RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Протягом виборчого процесу спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА моніторять газети Чернівецької області на предмет соціологічних опитувань щодо майбутніх парламентських виборів.

Протягом останнього тижня результати таких опитувань були опубліковані у газетах всіх виборчих округів Буковини, йдеться у повідомленні Громадянської мережі ОПОРА.




Відповідно до статті 67 Закону України "Про вибори народних депутатів", ЗМІ та інформаційні агентства, які поширюють результати опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, обов’язково повинні зазначати повну назву організації, яка проводила опитування, його замовників та інші відомості, зокрема інформацію про час його проведення, територію, яку охоплювало опитування, розмір та способи формування соціологічної вибірки опитаних, метод опитування, точне формулювання питань та дані щодо можливої статистичної похибки.

В окрузі №201 соціологічне опитування було надруковане в газеті "Чернівці" від 20 червня 2019 року. Воно вийшло у статті під назвою "Американські соціологи зафіксували стрімке падіння рейтингу Тимошенко". Згідно з цією статистикою, найвищі шанси пройти до Верховної Ради України у політичної партії "Слуга народу", інші двоє у трійці лідерів – "Опозиційна платформа "За життя" та "Голос".

У газетах Буковини зафіксували соцопитування, розміщені з порушенням законодавства


Згідно з публікацією, опитування проведене компанією Edison Research з 10 по 13 червня методом телефонного та особистого інтерв’ю в усіх регіонах України, окрім Криму та окупаційної частини Донбасу. Опитано 1103 людини, з яких 1043 телефоном, а 60 – особисто в селах, похибка складає не більше 2,95%.

Опитування цієї ж компанії було опубліковане в газеті, яка випускається в окрузі №203 – "Район-Інфо" від 21 червня 2019 року. Публікація вийшла під тією ж назвою, що й у газеті "Чернівці".

У газетах Буковини зафіксували соцопитування, розміщені з порушенням законодавства


Також ця статистика була надрукована у виборчому окрузі №204 в газеті "Дністрові Зорі" від 21 червня 2019 року.

У газетах Буковини зафіксували соцопитування, розміщені з порушенням законодавства


Зауважимо, що у всіх трьох газетах текст статті та дані опитування були ідентичними. Авторство публікації також належить одній і тій же особі – Ірині Остапенко.

У виборчому окрузі №202 було помічене соціологічне опитування, розміщене у газеті "Слово Ляшка". До слова, друкована продукція не містила вихідних даних. Тут статистика була надрукована у матеріалі під назвою "Рейтинги: у Ляшка росте, у Зеленського падає", а сама назва опитування звучить так: "Хто проходить до парламенту?" Відповідно до публікації, найвищий рейтинг у партій "Слуга народу", "Європейська солідарність" та "Батьківщина", а рейтинг "Радикальної партії Олега Ляшка" нібито стрімко росте.

У газетах Буковини зафіксували соцопитування, розміщені з порушенням законодавства


Згідно з виноскою під статистикою, опитування телефоном проводив соціологічний центр MustLook на кінець травня. Немає жодних даних про те, скільки виборців опитали та протягом якого часового відрізку.

"А ось Олегу Ляшку прогнозують зростання підтримки, пояснюючи це тим, що він – єдиний поки політик, який не боїться опонувати новому Президенту, вказуючи на його помилки", - йдеться у матеріалі газети "Слово Ляшка".

У випадках, які зафіксували спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА у Чернівецькій області, в газетах "Чернівці, "Дністрові зорі" та "Район-Інфо" не було інформації щодо замовника опитування, території, яку охоплювало опитування, розмір та спосіб формування соціологічної вибірки опитаних та точного формулювання питань.

У газеті "Слово Ляшка" на окрузі №202 не було даних стосовно майже всіх вимог, вказаних у Законі України "Про вибори народних депутатів". Надрукована була тільки інформація про назву компанії, яка проводила опитування, та метод інтерв’ювання. Часові рамки опитування вказані неточно.

"У передвиборчий період дані соціологічних досліджень можуть оприлюднювати з метою маніпуляції вподобанням виборців, оскільки часто в ЗМІ можна натрапити на опитування невідомих соціологічних служб, або ж проведені через телефонні обдзвони чи в мережі Інтернет опитування подають як репрезентативні, тому важливо, щоб під час публікації даних соціологічних досліджень ЗМІ зазначали всі дані, які визначені Законом", – сказав Тарас Прокоп, координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Чернівецькій області.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
27-06-2019, 10:41
Коментарів 0 Переглядів 2 233



Внаслідок аварії кермувальник загинув на місці події, а пасажир отримав травми

Внаслідок аварії загинули 17-річна дівчина та 30-річний чоловік
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.