Споживачі комунальних послуг у Чернівецькій області заборгували майже один мільярд гривень.
Найгірше сплачують за газ та електрику. Тут борги споживачів сягають сотень мільйонів гривень, пише molbuk.ua
Лише за січень 2019 року клієнти ТОВ "Чернівцігаз Збут" в 1,2 раза збільшили неплатежі за газ. Загальна заборгованість жителів регіону станом на 1 лютого сягнула 608 мільйонів гривень. Рекордний борг за газ одного побутового споживача – 175, 6 тисяч гривень.
Зі своїми злісними боржниками газовики борються традиційним способом – відключають від газопостачання. Вже з початку року ТОВ "Чернівцігаз Збут" розіслав 1,2 тисячі письмових повідомлень боржникам про припинення поставок газу. Найбільше попереджень в Чернівцях, Новоселицькому та Сокирянському районах.
Комунальному підприємству "Чернівціводоканал" мешканці заборгували майже 18 мільйонів гривень. Водночас на підприємстві зазначають, що суттєвого збільшення заборгованості немає. Є проблеми зі старими боргами, які планують інвентаризувати.
Зараз боржникам розносять повідомлення про суму боргу. А з травня їх можуть відключати від водопостачання.
“Із травня почне діяти закон, який дозволить боржникам пломбувати подачу води. Такими способами боротьби з боржниками давно користуються приватні газові фірми та енергетики. Для водоканалів ці питання досі були не врегульовані, – пояснив каже заступник начальника "Чернівціводоканалу" Ярослав Цуркан.
Понад 200 мільйонів боргу побутових споживачів є у компанії "Чернівціобленерго". Та з нового року побутові споживачі сплачуватимуть рахунки "Чернівецькій обласній енергопостачальній компанії". Енергетики попереджають, що до боржників ставитимуться жорсткіше. Їх будуть відключати від електрики, якщо не сплатили за надані послуги впродовж десяти робочих днів від дня отримання рахунка.
Ще 120 мільйонів гривень заборгували чернівчани за центральне опалення "Чернівцітеплокомуненерго". Та начальник підприємства Олександр Меленчук запевняє, що рівень проплат залишився на старому рівні.
“У нас тариф не зріс, порівняно з минулим роком, тому люди як платили, так і платять. Якщо ціни зміняться, тоді, можливо, будуть проблеми. Звісно, нам потрібно, щоби споживачі краще розраховувалися, бо грошей катастрофічно не вистачає, – каже Олександр Васильович.
Підприємства, які надають комунальні послуги, попереджають споживачів про нові можливості впливу на боржників. Зокрема, з першого травня 2019 року набирають чинності зміни до закону "Про житлово-комунальні послуги". Нововведення передбачають обов’язкові нарахування пені та її сплату у разі заборгованості за комунальні послуги. Розмір пені, відповідно до закону, становитиме 0,01 відсотка від суми боргу за кожен день прострочення, але пеня не може перевищувати розмір боргу.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
22-02-2019, 18:15
0
1 938