З 1 травня почне діяти новий закон про житлово-комунальні послуги.
На споживачів щодо оплати комунальних послуг чекають суттєві нововведення, пише molbuk.ua.
Зміна №1. Запровадження пені. З 1 травня 2019 року вводиться пеня за несплату вартості житлово-комунальних послуг у визначені терміни. Тобто пеню нараховуватимуть тим, хто сплачуватиме пізніше 20 числа.
У разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за комунальні послуги.
Наприклад: якщо сім'я платить 1500 грн за комуналку на місяць і прострочила платіж на 90 днів, сума боргу зросте приблизно на 27 грн.
Зміна №2. Плата за абонентське обслуговування.
Абонплата буде введена за такі комунальні послуги, як опалення, водопостачання та водовідведення. Це окремий платіж за адміністрування розрахунків зі споживачами. Він має бути виділений в окрему графу у платіжках за тепло та воду. Теоретично, абонплату мають відняти від тарифу, тобто це не має призвести до зростання загальної суми у платіжці.
Орієнтовно у 2019 році максимальна абонплата на тепло становитиме 43 грн, на холодну воду – 37,6 грн і на вивезення сміття – 16,1 грн. Зі зростанням мінімальної зарплати буде зростати і абонплата за послугу.
Зміна №3. Припинять надання комунальної послуги через борги. Виконавець комунальної послуги має право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця.
Зміна №4. Комунальники платитимуть штрафи за відключення без причини. Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний самостійно здійснити перерахунок вартості комунальної послуги за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості. А також сплатити споживачу "неустойку" (штраф, пеню) у порядку та розмірі, визначених договором.
Зміна №5. Зобов’яжуть впускати у помешкання комунальників. Споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла для ліквідації та відвернення аварій, встановлення або заміни обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку.
Відмова споживача є підставою для припинення надання комунальної послуги. Після надання доступу надання послуги відновлюється.
10-03-2019, 17:36
9
14 190