– Електронний підпис – це дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних (документів) та призначені для перевірки підписувача цих даних, – розповідає адміністратор реєстрації Чернівецького представництва ЗАТ "Інфраструктура відкритих ключів" Тетяна ШЕРСТЕНЬ. – Електронно-цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа. Особистий ключ – доступний тільки підписувачу (його власний секретний код), за допомогою якого він може підписати той чи інший документ, відкритий ключ – доступний усім користувачам електронно-цифрового підпису, він розміщується в Інтернеті на спеціалізованих сайтах – www.ivk.org.ua, www.csk.org.ua
З електронно-цифровим підписом електронний документ є юридично значимим та захищеним від підробок.
Отримавши сертифікат на право накладати електронно-цифровий підпис, фізичні та юридичні особи можуть не лише економити час, що витрачається на доставку документів, але й гроші.
Для використання електронно-цифрового підпису не потрібно мати особливих комп’ютерних навичок. Згенерований секретний ключ зберігається на носієві інформації і використовується за допомогою спеціальної програми, яка дуже проста і зручна. Електронні документи, засвідчені вашим електронно-цифровим підписом, пересилаються через вашу поштову скриньку в Інтернеті. А за допомогою цієї програми можна не лише перевірити реквізити потрібної вам фізичної та юридичної особи, але й зашифрувати ваші документи, створити власну базу даних клієнтів, що користуються електронним підписом, архів документів тощо.
Підписати електронний документ надзвичайно легко, для цього власнику електронно-цифрового ключа потрібно вставити в дисковод комп’ютера дискету, яка містить інформацію про його ключ – далі програма виконає все сама.
– Яка вартість електронно-цифрового підпису?
–Гроші беруться не за сам підпис, а за обслуговування сертифіката протягом року. Для фізичних осіб вартість обслуговування становить 300 гривень, для юридичних – 550 гривень без ПДВ.
– На яких документах обмежується застосування такого підпису?
– Законом обмежується використання електронних документів при оформленні прав на спадщину, або у випадках, коли документ може бути створено лише один раз.
– Наскільки безпечним є використання електронно-цифрового підпису?
– При правильному збереженні закритого ключа підробка неможлива. Що ж до підробки самого електронного документа, захищеного вашим ключем, то скажу, що будь-які незаконні правки в документі буде одразу ж виявлено програмою під час перевірки документа.
– Чи має хтось право відмовити у прийнятті електронних звітних документів?
– Згідно з низкою Законів України, а також Указом Президента України "Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій" від 20 жовтня 2005 року №1497/2005, відмовити у прийнятті електронних документів вам не мають права.