RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Чернівчанин власноруч відреставрував рідкісний ретроавтомобіль

Чернівчанин власноруч відреставрував рідкісний ретроавтомобіль

Мініатюрний "Опель Адам" (Opel Adam) 55-річного чернівчанина Івана Вітюка можна побачити на різних виставках і парадах. Відвідувачі обступають ексклюзивну машину з усіх боків.

Пан Іван демонструє свій ретроавтомобіль, який жартома називає улюбленою іграшкою. Каже, що не продав би його за жодні гроші. Невеличка машина бежево-бордового кольору справді дуже гарна.

"Подивіться, це справжній витвір мистецтва. Дивитися на неї – невимовне задоволення, – захоплено каже чоловік. – Іншої такої немає ні в Чернівцях, ні в Україні. Таких "опелів" взагалі залишилося дуже мало в світі".

"Зробив із купи металобрухту"

Чоловік піднімає капот, показує вибитий конвеєрний номер 735 і табличку з усіма відомостями та роком випуску – 1938-й.

– У цієї машини довга історія – запевняє пан Іван. – Я знав, що є Опель Капітан, Опель Кадет, Опель Адмірал, Опель Олімпія. А чотири роки тому випадково побачив в Інтернеті, що є ще й Опель Адам. Зацікавився цією машиною. Її пропонували двоє власників: один – із Росії, інший – із Прибалтики. Із росіянином я не спілкувався, а зателефонував прибалту. Він розповів, що таких машин було випущено в Німеччині десь до двох тисяч. Та ми не зійшлися в ціні. А цей автомобіль пригнав після війни з Німеччини до Казахстану полковник радянської армії. Після нього було ще двоє власників-військових. Одного з них у 1950-х роках направили служити до Чернівців. І він із Казахстану приїхав на цьому Опелі аж сюди. Вона збереглася практично в оригіналі. Та оскільки на двигуні була зображена свастика, то змусили поміняти його на радянський від "Москвича".

Я придбав цей автомобіль чотири роки тому. Це була купа металобрухту з документами (сміється, – авт.). Заплатив приблизно чотири-п’ять тисяч гривень. А на реставрацію витратив у декілька разів більше. Довелося розібрати машину до останньої гаєчки і повністю переробити. Мені допомагали обидва зяті та внуки. Ми зберегли ці широкі крила, капот, передні верхні фари. Хоча міст і двигун поставили вже "москвичовські", поміняли колеса. Для фарбування наймав спеціаліста".

Іван Михайлович відчиняє дверцята: "Тут поміщається четверо осіб із водієм. Довелося поміняти обшивку та крісла в салоні. Зате зберегли кермо і панель приладів. Ця машина бере значно менше бензину, ніж сучасні, – вісім-дев’ять літрів на 100 кілометрів. Їде дуже тихо. Я, бувало, розганявся і до 110 кілометрів за годину. Часто катаю внуків, яких у мене четверо".

"За машину віддавали буса"

Іван Вітюк ще з дитинства захопився машинами. Кермувати його навчив батько, який працював водієм. "У вісім років я вже сам відганяв вантажну машину в гараж, який був за півтора кілометра від хати, – пригадує чоловік. – На літніх канікулах цілими днями проводив із батьком в автомобілі. Я також спочатку працював водієм. Потім був механіком, майстром, директором фірми. Першу машину придбав після одруження у 1983 році. Цього "Москвича" пізніше подарував племінникові, і він досі їздить на ньому. А за весь час я поміняв кілька автівок".

В автолюбителя є ще кілька ретроавтомобілів, які він хоче відреставрувати. "Зараз переробляю "Москвич" 1942 року випуску під кабріолет. Коли доводжу стару машину до пуття, то відчуваю велику радість. Ніби дарую їй друге життя – і вона знову "бігає" по дорозі, – усміхається пан Іван. – Мені дуже подобаються старі автівки формою та неординарністю. Сучасні штампують мільйонами, і всі вони майже однакові. Хоча з 1935 року нічого нового в машинах не з’явилося. Хіба що напхали електронікою".

На запитання, чи дорого обходиться колекціонування ретроавтомобілів, пан Іван каже: "Стару машину можна придбати за безцінь, а можна і досить дорого. Та набагато дорожче обходиться відреставрувати таке авто. На це йде дуже багато грошей і сил. Відшкодувати їх – нереально. Але, як мовиться, за задоволення треба платити. Вранці зайду в гараж, подивлюся на свій Опель – і настрій піднімається. Мені неодноразово пропонували продати мій Опель Адам. На дорозі зупиняли, навіть буса за нього віддавали. Але я відмовився, бо це як віддати виплекане "улюблене дитя".

Чернівчанин власноруч відреставрував рідкісний ретроавтомобіль
Чернівчанин власноруч відреставрував рідкісний ретроавтомобіль
Чернівчанин власноруч відреставрував рідкісний ретроавтомобіль
Чернівчанин власноруч відреставрував рідкісний ретроавтомобіль
Чернівчанин власноруч відреставрував рідкісний ретроавтомобіль

Приєднуйтесь до "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
Редактор: Надія Будна
18-03-2016, 12:52
Коментарів 0 Переглядів 2 667


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.