RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Невідома Буковина: літаки з Чернівців злітали через кожні 10 хвилин

Серафим Синицький 30 років пропрацював у Чернівецькому аеропорті. Був інженером з паливно-мастильних матеріалів, начальником виробничо-диспетчерської служби. Закінчив хіміко-технологічний факультет Львівського політехнічного інституту та Ленінградську академію цивільної авіації.

– Військова спеціальність у мене була пов’язана з паливно-мастильними матеріалами, – пригадує чоловік. – Я служив у льотно-військовій частині в Коломиї, потім у Чернівцях. Коли закінчилася служба, влаштувався працювати в аеропорт інженером з паливно-мастильних матеріалів. Був на цій посаді років десять. Тоді літали АН-24 і ЯК-40. Аеропорт мав також свої АН-2 і гелікоптери МІ-2. Літали майже у всі обласні центри та райони Буковини.



До Хотина можна було дістатися за 20 хвилин, до Хмельницького – за 35-40 хвилин. Привозили зранку пошту з Києва та Одеси, а звідси забирали пасажирів. У Москву літали з посадкою в Києві. Були літаки-таксі, які літали на замовлення до Івано-Франківська і Львова. Квитки тоді коштували дуже дешево: до Сімферополя – 23 карбованці, до Києва -12-14. Майже всі рейси були заповнені. Квитки важко було придбати, особливо влітку, отож їх діставали по блату. Але прибутків ми не мали, вся авіація була на державній дотації.

Наші авіатори виконували також різні сільськогосподарські роботи. Скажімо, обприскували добривами полонини, щоби краще росла трава. Літали гелікоптерами в Середню Азію обприскувати бавовники. Постійно чергували екіпажі санітарної авіації, які звозили хворих до Чернівців. А при потребі доправляли їх до Києва або Львова.

У 1980-х роках Серафима Синицького призначили начальником виробничо-диспетчерської служби аеропорту.

– Ми керували всіма вильотами. Нам підпорядковувалися всі служби аеропорту, – запевнив пан Серафим. – Це був період найбільшого розквіту підприємства. Тоді ми отримали нові літаки L-410, де могло вміститися 17 пасажирів. Льотчики перевчилися і літали по всій Україні: в Рівне, Луцьк, Маріуполь, Донецьк, Луганськ, Бердянськ, Одесу, Тернопіль, Черкаси, Житомир, Харків, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Миколаїв… Щодня відбувалося понад 40 вильотів, тобто літаки злітали через кожні 10-15 хвилин.

Це була дуже відповідальна й цікава робота. Треба було чітко все організувати та спланувати. До нас приходили після закінчення льотних училищ молоді пілоти. Аеропорт мав свій гуртожиток, де вони проживали.

Тоді тут справді буяло життя. Перші літаки прилітали до нас з Києва та Львова о 05:30, а останні – десь о 20:00. Пасажирів завжди вистачало.

Згодом ми отримали ще літаки ТУ-134. Возили ними у Сибір нафтовиків, які працювали вахтовим методом. Літали в Єгипет, Туреччину, Італію, Францію. Були чартерні рейси. Хоча тоді траплялися й аварії. Якось через туман розбився гелікоптер біля Хотина – загинули всі. Наш АН-24 розбився в Києві при посадці, частина пасажирів вижила.

Після розпаду Союзу чернівецький аеропорт почав занепадати.

"У 1990-х за тиждень відбувалося два-три рейси, – каже Серафим Синицький. – Наші пілоти порозбігалися: хто – в Київ, хто – в Африку. Радує, що зараз аеропорт почав потроху відновлюватися, літають літаки".

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
26-11-2020, 22:00
Коментарів 0 Переглядів 3 978


Внаслідок аварії загинули 17-річна дівчина та 30-річний чоловік

Дівчина спакувала потрібні військовим речі в коробки, які так і назвала – "коробка допомоги"
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.