Зміни у програмі молодшої школи – на краще і їх цілком реально втілити. Навіть незважаючи на те, що вчителів не забезпечать з початку року підручниками з оновленими програмами, а вони будуть лише на сайті міносвіти.
Про це кореспондентові molbuk.ua сказав
начальник управління освіти Чернівецької міськради Сергій МАРТИНЮК.
– У минулому навчальному році четвертий та сьомий класи не мали підручників, і всі вижили, тому тут великих проблем немає, – переконаний Сергій Мартинюк. – Основний позитивний момент – спрощення в оцінюванні, те, що учнів молодшої школи взагалі не будуть оцінювати за допомогою звичних оцінок. Ми з вчителями саме збиралися обговорювати варіант, щоби в учнів перших-другів класів не було такого оцінювання.
Позитивно розцінює С. Мартинюк і скасування сталої кількості годин на вивчення теми.
– Є програма – вона має бути пройдена. А вже яка розбивка по годинах – це вже кожен педагог сам визначає, спираючись на власний досвід і власне бачення. Сподіваємося, нова програма допоможе якомога довше утримати інтерес дитини до навчання. Але це також залежить від конкретного педагога. Бо і раніше була складна програма, але в однієї вчительки діти хотіли вчитися і вчилися, а в іншої не було результатів.
Самі ж вчителі також загалом схвально відгукуються про зміни, хоча й мають певні зауваження.
– З одного боку, те, що не буде сталої кількості годин для тієї чи іншої теми, добре, бо дасть можливість вчителям проявити свою творчість, реалізувати свої надбання, діяти відповідно до рівня дітей, – вважає
заступник директора з навчально-виховної роботи Чернівецької школи №9 Лариса РУДАН. – Та добре, якщо це досвідчений вчитель. Якщо ж ні – йому буде складно коригувати кількість годин. Щодо акценту учнів не на письмі, а на розвитку мовлення під час вивчення іноземних мов, то ми й так це робимо і вважаємо, що так правильно. Працюємо над тим, щоб і грамотність, і рівень спілкування учня були на одному рівні. Дещо суперечливе ставлення до того, щоби діти писали простим олівцем. Тут має бути індивідуальний підхід. Бо, можливо, якась дитинка вже навчилася гарно писати ручкою. То нехай би вже й писала нею. Бо якщо учень постійно писатиме олівцем, це може призвести до того, що він перестане старатися, не буде виводити кожну літеру. Звикне до того, що написав – і витер. Тому я би такий період, коли можна писати олівцем, вводила щонайбільше на три місяці, а не на тривалий проміжок часу. Коли дитина пише ручкою, вона швидше набуває навиків письма, пише старанніше, виваженіше, уважніше.
Нагадаємо, уже з першого вересня школярі молодших класів навчатимуться за оновленою програмою. Колегія міносвіти затвердила 13 оновлених
навчальних програм для 1-4 класів.
Приєднуйтесь до "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
11-08-2016, 11:28
0
2 127