Іноді йдеш по супермаркету, зачіплюєш скляну пляшку, а вона розбиється. Перша реакція – паніка! Подумки вже рахуєш, скільки грошей доведеться віддати за розбитий товар. Але не поспішайте платити.
Є кілька способів захистити свій гаманець, розповів начальник міського управління Держпродспоживслужби Сергій Лазарєв і дав поради, що робити у такій ситуації.
Порада 1. Зверніть увагу на закон.За таких обставин на допомогу приходить стаття 323 Цивільного кодексу, у якій вказано, що ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження майна несе його власник. Відповідно до статті 668 Цивільного кодексу, ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Однак не поспішайте радіти, в таких ситуаціях все ще існує багато нюансів.
Порада 2. З’ясувати, хто винен.Якщо адміністрація або охорона магазину все ж наполягає на сплаті за такий товар, насамперед потрібно з’ясувати, чия насправді провина у тому, що товар пошкоджено: покупця чи адміністрації магазину. Можливо, це сталось через те, що товар зберігався у неналежних умовах, а саме на полицях, що не захищені спеціальними бортиками, у проходах між рядами або у великій скупченості стояв на стелажах, а отже, адміністрація не подбала про його надійне зберігання. Це не стосується випадків навмисного псування товару, бо в такому випадку винен відвідувач магазину.
Порада 3. Вимагати скласти акт про нанесення шкоди. Необхідно вимагати скласти акт про нанесення шкоди та наполягати на наданні доказів того, що саме ви винні у пошкодженні товару. Це можуть бути записи з камер відеоспостереження, підтвердження свідків тощо. Цей акт потрібно передати в суд, який з’ясовувати ситуацію.
Слід наголосити, що вину покупця, а також зобов’язання оплати за такий товар може встановити тільки суд. Покупець повинен пам’ятати, що нічого на місці він не повинен платити, на місці лише здійснюється фіксація.
Порада 4. Викликайте поліцію, якщо примушують платити за товар.Якщо адміністрація магазину відмовляється складати акт і вимагає сплатити кошти, покупець повинен знати, що відповідно до ч. 2-ї ст. 17-ї Закону "Про захист прав споживачів" забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
У випадку, коли адміністрація або охорона магазину не випускає вас із приміщення, слід згадати ще й про пункти 1-й, 4-й та 5-й статті 19-ї Закону "Про захист прав споживачів", у яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Агресивною вважається діяльність, яка фактично містить елементи примусу, докучання та істотно впливає чи може вплинути на свободу вибору чи поведінку споживача стосовно придбання продукції. Крім того, заборонено змушувати купувати товар і не випускати з приміщення.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
10-08-2020, 10:38
0
12 249