Суд вважає, що повірку мають оплачувати не споживачі, а підприємства. Але не всі з цим погоджуються.
Повірка лічильників має відбуватися за кошти надавача послуг. Таку постанову винесла колегія суддів Цивільного суду Верховного cуду України 15 липня 2019 року.
"Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб'єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання", – зазначається у рішенні.
Журналісти molbuk.ua з’ясовували у надавачів комунальних послуг, хто ж має сплачувати за повірку лічильників.
Електролічильники В "Чернівціобленерго" пояснюють, що повірку лічильників для побутових споживачів і так здійснювали за рахунок підприємства. Адже, згідно з правилами, на енергопостачальну компанію покладені обов’язки щодо здійснення планової повірки, обслуговування, ремонту і заміни лічильників.
Планова повірка, обслуговування та ремонт приладів обліку електроенергії здійснюється енергокомпанією безкоштовно, крім випадків, коли пошкодження, втрата або неправильна робота приладу обліку сталася з вини споживача. Тоді саме споживач відшкодовує вартість перевірки.
У прес-службі "Чернівціобленерго" також пояснили: якщо споживач не задоволений роботою електролічильника і вважає, що лічильник облікує електрику неправильно, він має право написати заявку щодо повірки лічильника. Це здійснюють на вулиці Прутській, 23, у присутності споживача.
Газові лічильникиПовірці підлягають всі лічильники, що перебувають в експлуатації у споживачів незалежно від форм власності та виду діяльності, зазначили в "Чернівцігазі". Повірка здійснюється для того, щоб як споживач, так і оператор газорозподільчих мереж були впевнені, що обсяг спожитого газу та розрахунок за нього є достовірними. Міжповірочний інтервал побутових лічильників газу залежить від типу лічильника та виробника. Як правило, він становить 5 або 8 років.
Періодична повірка лічильників, а також демонтаж, транспортування та монтаж для фізичних осіб здійснюються за рахунок газорозподільного підприємства. Позачергова повірка лічильника газу на вимогу споживача та пов’язані з цим витрати оплачуються заявником за затвердженими розцінками.
Лічильник водиА ось за повірку лічильників води споживачеві потрібно буде заплатити власні кошти.
"Для кожного водоканалу окремо затверджує тарифи НКРЕКП. У тарифі "Чернівціводоканалу" з січня 2018 року немає вартості повірки лічильника і це затверджено документально", – запевняють у прес-службі водоканалу.
Лічильник треба повіряти один раз на чотири роки. Остання дата повірки лічильника зазначена у контролера на картці абонента. Коли час повіряти лічильник, контролер повинен повідомити про це абоненту. Також абонент сам може звернутися в абонвідділ, де йому повідомлять про останню дату повірки. Також ці дані можна дізнатися в "Особистому кабінеті" на сайті водоканалу.
Працівники водоканалу лише розпломбовують лічильник. За всі інші роботи відповідає споживач.
Повірку лічильників води роблять приватні фірми. Тут повідомили: якщо лічильник приносять на фірму, то повірка буде коштувати 105 гривень, якщо його мають демонтувати вдома і повірити, то така послуга обійдеться майже у 300 гривень.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
4-08-2019, 13:46
0
6 680