Сільські виробники Буковини мало знають про європейські ринки і навіть не прагнуть туди, - результат дослідження.
Посольство Чехії в Україні допомогло буковинцям з’ясувати, що малий та середній бізнес краю знає про європейські ринки і чи готові наші підприємці конкурувати там.
За словами Наталії БАТРАКОВОЇ, виконавчого директора Центру громадської активності "Синергія", досліджували рівень інформованості малого і середньої бізнесу та готовність освоювати європейські ринки. Опитали також і представників бізнесу, які вже працюють у Європі.
Валентина ПІДГІРНА, експерт аналітик центру:- Ми з’ясували чимало проблемних питань, які є сьогодні у суб’єктів господарської діяльності. Більше експортуємо продукцію рослинного походження, жири та олії, тобто – сировину. Натомість завозимо готову продукцію. Нерозвиненість інфраструктури агропромислового комплексу, через що підприємці зазнають втрат продукції, її псування. Довгі митні процедури. Під час опитування бізнес Буковини зазначили першочергові кроки для подолання проблем: боротьба з корупцією в органах влади, судовій системі, знизити ставки податків, підвищити прозорість держзакупівель, довгострокові позики на пільгових умовах для сільськогосподарських виробників.
Важливо допомогти сільському населенню та фермерам більше дізнатися про асоціацію з ЄС. Люди не інформовані. Вони також не мають доступу до юридичної підтримки.
Надія ЛУНИК, експерт-аналітик центру:- Сільські виробники мало орієнтуються на закордонний ринок і мало інформовані про такі можливості. Про документацію для виходу на ЄС, вимоги, можливості для підприємців на європейських ринках, про законодавство – у цих питаннях сільські підприємці взагалі не орієнтуються.
Також 80 відсотків опитаних зізналися, що не знають про електронну пошукову систему та базу даних підприємств Європи Europage. Хоча там мільйони переглядів та відгуків. Було запитання для буковинських підприємців щодо готовності їх товару до експорту. Лише 10 відсотків з них зазначили, що їхній товар більш-менш готовий до експорту. Решта усвідомлює, що немає змоги реалізувати свій товар закордоном. Багато з них будь які зміни сприймають важко. Їм навіть перейти на електронну форму звітності – проблема.
Більше того, рівень мотивованості у сільських виробників низький. Вони навіть не вірять, що їхня продукція може потрапити до закордонного споживача і бути конкурентною. Приклад бажання змінюватися і шукати шляхи виходу на європейський ринок показали наші сусіди – молдовські сільські виробники. Кліп про молдавські фрукти фермери записали під пісню Queen, який набрав сотні тисяч переглядів.
Хоча буковинцями також є чим пишатися. Наша продукція, яка вже потрапила закордон сподобалася європейцям. Яблука з Кельменецького, Хотинського і Сокирянського районів визнані одними із найкращих на ринках ЄС.
27-11-2015, 11:10
0
1 949