RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |

Ніна Кох працює вчителем у Чернівецькій школі-інтернаті № 2 для дітей зі зниженим слухом з 1958 року. У ті часи було важко влаштуватися на роботу до школи. Ще зовсім юна Ніна, отримавши направлення, пішла до директора школи.
– Пам’ятаю, біля хвіртки школи стояв хлопчик, і я запитала, як пройти до директора.
Він взяв мене за руку і підвів до кабінету. Якби не цей учень, я би повернулася... і пішла, боязко було.
"Діти за два дні навчили дактильної мови"
– Директор влаштував мені іспит, почав розпитувати, чи вмію я співати, танцювати, бо в школі такі діти, що потрібні таланти. Переді мною уже були дві-три кандидатури, які не змогли працювати, – пригадує Ніна Трохимівна. – Я усе це вміла і сміливо відповідала.
Згодом директор сказав: "Ідіть до дітей". Це було так несподівано... Взяли мене вожатою. Почала працювати над собою. Діти за два дні навчили мене дактильної мови (мови жестів). Втягнулася в роботу. Ми виступали на конкурсах, часто ходили на екскурсії. Мене перевели на посаду вихователя. У групі було 25 дітей зі слабким слухом. Разом з учителями на свята готували концерти, сама складала вірші. Першою вивела учнів на міські демонстрації, бо раніше дітей зі слабким слухом не брали. До речі, крокували наші краще всіх!
Далі працювала класоводом і відчула, що потрібні додаткові знання. Тому вступила до Московського інституту дефектології ім. М. Горького.
Ніна Трохимівна створила у школі слуховий кабінет, де відбувалися заняття із розвитку слуху, виправлення вад вимови і корекційна робота. Викладала українську мову і літературу у старших класах. За роки довелося виготовити тисячі одиниць наочності, адже зорове сприймання дуже важливе для дітей зі слабким слухом.
– Пригадую, як несподівано завуч школи Валентина Каруценко привела до мене на урок 15 курсантів, – розповідає Ніна Кох. – У нас була тема "Оповідання "Мати" О.Довженка". Учні так увійшли в ролі героїв твору, так гарно говорили, що вчителі-гості були вражені! Такого не бачили в інших загальноосвітніх школах.
Випускниця працює волонтером в Америці
Зараз вчителька навчає дітей четвертого класу, у яких не тільки вади слуху, а й побічні вади: затримка мовно-психічного розвитку з незначним порушенням координації руху. Є й діти-переростки, які пізніше пішли до школи, бо не навчалися через хворобу. Ніна Трохимівна постійно працює з батьками, читає їм лекції, показує, як працювати з дітьми зі слабким слухом, глухими дітьми, як вчити їх розмовляти.
У кожній дитині вчителька бачить особистість, усім віддає частинку серця і душевного тепла.
– У багатьох дітей батьки за кордоном, – розповідає вона. – Наприклад, якось я побачила, що в учня п’ятого класу Саші Д., мати якого працює за кордоном, різко змінилося ставлення до навчання, з’явилися сонливість, млявість. Повела в поліклініку, хлопчик здав аналізи. З’ясувалося, що у Саші – діабет. Зараз стан дитини покращився. Отож, доводиться бути і матір’ю, і лікарем, і вчителем, і другом дитині.
Багато учнів покинуті на дідусів і бабусь, і слід брати участь у їхньому житті і вихованні.
Доводиться часом дуже важко. Але я задоволена, бо знаю, які мої діти були, а зараз вони вже читають, пишуть, рахують. Завдяки невропатологу дитячої лікарні №2 Олені Олександрівні домоглася, щоби усі діти четвертого класу полікувалися у санаторії в Євпаторії.
Приходять до вчительки, щоби подякувати за уроки життя випускники. Багато з них – бізнесмени, зубні техніки, працюють у ЖРЕПах робітниками, вихователями у школах для глухих дітей, в інших містах. Наприклад, живе в Америці Кіра, працює волонтером серед інвалідів. Випускники, яких навчала Ніна Кох, добре пам’ятають її, адже вона давала не тільки знання, але й турбувалася про їхнє подальше життя.
Педагогічний стаж Ніни Кох - майже півстоліття. Вона - відмінник народної освіти, нагороджена грамотами Міністерства освіти України, наставник молодих педагогів у школі. Нещодавно склала адаптовану програму для навчання дітей зі слабким слухом і з розумовою відсталістю перших-четвертих класів, яку вже затвердила вчена рада обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Редактор: admin
7-09-2006, 21:37
Коментарів 0 Переглядів 1 644

Теги -

За вчинене фігуранту загрожує до десяти років позбавлення волі з конфіскацією майна.

За ці гроші куплять квадрокоптери
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні



Чому про гуманітарні швидкі допомоги з Італії мовчать фігуранти справи?

Швидкі допомоги нібито направили на фронт, але доказів цьому ніхто не хоче надавати
ВІДЕО Переглянути все відео

Живуть весело, дружно й ніколи не сваряться

"Країна Мрій" – це справжня казкова територія з сучасними атракціонами на будь-який смак. Тут є багато цікавого: велика батутна арена, лазертаг, лабіринт, інтерактив, ніндзя-парк, тарзанка та багато іншого. Для наймолодших гостей є спеціальна дитяча зона з атракціонами, адаптованими до їхнього віку.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

Втомлюєтеся від нудного перебування в чергах для проходження медичного огляду? Ми маємо для вас відмінну новину! Тепер у Чернівцях доступна нова послуга - медичний огляд, який займе менше 30 хвилин!