Верховна Рада України сьогодні підтримала в цілому законопроект, який
знижує акцизи на розмитнення автомобілів.
Новий закон передбачає введення нової формули розрахунку акцизного податку, не прив'язаного до кожного сантиметру об'єму двигуна, пише ТСН.
Вона виглядає так:
Ставка = Ставка (базова) * К (двигун) * К (вік)Базова ставка складає 50 євро для бензинового двигуна до 3 л і 75 євро для дизеля. Коефіцієнт двигуна розраховується шляхом ділення об'єму двигуна у кубічних сантиметрах на 1000. Коефіцієнт віку дорівнює кількості повних років авто від року, наступного за роком виробництва, але не може бути більше 15.
Як зазначає юрист Сергій Косаренко, ця формула дуже добре працює для малолітражних автомобілів.
"Для автомобілів з невеликим об'ємом бензинового двигуна створені доволі гарні умови. Для прикладу, Volkswagen Golf 4 2003 року з бензиновим двигуном 1,4 л. Середня ціна на нього в Європі 1500-1700 євро. Зі всіма митними платежами він вийде орієнтовно 2,5-2,8 тисячі євро. Це авто, якому 15 років. А у нас в Україні такі ж старі авто коштують близько 6 тисяч доларів (більше 5 тисяч євро)", - розповів Косаренко.
Проте для автомобілів з великим дизельними двигуном це працює вже не так добре. До речі, часто українці в Європі купують саме дизельні автівки, які дешевше заправляти.
"Візьміть автомобіль, який коштує 2 тисячі євро з об’ємом двигуна 2 л. Ми беремо від 2 тисяч євро ПДВ та мито – це, грубо кажучи, 30%. Далі рахуємо акциз. Базову ставку за дизель 75 євро множимо на 2 (коефіцієнт двигуна) – це 150 євро. І якщо автомобіль 2000 року, то множник 15 (коефіцієнт віку). Акциз виходить 2250 євро, а загальна вартість автомобіля зі всіма зборами – більше 5 тисяч євро", - наголосив активіст ГО "Авто Євро Сила" Олександр, додавши, що ця схема є вигідною для "молодих" автівок, але точно не для старих.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
8-11-2018, 17:08
0
6 379