Минулого тижня працівники Служби безпеки України повідомили про викриття керівників структурних підрозділів міськради та кількох комерційних структур на привласненні масштабної суми грошей із бюджету.
Як у Чернівцях крали гроші, передбачені на оплату проїзду "пільговиків", хто за цим стоїть і чому міськрада досі не контролює обіг пільгових пасажирів, йдеться у публікації газети "Молодий буковинець".
Три роки вносили в документи неправдиві даніПравоохоронці повідомили, що оперативники спецслужби встановили, що схему організували посадовці департаментів житлово-комунального господарства і соціального захисту населення спільно з керівництвом комунального підприємства "Інфоцентр", місцевим приватним перевізником та фірмами, що спеціалізуються на наданні транспортних й аудиторських послуг.
"Протягом 2016-2019 років змовники вносили до звітної документації завідомо неправдиві дані про фактично виконані рейси і кількість громадян, які скористалися пільговим проїздом. У звітах вони відображали показники, що вдвічі перевищували реальні. Таким чином зловмисники привласнили майже 5 мільйонів гривень бюджетних коштів", – йдеться у повідомленні прес-служби управління СБУ в області.
У СБУ додали, що під час обшуків, проведених в офісних приміщеннях фірм-учасниць оборудки та за місцями проживання п’ятьох фігурантів справи, у тому числі керівника одного з відділів міськради, правоохоронці вилучили звітні та фінансово-бухгалтерські документи й інші матеріали, що доводять проведення незаконних оборудок.
У межах кримінального провадження, відкритого за ч. 3 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу, тривають слідчі дії.
Вирішується питання щодо повідомлення фігурантам справи підозр у вчиненні злочину.
"Ми нічого не знаємо"Головний комунальник міста, якому підпорядковується відділ транспорту, Володимир Бешлей заявив, що інформацію про обшуки та викриття посадовців він дізнався із преси.
"У департаменті жодних обшуків не відбувалося, і якихось офіційних повідомлень від СБУ про проведення слідчих дій до нас не надходило. Відповідні роботи здійснює відділ транспорту. Вони це відстежують і моніторять. Жодних документів про те, що ведуться слідчі дії чи про порушення кримінальних проваджень від СБУ до нас не надходило. Тому ми можемо тільки здогадуватися, що правоохоронці нам інкримінують. Я відмовляюся щось коментувати, бо, наскільки я розумію, триває слідство. Це означає, що варто утриматись від будь-яких припущень", – сказав директор департаменту ЖКГ.
Водночас керівник відділу транспорту Ігор КОЖУЛЕНКО зазначив, що йдеться про дві фірми.
"Це дві приватні структури: як називається одна з них, я не пам’ятаю, якась цікава українсько-нідерландська фірма. Друга – приватне підприємство "Лозирін" – це точно пам’ятаю. Якби мені показали, які там є звинувачення, ми би подивилися та й би оцінили ситуацію. А так ми нічого не знаємо", – сказав чиновник.
Як працює система відшкодувань пільгового проїзду.
До першого січня 2020 року в Чернівцях було 18 маршрутів, яким міськрада відшкодовувала перевезення пільгових категорій населення. З нового року їхня кількість зменшилася до 16-ти – відповідне рішення у грудні 2019 року ухвалив виконком міськради.
За словами Ігоря Кожуленка, книжки обліку розрахункових операцій кожен перевізник веде самостійно: де видає квитки, де "списує" гроші, з яких сплачує податки. Пізніше ці документи передають до департаменту житлово-комунального господарства, який затверджує договори з перевізниками на відшкодування оплати за перевезення пільговиків. Пізніше ця документація надходить до департаменту соцзахисту населення міськради.
"На підставі таких договорів ми підписуємо договори про відшкодування пільгових перевезень між перевізниками і департаментом, – повідомила заступниця директора департаменту соцзахисту Валентина Гаєвська. –Щомісяця перевізники нас інформують актом про те, скільки вони перевезли пільговиків. Акти затверджуються департаментом ЖКГ, а ми перевіряємо ці дані. І на підставі цього, за наявності фінансових ресурсів, відшкодовуємо їм гроші за перевезення пільговиків".
Щоправда, за таких умов існує ймовірність того, що перевізники можуть надавати некоректну інформацію про кількість перевезених пільговиків.
За словами міського голови Олексія Каспрука, проблеми виникли у тих перевізників, які не надали доступу до GPS.
"Департамент звітує майже про стовідсоткове виконання рейсів. Водночас мали величезну кількість скарг про те, що перевізники не дотримуються графіка: не їздять у вихідні, увечері, замість чотирьох маршруток їздить менше. Зрозуміло, що це все мало відслідковуватися. Щодо перевізників, які надали доступ для контролю до GPS, претензій немає. Але деякі підприємства не дали доступу до GPS. Департаменту ЖКГ подавали лише свої документи, де показували кількість виконаних рейсів. А все це мав контролювати департамент ЖКГ", – сказав мер Чернівців.
Як "переламати" цю схемуКаспрук заявив, що перевізникам більше не дозволятимуть здійснювати пільгові перевезення, якщо вони не надаватимуть міській владі доступ до даних GPS.
"Я цю схему поламаю найближчими днями, – повідомив мер. – Ми ще радимося, як це будемо робити. Найімовірніше, призупинимо проведення конкурсу перевізників. Більше жодних пільгових перевезень не буде без повного доступу до GPS", – заявив міський голова.
За словами Олексія Каспрука, наразі всі чиновники департаменту ЖКГ працюють на своїх місцях. Підозру нікому не оголосили.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
2-02-2020, 10:39
0
4 233