Ми вирішили з’ясувати на підприємствах та фірмах, як вони "відчувають" літо.
Виявилося, що ділова активність влітку не так знижується чи підвищується, як залежить від… температури повітря.
У регіональному представництві торгової марки "Троянда", яка постачає в область морозиво декількох виробників, а також морожені напівфабрикати, дещо розвінчали міф, що літо – пік продажу морозива. За словами працівника фірми, найбільше морозива продається навесні – у квітні-травні – та частково у червні. А в липні-серпні – у період відпусток та подорожей, коли населення в містах меншає, – торгівля втрачає швидкі темпи і стабілізується. У середньому влітку область споживає тонну морозива за день.
Ділова активність інших видів "солодкої індустрії" влітку спадає. Причому, чим вища температура повітря – тим гірше.
В’ячеслав ТИМЧУК, начальник комерційного відділу АТ "Виробничо-торговельна кондитерська фірма "Буковинка":
– На виробництво кондитерських виробів літо завжди впливає. На цей період ми змушені зменшувати обсяги виробництва. Обсяги продажу солодощів безпосередньо залежать від погоди: чим спекотніше літо – тим люди менше купують солодощі. І навпаки – за прохолодного літа продаж кондитерських виробів зростає.
Також влітку знижується попит на меблі. Виробники чекають на осінь.
Сергій ПОВЗУН, комерційний директор АТЗТ "Імпульс":
– До серпня обсяги продажу меблів зменшуються. Адже навесні, влітку люди будують, ремонтують і лише потім починають приглядати собі меблі. Тому наша ділова активність спадає, але влітку підприємство працює не менше.
Водночас найбільший виробник чоловічих костюмів влітку не відпочиває.
Стелла СТАНКЕВИЧ, генеральний директор АТЗТ "Трембіта":
– Літній сезон трохи зменшує попит на нашу продукцію, але незначно. Наше підприємство і тепер працює на повну силу – режим і потужність не відрізняється від роботи в інші сезони. Тим паче влітку наші працівники майже не йдуть у відпустку, переважно – у квітні-травні. Інакше ми і не можемо працювати, адже укладено угоди, контракти. Свої зобов’язання перед партнерами мусимо виконувати.
Більш сучасні методи сезонного виробництва в останні два роки змінили і рівень літньої активності на ринку праці.
Ольга ШЕВЧУК, заступник директора обласного центру занятості:
– Раніше пік активності на ринку праці і справді припадав на літо. Сезонні коливання відчувалися через збільшення попиту на сезонних сільгосппрацівників та ручну працю. Зараз сільгоспвиробництво стало більш сучасним, механізованим, тому потреба в такому виді робіт зникла. Підвищення кваліфікації працівників вирівняло кількість вакантних місць. Тепер щомісяця є однакова кількість вакансій: 1000-1200 – у місті і 2000-2200 – в області, незалежно від сезону.
Будівельні компанії влітку також "на коні". За словами працівників "ПМК-76", будувати не можна лише за морозів. Попри те, що і восени, і навесні будівництво триває високими темпами, влітку таки найбільше – удвічі – збільшуються обсяги будівництва. Знову ж таки через вищу температуру повітря та довгий світловий день.
Те ж саме стосується і виробників будівельних матеріалів, вікон-дверей, ремонтних бригад, виробників сільськогосподарської продукції тощо.
26-07-2007, 23:02
0
2 150