Напередодні місцевих виборів кореспондент molbuk.ua поцікавився у місцевих посадовців та чиновників щодо того, якими отримають Чернівці новообрані мер і депутати міськради, як вирішити головні проблеми міста та скільки часу і грошей потрібно для цього, йдеться у публікації газети "Молодий буковинець".
Водоканал
"Це дуже складно – сказати, скільки потрібно грошей для того, щоб відремонтувати всі "болісні точки" водоканалу", – каже "МБ" начальник "Чернівціводоканалу" Борис Максимюк.
За його словами, гроші потрібні не тільки на реконструкцію мереж водопостачання, а й водовідведення.
"У нас ситуація з мережами сумна – як і з водопостачанням, так і з водовідведенням, – каже посадовець. – І там гнилі труби, і там… У деяких частинах водовідведення труб фактично немає. Скільки потрібно часу і грошей на те, щоб реанімувати водоканал, я сказати точно не можу. Це дуже великі гроші і дуже багато часу".
Певна робота з відновлення водомереж уже триває, каже Борис Максимюк.
"Зараз розпочалась тендерна процедура щодо робіт, які виконуватимуть за кошти німецького банку, – коментує керівник водоканалу. – Банк оголосив проведення тендеру на 172 млн грн – відбудеться заміна частини водогону "Дністер – Чернівці".
Максимюк зауважив, що роботи з оновлення водомережі є складними й масштабними.
"Труби з водовідведення знаходяться на глибині 5-7 метрів. Їх скрізь треба замінювати. Це ж стосується і труб з водопостачання", – додав посадовець.
Громадський транспортДля того, щоб Чернівцями курсував справді якісний електротранспорт, у місті має бути якісне дорожнє покриття. Про це "МБ" повідомив в.о. начальника Чернівецького тролейбусного управління Михайло Олексюк.
"Для того, щоб не "гробити" оновлений рухомий склад, потрібно робити дороги. Нові тролейбуси, які їздять на автономному ходу, не курсують вулицею Головною через бруківку. Тому що, проексплуатувавши їх протягом пів року, ми помітили, що кузови машин "розсипаються", особливо на бруківці. Ці вітчизняні тролейбуси, які випускають в Луцьку, Чернігові, Дніпрі та Києві, не витримають такого навантаження, як тролейбуси на вулиці Головній у Чернівцях", – сказав Михайло Олексюк.
За словами керівника ЧТУ, новообрана міськрада має також оновити рухомий склад тролейбусного управління.
"У 2003-2007 роках я працював керівником МіськШЕПу. Скажу із власного досвіду – на Головній в багатьох місцях відсутнє одиночне каміння посеред бруківки. Коли ви ходите містом, зверніть увагу, що на бруківці є так звані "діри". Це – відсутність каменю, яка додає вібрацію та шкодить. Раніше нас змушували виправляти це. Зараз ніхто не відновлює одиночне каміння посеред бруківки", – сказав керівник ЧТУ.
Михайло Олексюк підтримує ідею щодо закупівлі вживаних чеських тролейбусів, які, за його словами, є міцнішими та надійнішими.
"Чеські тролейбуси мають більш потужну кузовну раму, яка витримує нашу вулицю Головну", – додав він.
На думку пана Олексюка, тролейбусний парк у Чернівцях потрібно не збільшувати, а оновлювати.
"Оновлювати треба і вітчизняними тролейбусами з автономним ходом, які би курсували на всіх маршрутах, крім третього і п’ятого. А тролейбуси, що їздять Головною, потрібно оновлювати чеськими машинами, яким не більше 10-12 років", – додав М. Олексюк.
Керівник підприємства також додав, що новообрані мер і міськрада повинні допомогти ЧТУ у питанні підготовки водіїв тролейбусів.
"Наразі ми готуємо водіїв – в автошколі на кемпінгу, яка має на це ліцензію. Міськрада має сприяти нам у цьому через центр зайнятості. А ще – заохочувати до роботи молодь із прилеглих до Чернівців сіл. Для цього потрібно забезпечити її гуртожитком. Сьогодні жодне комунальне підприємство такого гуртожитку не має. Свого часу такі були на вулицях Ентузіастів, Чехова, Полетаєва. Після "епопеї приватизації" їх передали на баланс ЖРЕПам. Згодом люди, які проживали в тих гуртожитках, викупили їх. Тож зараз набрати групи більше 14 осіб ми не можемо через відсутність житла", – повідомив М. Олексюк.
За його словами, навчання одного курсанта Чернівецькому тролейбусному управлінню обходиться в 11,5 тисячі гривень.
"З ним укладаємо угоду: або він повертає ці гроші, або має три роки відпрацювати за те, що ми його навчали, – каже М. Олексюк. – Якби це відбувалося через центр зайнятості, то цим курсантам виплачували би стипендії. Однак ЧТУ не в змозі виплачувати ці гроші, проте ми пропонуємо таким людям влаштовуватись на підприємство на пів ставки слюсарями або кондукторами – щоб вони більше дізналися про виробництво і мали ресурси для прожиття".
Автопарк ЧТУ зараз налічує 95 одиниць рухомого складу, на яких їздять 115 водіїв. Із них двоє зараз перебувають в зоні ООС.
"А ще постійно два-три хворіють. У когось вихідний. Тож на 95 тролейбусів є 95 водіїв. Норма, прописана у правилах роботи електротранспорту – на два тролейбуси повинно бути п’ять водіїв. Цього ми зараз не маємо. Тому в першу зміну нам доводиться випускати 50 тролейбусів, а в другу – 45. Якби ми мали на два тролейбуси хоча би трьох або чотирьох водіїв, то в другу зміну теж могли би випускати більше машин".
ДорогиУ Чернівцях ремонту підлягає 80% доріг, каже "МБ" начальник МіськШЕПу Едуард Дущак.
"Скільки на це потрібно грошей? Це мільярди. Складно озвучити точну цифру, адже не підраховував її", – сказав посадовець.
На його думку, першочергового ремонту потребують вулиці у центральній частині Чернівців.
"Скажімо, на вулиці Головній потрібно від початку і до кінця повністю перестелити бруківку, – каже Дущак. – Крім цієї роботи на вулиці потрібно замінити мережі. Для цього потрібні не мільйони, а мільярди".
Окрім центральних автошляхів у місті ремонту потребують і міжбудинкові проїзди та дороги.
"Частково між будинками у спальних районах такі роботи здійснюються. Як правило, це короткочасний ремонт – позакидали ями, і все – на цьому крапка. На деяких вулицях здійснюються поточні ремонти. Я сподіваюся, що незабаром практика проведення поточних ремонтів незабаром відійде в минуле. Дуже хочу, щоби роботи, які здійснюватимуться на дорогах, були капітальними", – додав Е. Дущак.
СміттяУ департаменті житлово-комунального господарства Чернівців декларують активну роботу із наведенням ладу зі сміттям. Щоправда, кажуть, її потрібно удосконалювати.
"Щойно обійняв посаду, зайнявся сміттям, – каже заступник директора департаменту Сергій Обшанський. – Виконком за моєї ініціативи ухвалив рішення про проведення відкритого конкурсу на вивіз твердих побутових відходів та великогабаритного сміття. Тепер треба проводити цей конкурс. Після його проведення будуть визначені оператори з вивезення сміття. Наступним кроком має стати рішення виконкому про встановлення ціни за вивіз твердих побутових відходів. Зараз тариф складає приблизно 25 гривень – його треба підняти на три-чотири гривні. Тоді оператори, відповідальні за вивіз сміття, будуть не тільки забирати відходи, а й повністю прибирати весь контейнерний майданчик".
За словами Обшанського, правила благоустрою Чернівців передбачають, що всі приватні будинковолодіння повинні мати контейнери на 100-120 літрів.
"Оператори мають скласти графік вивезення відходів. Так уже давно працюють у Снятині – коли мешканці на своїх подвір’ях встановлюють сміттєвий бак, який випорожнюють працівники фірми-оператора. При цьому самими ж баками мають забезпечувати оператори", – повідомив Сергій Обшанський.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
26-10-2020, 20:55
0
2 639