1. Уперше чернівчани ознайомилися з літальними апаратами ще до Першої світової війни. Ця знаменна подія відбулася 17 жовтня 1910 року, коли інженер-авіатор Ян Кашпар здійснив пробний політ. А 23 жовтня він підняв свій літак на висоту 30 метрів і пролетів над летовищем.
2. Румунський інженер-авіатор А. Влайку на показових польотах продемонстрував літак власної конструкції у присутності 30 тисяч глядачів. Тоді з повітря були зроблені фотознімки Чернівців, на основі яких пізніше виготовили листівки.
3. У 1927 році вигін біля села Рогізна перетворили на Чернівецький аеропорт. На цій злітній смузі в серпні 1928-го приземлився перший рейсовий пасажирський літак із Бухареста.
4. 12 жовтня 1930 року відбулася урочиста закладка наріжного каменя нового Чернівецького аеропорту. При університеті почала діяти авіаційна школа, де навчали пілотів та планеристів. Аеропорт урочисто відкрив король Румунії Кароль ІІ. Місцева газета писала, що він є унікальною архітектурною спорудою і одним із кращих аеропортів Східної Європи.
5. 25 грудня 1945 року був створений 283-ий авіазагін спеціального призначення цивільного повітряного флоту з базуванням в аеропорту Чернівців.
6. У 1946-му літаками було перевезено 9,1 тисячі пасажирів, 21,2 тонни поштової кореспонденції, 215 тонн вантажів.
7. У 1961 році відправки повітряним транспортом з аеропорту Чернівців становили: 30857 пасажирів, понад 230 тонн поштової кореспонденції, 1153 тонни вантажів. На початку 1962-го авіазагін визнали кращим в Україні.
8. Для забезпечення надійної експлуатації літаків АН-24, що виконували рейси з Києва до Чернівців, у 1974–1975 роках побудували злітно-посадкову смугу довжиною 1500 метрів. У 1986-му вона була подовжена ще на 700 метрів. Це дало змогу приймати літаки ЯК-42 і ТУ-134.
9. Чернівецький авіазагін виконував сільськогосподарські роботи в Єгипті, Афганістані, Малі, Індії, де боровся з нашестям сарани. Розпилював мінеральні добрива в Молдавії, Азербайджані, Казахстані, Узбекистані. Працювали чернівецькі авіатори і на нафтових родовищах у Сургуті, допомагали освоювати цілинні землі. Транспортували ягоди та свіжі фрукти з України і Молдавії до північних районів Союзу.
10. У 1956 році екіпаж гелікоптера Мі-1 працював в складі китобійної флотилії "Слава".
11. Гелікоптери використовували для транспортування хворих. У 1959 році було виконано 758 вильотів для надання медичної допомоги, зокрема у високогірних населених пунктах.
12. У Чернівецькому загоні літало 16 літаків L-200 "Морава" чехословацького виробництва. Були тут гелікоптери Мі-2 з Польщі.
13. Директора аеропорту Андрія Нартова нагородили орденом Леніна. Згодом він отримав звання Героя Соціалістичної Праці.
14. Найбільший розквіт авіації в Чернівцях припадає на 1980-ті роки. Тоді існував повітряний зв’язок з Києвом, Москвою, Мінськом, Ригою, Донецьком, Сімферополем, Дніпропетровськом, Харковом, Маріуполем, Кишиневом та іншими містами.
15. Чернівецький авіазагін перший в Україні отримав нові літаки L-410, що дозволило перевозити більше пасажирів. Тут налічувалася понад сотня співробітників.
16. У 1994 році Чернівецький аеропорт виділили в самостійну юридичну особу. А в 1999-му він отримав статус міжнародного.
17. Із 2002 року аеропорт був переданий з державної власності у власність територіальних громад Чернівецької області. В 2006-му перейшов у власність міськради.
18. Чернівецька міська рада передбачила на розвиток аеропорту на 2017-2020 роки приблизно 16 мільйонів гривень. Зокрема, на реконструкцію світлосигнального обладнання буде використано два мільйони гривень. Також придбають аеродромну машину для зимового утримання штучних покриттів, пристрій для замірювання коефіцієнту зчеплення на злітно-посадковій полосі, детектор вибухових речовин, інтроскоп для огляду багажу пасажирів та інше.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
4-08-2019, 13:07
0
3 577