. Були чартерні рейси. Хоча тоді траплялися й аварії. Якось через туман розбився гелікоптер біля Хотина – загинули всі. Наш АН-24 розбився в Києві при посадці, частина пасажирів вижила.

Після розпаду Союзу чернівецький аеропорт почав занепадати.

"У 1990-х за тиждень відбувалося два-три рейси, – каже Серафим Синицький. – Наші пілоти порозбігалися: хто – в Київ, хто – в Африку. Радує, що зараз аеропорт почав потроху відновлюватися, літають літаки".

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
26-11-2020, 22:00
Коментарів 0 Переглядів 3 791


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.