У Чернівцях, у суботу, 26 жовтня, "Ощадбанк" провів інклюзивний тренінг.
Про це повідомляє кореспондентка molbuk.ua
Чернівці стали 14-м містом, яке прийняло у себе цей тренінг.
У суботу участь у ньому на запрошення "Ощадбанку" взяли представники патрульної поліції, Нової пошти, пенсійного фонду, ТзОВ "Вако", Укрпошти, служби зайнятості, інклюзивно-ресурсних центрів, Управління освіти, Департаменту праці і соцзахисту, Чернівцігаз, громадської організації "Чернівецької обласної організації людей з інвалідністю "Лідер".
"Починаючи з 2014 року Ощадбанк є першим і, на даний момент, єдиним банком в Україні, який здійснює системну і комплексну роботу, спрямовану на повноцінну інтеграцію людей з інвалідністю у суспільство та забезпечення рівного доступу до банківських послуг", - розповідає представниця Чернівецького регіонального відділення "Ощадбанку".
Що ж таке інклюзивне відділення, і чому воно особливе?Для вільного доступу клієнтів з порушеннями опорно-рухового апарату та для клієнтів, що відносяться до маломобільної групи населення, фасади інклюзивних відділень облаштовуються сходами з пандусами з кутом нахилу не більше 10%, дворівневими поручнями з підсвіткою, та автоматичними розсувними дверима або дверима з фіксацією у відчиненому стані, а вхідна група оснащується кнопкою виклику менеджера. Також у приміщенні є тримачі для милиць і спеціально обладнанні місця очікування з поручнями та сидіннями з жорсткими спинками.
Для зручності клієнтів, що користуються візками, спроектована спеціально понижена каса, розширене місце менеджера зі столом з висотою вище стандартної і достатнім простором для вільного пересування. У разі потреба відділення оснащуються спеціальними підйомниками.
Для людей з порушеннями зору в інклюзивних відділеннях передбачені:
- маркування прозорих вхідних дверей спеціальними захисними стрічками яскраво-жовтого кольору і позначення першої та останньої сходинки жовтим кольором;
- маршрут до установ банку вимощується тротуарною тактильною плиткою;
- доступ до зон самообслуговування, касового обслуговування, індивідуального обслуговування маркується тактильними маркерами, які вказують безпечний та найкоротший шлях;
- адаптовані банкомати та інформаційно-платіжні термінали із вбудованими голосовими модулями, обладнанні роз’ємом для навушників, програмою керування голосом та маркуванням клавіатури.
Для обслуговування людей з порушеннями слуху менеджери інклюзивних відділень проходять навчання основам жестової мови. Додатково кожен співробітник банку може за допомогою короткого відео курсу з навчання основ жестової мови на Інтранет порталі банку вивчити деякі терміни та фрази необхідні для якісного обслуговування нечуючих клієнтів.
Додатково для зручності всіх клієнтів, інклюзивні відділення оснащено доступними туалетами. І якщо дозволяє площа та загальне планування відділення, для клієнтів, які приходять з дітьми, передбачено відкидні пеленальні столи та дитячі зони.
"Окремо варто відзначити, що перед відкриттям та під час облаштування інклюзивних відділень, на місцях проводяться обговорення та консультації з громадськими організаціями, що опікуються з людьми з інвалідністю, щодо місця розташування відділень та перевірка на практиці їх обладнання. Якщо з боку представників ГО є пропозиції, коментарі чи зауваження, всі вони за можливістю беруться до роботи", - розповідає працівниця "Ощадбанку".
Станом на жовтень 2019 року в Ощадбанку відкрито 23 інклюзивних відділення. В подальшому інклюзивні відділення будуть відкриті в усіх обласних центрах України.
"Наразі ці відділення є в Києві, Сумах, Ромнах (Сумська область), Глухові (Сумська область), Полтаві, Кременчузі (Полтавська область), Рівному, Харкові, Вінниці (два відділення), Чернігові, Ужгороді, Дніпрі, Сєвєродонецьку, Одесі (два відділення), Чорноморську (Одеська область), Черкасах, Чернівцях, Луцьку, Житомирі, Бердичеві (Житомирська область) і Слов’янську. В найближчих планах відкриття інклюзивних відділень у Лисичанську та третє відділення в Одесі".
Динамічний та емоційно насичений тренінг Inclusive Friendly проводять 4 тренери. Кожний тренер має практичний досвід, свій підхід та власну історію. Учасники тренінгу отримують навички, яким ніде не навчають, але володіти якими має кожен свідомий українець. Їх ознайомлюють з правильною термінологією, етикетом спілкування з людьми з інвалідністю, надають інформацію щодо законодавчих основ, особливостей та практичних підходів при наданні клієнтам з інвалідністю послуг. В даному тренінгу окремим блоками виділено комунікацію з людьми з порушеннями слуху та навчання основам жестової мови, комунікацію і супроводу людей з порушеннями зору і комунікацію з людьми, що мають порушення опорно-рухового апарату. Окремо є блок про надання допомоги, якщо у людини стався епілептичний напад.
"Банк бере на себе організацію тренінгу, а також надає локацію. В кожному регіоні, де представлені інклюзивні відділення проводяться два тренінги. На один запрошуються керівники відділень нового формату Ощадбанку, а на другий, з метою залучення до інклюзивного руху, клієнти та партнери банку, а також представники органів державної влади".
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
28-10-2019, 11:10
0
4 025