– За останні два місяці у моїй практиці найбільше дзвінків було від людей, які мають проблеми з алкоголем, – каже консультант служби психологічної допомоги "Телефон довіри" Катерина. – Є період у роботі, коли частіше дзвонять клієнти із міжособистісними проблемами, наприклад, проблемами взаємин між хлопцями та дівчатами. Гадаю, збільшення звернень такого характеру пов’язане із інтенсивністю розповсюдження інформації про "Телефон довіри" у школах. Найважче реально допомогти людині, коли абонент не вказує своєї адреси чи контактів. У такому разі я можу підтримати лише емоційно. Якщо ж телефонують діти і скаржаться на насилля у сім’ї і при цьому вказують координати, тоді ми звертаємося до відповідних служб, які захищають права неповнолітніх.
За час діяльності міської служби психологічної допомоги "Телефон довіри" (з лютого 2004 року) станом на 21 листопада цього року зареєстровано понад десять тисяч дзвінків абонентів. Більше телефонують жінки (51%). Найчастіше по допомогу звертається молодь віком від 16 до 35 років.
– Найстаршому клієнтові було за вісімдесят, а наймолодшому – до шести років. Дитина телефонувала з того приводу, що у неї кішка народжувала, а вона була вдома сама, – розповідає Леся КУЗЬМА, директор міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. – Люди похилого віку скаржаться, що не мають розуміння від оточуючих, є проблеми з дітьми, які їх не розуміють.
Статистика "Телефону довіри" свідчить, що найчастіше абоненти психологічної служби звертаються з такими проблемами: стосунки у сім’ї, на роботі та навчальному закладі (до 40% звернень), понад 20 відсотків абонентів потребують юридичної та інформаційної консультації, десяту частину клієнтів турбують проблеми здоров’я. Менше дзвінків, але не менш важливих, є з приводу проблем зі зловживанням наркотиками (понад 6%), сексуальних проблем (5%), суїциду та насилля (майже 2%).
– За два роки роботи служби "Телефон довіри" зафіксував 164 дзвінки, пов’язані із суїцидом та насиллям, – каже Леся Михайлівна. – Подібних звернень мало, але кожен такий дзвінок вимагає особливої уваги. Коли служба психологічної допомоги лише зароджувалася у 50-х роках минулого століття, її засновник англійський священик Чад Вара помістив таке оголошення "Перед тим, як піти з життя, зателефонуй мені". Це дало результат. Потім почала працювати мережа телефонних ліній служби допомоги, яка у світі має назву "Green Line".
У чернівецькій службі психологічної допомоги "Телефон довіри" працюють двадцять п’ять психологів-консультантів. Чергують у дві зміни – з 9.00 до 21.00 та з 21.00 до 9.00. Консультують працівники служби цілодобово. Телефон – 57-15-15.
23-11-2006, 16:30
0
2 945