Інтернет-магазин "Флоріум" – один із найпопулярніших в Україні. Тут за рік розсилають майже сто тисяч посилок із рослинами у різні регіони. Та мало хто знає, що фасують цю продукцію на околиці Глибокої.
На зеленому приміщенні – велика вивіска "Флоріум". На вхідних воротах оголошення "Торгуємо лише через Інтернет". Власник Інтернет-магазину Петро Тоненчук пояснює, навіть якщо рослини будуть замовляти з Глибокої, їх все одно будуть надсилати лише поштою.
34-річний Петро Інтернет-магазином займається вже десять років. Він з братом Віталієм десять років тому були одними з перших в Україні, хто відкрив Інтернет-магазин у 2009 році. Справою задоволений і планує її розширювати.
Теплиці з автоматизованим поливом, складські приміщення, спеціальна система сортування – Петро Тоненчук має що показати. Як вдалося досягти успіху і як розвивати власну справу, Петро Тоненчук розповів molbuk.ua.
За один сезон - до 50 тисяч замовлень Петро Тоненчук навчався у Голландії на спеціальності "Телекомунікаційні технології". Вже працював стажером на одній із фірм і планував залишатися там. Та не вдалося отримати робочу візу. Тож довелося повертатися додому на Буковину в рідну Глибоку.
"Мій старший брат Віталій, який вже давно жив у Голландії, подав батькам ідею розпочати власний бізнес. Ми з братом "скинулися" на будівництво першої теплиці. Розраховували на місцевий ринок. Коли я повернувся, вирішили зробити щось цікавіше. Брат запропонував відкрити Інтернет-магазин продажу рослин. Був 2009 рік, і ми стали одними з перших в Україні", – розповідає Петро.
"Стартували з 800 доларів. У першому осінньому сезоні мали 800 замовлень на тюльпани. Тепер маємо за один сезон до 50 тисяч замовлень", – каже Петро.
Клієнтам гарантують якість90 відсотків продукції "Флоріум" – це імпорт. Привозять більшість рослин із Голландії, є частина продукції з Англії, Китаю. Близько 20 відсотків – це рослини українського виробництва. Вибирають компанії, які надають якісну продукцію. Тому й готові клієнтам гарантувати якість.
У "Флоріумі" працює потужний кол-центр, де приймають замовлення. Є спеціальна система сортування, яка дозволяє швидко і точно оформляти замовлення. Такі системи в Україні є лише у двох фармацевтичних фірмах та в Інтернет-магазині "Флоріум".
"Через Інтернет-магазин потрапляє замовлення, воно опрацьовується, і система знає, які рослини є у замовленні. Система запрограмована так, що вона знає, де і які рослини знаходяться. Оператор бере фактуру замовлення, на якому є штрих-код посилки, сканує, і під кожним ящиком запалюється індикатор, який вказує, де необхідна рослина і яка кількість. Якщо цієї продукції немає, програма уточнює, в якому секторі вона наявна", – пояснює Петро. –.
Після збирання замовлення знову перевіряється. На кожному продукті є штрих-код, його сканують. Якщо все правильно, система це підтверджує. У разі неправильного зібрання повідомляється про помилку. Завдяки цьому минулого року точність замовлень становила 99,7 відсотка.
Просять розповідати про помилкиТут чітко зрозуміли, що клієнт завжди має рацію. Першими ввели гарантію якості на рослини на три роки. Посилки надсилають у рожевих фірмових коробках із порадами, як садити рослину, контактами і проханням повідомляти про помилки.
"Ми просимо розповідати про наші помилками. Після отримання посилки надсилаємо електронного листа та цікавимося, чи все якісно дійшло. А коли вже квіти квітнуть, ще раз запитуємо у наших клієнтів, чи задоволені товаром. Бувало, що доводилося надсилати клієнту безкоштовно інший товар, якщо ми помилялися", – розповідає Петро.
Петро зізнається, що у нього грандіозні плани. Хочуть через кілька років відправляти товар з Україну в Європу. Крім того, збираються запустити свій бренд у США.
"Над цим вже півроку працюємо і, думаю, через півтора року запустимо", – зізнається Петро Тоненчук.