Чернівці та Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) п’ятого травня підписали угоду про
наміри про надання банком кредиту на реалізацію інвестиційного проекту з покращення інфраструктури громадського транспорту міста. Йдеться про 10 мільйонів євро, з яких понад 8 мільйонів євро кредиту і 1,5 мільйонів євро - грант, за які Чернівці зможуть придбати 40 нових тролейбусів, а також оновити контактну мережу та тягові підстанції.
Тепер справа за депутатами Чернівецької міськради, щоби на найближчій сесії підтримати цю угоду і втілити її в реальність.
Кореспондент molbuk.ua поцікавилася думкою представників кожної з фракцій з цього приводу. Це допоможе чіткіше представити картину на сесії під час розгляду питання про нові тролейбуси.
Іван ГОНЧАРЮК, "Народний контроль": - Тролейбусне управління у нас зараз у жахливому стані. Ті тролейбуси, які у нас зараз курсують містом, м’яко кажучи, потребують кращого. Гадаю, оновлення нашого тролейбусного парку є нагальним. Тому цей меморандум про наміри – добра справа. Ми на фракції, звичайно, будемо це обговорювати, вирішувати. Але гадаю, швидше за все, фракція буде підтримувати цю ініціативу.
Андрій КАНДИБА, ВО "Свобода": - Я можу дати коментар виключно від себе, тому що фракція буде зустрічатися найближчим часомі там ми будемо це питання обговорювати. Моя точка зору на такі меморандуми – що вони попередньо потребують широкого обговорення. Якщо міський голова не бачить цього обговорення у суспільстві, то хоча би серед депутатського корпусу, щоби люди були готові. Бо у результаті виходять такі речі, як проекти НЕФКО, коли люди, зі слів міського голови, працювали над проектом рік, а потім депутатам пропонують розібратися за два-три дні. І, як наслідок, виходить повне непорозуміння міського голови і депутатського корпусу. Тому я особисто негативно ставлюся до таких речей, коли дізнаюся про такі речі зі ЗМІ. Однозначно місту потрібні тролейбуси. Однозначно тепломережа потребує реставрації. Однозначно комунальні установи потребують утеплення. Але коли депутати не розуміють, за що вони голосують, наслідки, як правило, бувають нехороші. Я хотів би бачити – якщо ми ідемо на таку угоду, то фінансове навантаження помісячне на майбутніх п’ять років буде не на бюджет. Щоби в один момент фінансове управління нам не сказало, що наше місто – банкрут. Тому що ми понабирали кредитів, з якими справитися не можемо. А якщо до відсотків додадуться ще штрафні санкції, наслідки можуть бути жахливими. За два дні кинути людям папери на стіл і сказати – ідіть розберіться… На мою думку, це недопрацювання міського голови.
Юрій БУРЕГА, фракція "Батьківщина": - Питання не у тій чи іншій фракції. Ми днями на фракції це обговорили, обмінялися думками. Ні в кого не виникає питання щодо кредитів та грантових грошей на закупку тролейбусів, чи ремонту комунальних будинків, чи тепломережі, чи водоканалу. Але я не бачив фінансового управління, яке би дало свою оцінку, пропозицію, розрахунки – скільки і коли ми маємо віддавати цих грошей, тіло кредиту і відсотки по кредиту. Ні в кого не виникає питання в необхідності. Це має бути і ми повинні підтримати міського голову, міську громаду у тому, що нам необхідно закуповувати тролейбуси, ремонтувати школи, садочки. Але ж ми за ті грантові гроші не всі школи ремонтуємо, не всі тролейбуси, які нам необхідно. Ми не повністю робимо реконструкцію усієї водопровідної каналізаційної мережі. Нам потрібно гроші залишати на майбутні роки, щоби ми могли працювати й надалі. Тобто ми хочемо почути розклад фінансового управління, як і скільки ми будемо мати можливість фінансувати в наступні роки інші видатки з міського бюджету. Якщо ми вже набираємо біля 50 мільйонів єврокредиту, нам потрібно віддавати протягом десяти років потім ці всі гроші і плюс відсотки. А це не виробництво, що буде збільшувати кількість продукції і ми будемо за рахунок прибутку це все робити. Тобто ми маємо почути основну думку фінансового управління і дозвіл Міністерства фінансів. Що так, справді, місто Чернівці протягом наступних десяти років буде мати дохідну частину збільшену і ми зможемо віддавати ці гроші.
Богдан КОВАЛЮК, фракція "Самопоміч": - Ми не розглядали ще це питання на фракції. Тому що мене запросили вранці у день підписання меморандуму. О 10.15 починалася зустріч, а мене міський голова запросив о половині дев’ятої. Є думки і "за", і "проти". Завжди треба розглядати сильні та слабкі сторони рішення, можливі переваги і програші. Ми проведемо внутрішній діалог у фракції і будемо мати якусь спільну позицію. Думаю, до 11 травня, напередодні сесії, обов’язково зустрінемося з членами фракції і обговоримо це питання. Наша фракція завжди у повному складі на всіх засіданнях сесії (хіба що хтось у відрядженні), на всіх комісіях. І у нас завжди спільна позиція. Гадаю, ми її визначимо до початку сесії.
Василь МАКСИМЮК, фракція "Солідарність":- Ми про цю угоду дізналися з засобів масової інформації. Якщо попередні питання щодо кредитів ми хоча би розглядали, про цю угоду знаємо лише зі ЗМІ. Моє особисте бачення: звичайно, ситуація з електротранспортом у Чернівцях критична. Якщо директор ЧТУ каже: "Мені потрібно мінімум 120 машин живих на маршрутах, а в мене виходить 60, і то у напівробочому стані", то ми розуміємо, яка критична ситуація. Тому, звичайно, потрібно оновлювати, навіть мови нема. Але на яких умовах кредит? Які відсотки сплачувати? Скільки кожен тролейбус буде вартувати грошей? З цього приводу не можу дати коментар, тому що я не бачив відповідних матеріалів. Я за те, що потрібно оновлювати електротранспорт міста. Я завжди про це говорив. Але якщо говорити про фінанси, ми вже звалили собі на плечі три достатньо важкі кредити. Це може стати непідйомною ношею для міста. Тому це треба вивчати глобально. Це ж ніхто не дарує гроші. Це кредити у євровалюті. І повертати ми повинні в євро. Тому ці єврокредити – це така трохи кабала.
Василь ПРОДАН, фракція "Рідне місто":- Ми набрали кредитів за один рік у три рази більше, ніж це було за десять років. Це боргова яма, з якої я не знаю, як вибиратися. Кредит на 250 мільйонів на 40 тролейбусів – це щорічна виплата 20 мільйонів тільки процентів по цьому кредиту. А що ми отримаємо? Нерухомість, яка буде рости у ціні? Ні. Ми отримаємо рухомий склад, який щороку буде знецінюватися. Не буде ремонту доріг, лікарень, а ми будемо виплачувати відсотки за кредит. І навіть не за рік, а за півроку каденції міський голова озвучив вже по суті на 2,5 мільярди кредитних коштів. Так що ми через три-чотири роки вийдемо на те, що 250 мільйонів треба буде тільки відсотків віддавати. Ми вважаємо, що це абсолютно неприйнятна практика і такі рішення не варто приймати.
Звичайно, місту потрібні тролейбуси. Але під такі відсотки.. Взяти кредит – багато розуму не треба. Треба розум, щоби вернути цей кредит. От де ті кошти взяти – ні міський голова, ні радники не хочуть навіть про це думати. Хіба тролейбуси принесуть такий прибуток? У нас на сьогодні 60 теперішніх тролейбусів приносять збитків 35 мільйонів на рік. Додамо ще 40. Збільшиться ще кількість водіїв, витраченої електроенергії. Ми будемо мати прямі збитки від ста тролейбусів. Ще 20 мільйонів ми будемо витрачати тільки на відсотки. 70 мільйонів нам може приносити збитки тролейбусне управління. Скажіть, це нормальний господарський підхід? Хтось із радників міського голови може взяти в руки калькулятор і порахувати, що за рішення і що за меморандум вони підписують? Я член бюджетної комісії. Підписується меморандум – мені ніхто не подзвонив і нічого не сказав. Кредити, кредити, кредити… ну скільки можна. У більшості "Народного фронту" діти вчаться за кордоном. Їм все одно, вони не планують повертати ці гроші. Віддавати їх будуть молоді чернівчани. Перед тим, як брати кредит, нам треба подумати, чим ми будемо віддавати. Тому позиція нашої фракції – що бездумно брати кредити не можна.
Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
6-05-2016, 22:44
0
5 793