В області у листопаді субсидію призначили 50 тисячам домогосподарств на суму 45 мільйонів гривень. Пільги ж отримує майже 38 тисяч осіб на суму 21 мільйон гривень.
З 1 жовтня пільги монетизували – їх нараховують у безготівковій та готівковій формі. Начальник департаменту соціального захисту ОДА Віталій САВКІН відповів на найпоширеніші запитання про нарахування пільг та субсидій.
• Чи були запроваджені якісь зміни для виплати субсидій?
Для субсидіантів на опалювальний період нічого не змінилося. Повторно мали надати заяви особи, які вважаються внутрішньопереміщеними, особи, які здають житло в оренду, особи, в яких члени сім’ї не проживають разом із ними, і призначення субсидії відбувалося за рішенням комісії.
Більшість субсидій отримують готівкою. Безготівкову форму субсидії отримує лише 14 тисяч домогосподарств, всі решта – готівковою через банки або пошту.
• Чому відмовляють у призначенні субсидій, якщо вона була призначена минулого року?
До мене на прийом приходить багато людей із невдоволенням, мовляв, минулого року була субсидія, а цього року не призначили. Почали з’ясовувати, а у людини дохід – понад 10 тисяч гривень. Відповідно, вона не має права на субсидію. Субсидія надається тим, хто цього найбільше потребує.
Для відмови є правові підстави, зокрема, зміни у домогосподарстві, часто причиною відмови є збільшення доходу людини.
Для призначення субсидії враховуємо сукупний дохід домогосподарства за даними Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду, склад домогосподарства, соціальну норму, житлову площу. Прораховуємо, щоби ця сума не перевищувала 10%. Тому на літній період багато людей отримують нульову субсидію, на зимовий – залежно від розрахунків. Доходи ростуть, і пропорційно зменшується кількість субсидіантів.
• Як дізнатися, чи нарахували пільгу, адже тепер у платіжках за комунальні послуги це не вказують?
Не всі громадяни володіли інформацією про суму нарахованої пільги, бо не мали мобільних телефонів. Таких є майже шість тисяч осіб. Ми доопрацьовали програмний комплекс і будемо роздруковувати таким громадянам повідомлення про суму нарахованої пільги. Разом із повідомленнями вони отримають і нагадування надати органам соцзахисту мобільний телефон. Адже наявність мобільного телефону була однією з умов для призначення пільги.
Про нараховану пільгу також можна дізнатися на гарячій лінії "Ощадбанку" (0 800 210 800), у відділенні "Ощадбанку" (з паспортом та ідентифікаційним кодом), у власному електронному кабінеті та в управліннях соціального захисту.
• Чи можна отримати пільгу готівкою, якщо не була написана заява?
Монетизація пільг була запроваджена у жовтні цього року. Особи, які бажали отримувати пільги у готівковій формі, з 1 по 15 жовтня мали звернутися до органів соцзахисту із заявою. Тоді людина через "Ощадбанк" або "Укрпошту" отримує пільги готівкою. У нас таких заяв було понад дві тисячі, а понад 36 тисяч пільговиків у листопаді отримали її у безготівковому вигляді.
Маємо численні звернення щодо того, що хочуть написати заяву для отримання пільги у вигляді готівки. Але зараз зробити цього не можна. Тому звернулися до міністерства соцзахисту з пропозицією внести зміни до постанови і дозволити громадянам обирати безготівкову чи готівкову пільгу впродовж усього періоду.
А ось якщо людина отримує субсидію безготівково, а хоче готівкою, вона зможе її отримати. Потрібно звернутися із заявою до органів соцзахситу.
• Як можна буде отримати зекономлені кошти?
В електронному кабінеті можна простежити всю структуру виплат і економію коштів. Тож на кінець опалювального сезону люди будуть точно знати зекономлену суму. Після завершення опалювального періоду в "Ощадбанку" будуть автоматично відкриті банківські рахунки, на які перерахують зекономлену пільгу. І громадяни зможуть її зняти готівкою.
З 1 по 15 травня потрібно буде написати заяву на отримання готівки і тоді можна отримати її у будь-якому з 38 банків.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram