» » Сьогодні виповнюється 22 роки від польоту в космос буковинця Леоніда Каденюка
Сьогодні виповнюється 22 роки від польоту в космос буковинця Леоніда Каденюка

19 листопада 1997 року відбулась історична подія для України - вперше з часів незалежності буковинець, космонавт Леонід Каденюк вирушив у відкритий космос.

Рівно 22 роки тому перший і поки єдиний космонавт незалежної України здійснив політ у складі американської команди на шатлі Columbia, пише molbuk.ua.

У червні 1995 року Леоніда Каденюка, родом із села Клішківці Хотинського району, відібрали у групу астронавтів Національного космічного агентства України.

З того ж часу розпочалась підготовка до польоту у відкритий космос. Зокрема, Каденюк працював науковим співробітником відділу фітогормонології Інституту ботаніки імені М. Г. Холодного. Також він пройшов підготовку в NASA як спеціаліст з корисного навантаження.

А 19 листопада 1997 року Каденюк на кораблі NASA полетів у космос.

Сьогодні виповнюється 22 роки від польоту в космос буковинця Леоніда Каденюка

Це був справжній прорив для України. Після цього наша країна по праву могла називатись "космічною державою".

У космосі Каденюк пробув до 5 грудня. У кожного з космонавтів екіпажу було своє завдання. Українець виконував роль науковця-біолога. Екіпаж проводив експерименти з трьома видами рослин: ріпою, соєю і мохом. Космонавти мали з'ясувати як стан невагомості впливає на ріст та розвиток цих рослин.

Сьогодні виповнюється 22 роки від польоту в космос буковинця Леоніда Каденюка

Пізніше український космонавт пригадував, що найскладніше у Космосі було спати, адже у стані невагомості людина може заснути на стелі чи стіні. От українець спав на стіні – йому доводилось фіксувати свій спальний мішок шістьма спеціальними кріпленнями.

Пізніше, на одне з найпопулярніших питань журналістів "чи не було страшно", Каденюк лаконічно відповідав "було страшно цікаво".

Нагадаємо, серце відомого українця зупинилось у 67 років під час традиційної ранкової пробіжки від серцевого нападу.

19-11-2019, 11:24

Підприємців закликали бути уважними і стежити за офіційними повідомленнями адміністрації ринку
Справа Мунтяна: бізнесмену з Буковини Кушніру не скасували підозру
ВАС і апеляційна палата не скасували підозру бізнесмену з Чернівецької області Юрію Кушніру, якого звинувачують в наданні хабаря екс-голові облради Івану Мунтяну
Зливи наробили біди у горах Буковини: річка Черемош вийшла з берегів і затопила дорогу
Вода вийшла з русла річки на ділянку дороги, яка сполучає села Петраші й Розтоки

getLinks(2); ?>
ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі
Де шукати гроші на дороги у громадах Буковини: представник Укравтодору дав поради головам ТГ
Радник т.в.о. глави Укравтодору зустрівся з головами громад Чернівецької області та розповів, як навіть найменші громади можуть реалізувати масштабні інфраструктурні проекти

«Вони тут і днюють, і ночують» Блог Надії Будної
Мешканці Гравітону обурені, що Алея Небайдужості в мікрорайоні перетворилася на місце зібрання безхатченків та пияків
«Другого такого Івана немає, та й чи буде…»:  що відомо про відомого актора та режисера із Буковини - відео
Іван Миколайчук дуже переймався тим, що йому забороняли зніматися у кіно, не показували фільмів з його участю
Як влаштувати незабутню відпустку та не спустошити сімейний бюджет*

Провести незабутню відпустку і при цьому не спустошити сімейний бюджет допоможе найбільша торговельна мережа країни — "АТБ".
Інтернет-провайдер «Оптиком плюс» підтримує музикантів міста!*

Насолоджуйтесь концертом та вигравайте безліч цінних подарунків! Суперприз – РОБОТ-ПИЛОСОС!
Подорожуй вигідно з МедЛаб!*

У гарячий сезон відпусток і подорожей лабораторія "МедЛаб" пропонує до уваги туристів новий пакет з двох ПЛР-досліджень на коронавірус: для виїзду з України та ПЛР-тест для зняття з обов'язкової самоізоляції.

Ми поцікавилися, якою ж ідеєю керувалися власники, створюючи "Квант Сервіс", якого професійного рівня досягли інженери за усі роки роботи та із якими труднощами доводилося стикатися.

Про важливість профілактичних оглядів у ортодонта, фактори, що сприяють викривленню зубів у дітей, на які варто звернути увагу батькам, профілактику ортодонтичних захворювань, розповіли у стоматологічній клініці Life Dent.
З нагоди 55-річчя Чернівецького торговельно-економічного інституту відбувся круглий стіл*

1 червня 2021 року в Чернівецькому торговельно-економічному інституті КНТЕУ відбулося засідання круглого столу на тему [b]"Управління публічними фінансами в умовах реформування економіки України"
Як взяти кредит і не пошкодувати про це?*

Не вистачає грошей до зарплати? Хочете взяти онлайн-кредит? Так, він може допомогти. Але як взяти в борг, щоб потім не шкодувати?
Торт на замовлення: основні нюанси*

Жодне свято не обходиться без святкового торта. Чому оригінальні торти, зроблені на заказ, стають все більш популярними, та у чому їх переваги ви дізнаєтесь зі статті.