
Люди продовжують втрачати колосальні кошти, перераховуючи їх шахраям. Так, днями під приводом продажу автомобіля шахраї ошукали буковинку на майже 663 тисячі гривень.
До Вижницького районного відділу поліції звернулася жителька села Банилів із повідомленням, що її ошукав недобросовісний продавець.
49-річна жінка розповіла правоохоронцям, що на одній із інтернет-платформ побачила оголошення про продаж авто. Вона зв’язалася з нібито продавцем, який наполягав на передоплаті за автівку. Заявниця довірилася незнайомцеві та перерахувала не невідомі рахунки майже 663 тисячі гривень. Після переказу коштів зв’язок з псевдопродавцем обірвався.
Представляються ворожками
Ще один випадок трапився у Сокирянах. "Ворожки" видурили у пенсіонерки півтора мільйона гривень. Шахраї назвалися віщунами та обіцяли жінці за гроші вирішити її особисті проблеми. Жінка довірилася аферистам, відтак перерахувала їм свої заощадження. 84-річна буковинка повідомила поліції, що її ошукали невідомі під приводом надання екстрасенсорних послуг.
За грошову винагороду "ворожки" обіцяли жінці виконати екстрасенсорні ритуали, які дозволять успішно вирішити її проблеми. Жінка регулярно перераховувала свої заощадження на вказані аферистами рахунки. Після переказу коштів зв’язок з "ясновидцями" обірвався, а пенсіонерка зрозуміла, що її ошукали. Зловмисники виманили у буковинки 1 565 596 гривень.
"МБ" розповідає, як безпечно переказувати гроші та не натрапити на аферистів.
За словами оперуповноваженого відділу протидії кіберзлочинам ГУ Нацполіції в Чернівецькій області Тараса МОЧЕРНЮКА, шахраї досить часто ошукують людей під час онлайн-шопінгу.
"Шахрай може діяти за таким сценарієм: шукає оголошення щодо продажу товарів на інтернет-майданчику, телефонує або пише продавцеві у месенджер.
Далі аферист погоджується купити товар, каже, що оформив покупку за допомогою сервісу доставки і для отримання коштів продавцю потрібно перейти за індивідуальним посиланням і зазначити дані своєї карти, щоб продавець міг нібито отримати оплату на картку. Продавець переходить за посиланням, вводить усі реквізити картки. Шахрай випитує у продавця залишок коштів на картці та смс-код від банку. Отримавши інформацію, привласнює кошти з рахунків. Щоб ввести в оману продавців, зловмисники створюють шахрайські сайти, які візуально схожі на справжні сайти відомих торговельних інтернет-майданчиків.
На таких підробних сторінках також може бути форма спілкування в чаті, яка нічого спільного з реальною підтримкою відповідного сервісу не має. Обговорюйте деталі угоди виключно в чаті торговельного майданчика або використовуйте його додаток. Не вводьте реквізити платіжних карток (CVV-код, термін дії картки) на незнайомих платформах та не передавайте стороннім зазначену інформацію в інший спосіб. Безкоштовно перевірте сайт онлайн-магазину на сервісі Кіберполіції "STOP FRAUD", – коментує оперуповноважений.
Також популярною схемою шахраїв є фішингові посилання.
"Найчастіше шахраї зловживають довірою громадян у соціальних мережах. Також вони відправляють фішингові листи, підозрілі повідомлення, що містять посилання. Телефонують та пропонують фінансові послуги або просять назвати особисту інформацію щодо карткових рахунків. Серед найпоширеніших інтернет-шахрайств такі: розсилання фішингових посилань для отримання даних про банківські картки; пропозиції оформлення грошових виплат; купівля/продаж товарів в інтернеті", – повідомляє поліцейський.
Як розпізнати шахрайство
*Співробітники банку ніколи не вимагають назвати останні три цифри на зворотному боці картки (CVV-код), пароль від карти, термін дії, одноразовий пароль, код операції, який приходить на телефон.
*Якщо вас просять перерахувати куди-небудь гроші для того, щоб активувати або розблокувати картку, не піддавайтеся на такі вмовляння. Співробітники фінустанови не можуть вимагати переказу грошей, а такі прохання вочевидь вказують на шахрайство.
*Дзвінок або смс надходить з незнайомого номера, якого точно немає на офіційному сайті фінансової установи. Номер також можна знайти на зворотному боці карти.
*Зберігайте всі документи, надані продавцем (фіскальні чеки, гарантійні талони, транспортні накладні), а також електронне листування.
*Читайте відгуки про товар і продавця. Насторожити має наявність виключно позитивних відгуків, написаних ніби за шаблоном з невеликим проміжком часу.
Читайте новини "МБ" у Google News | Facebook | Telegram | Viber | Instagram