
– Починаємо працювати після танення снігу і виїжджаємо щодня аж до настання морозів, – розповів водій-оператор Валерій КОЗАК, який першим освоїв нову техніку. – Працюємо позмінно без вихідних. Виїжджаємо о другій ночі і працюємо до 14.00. Прибирати найбільші вулиці доводиться вночі, бо вдень навіть просто проїхати важко.
Вакуумно-підмітальна машина має дві щітки – круглу збоку і широку під кузовом. Щітки змітають сміття до горловини величезного "пилососа", який засмоктує весь бруд до контейнера.
– "Пилосос" тут такий потужний, що легко може затягти камінь, півцеглини чи пляшку, – каже Валерій. – Ось тільки треба стежити, щоби не потрапив якийсь предмет завеликого розміру і не перекрив горловину.
Машина має великий контейнер на шість кубометрів, який заповнюється приблизно за три години роботи. Далі сміття вивозиться на спеціальний майданчик. Валерій Козак одночасно і водій, і оператор.
Йому доводиться не лише керувати машиною, а й стежити за пультом з тумблерами та індикаторами. Німецька техніка дозволяє працювати практично за будь-якої погоди. Навіть у дощ машина засмоктує бруд. Всередині пісок та інші тверді частки відфільтровуються, а воду можна просто злити в каналізацію.
Під час нашої розмови "Глобус" прибирав під’їзд до аеропорту. Там рух заборонено, тож можна працювати без перешкод. А ось на інших вулицях часто виникають проблеми. Припарковані авто не дозволяють повністю підмести дорогу, тож доводиться повертатися знову.
– Не раз трапляється під час роботи, що водій сидить в авто, коли я під’їжджаю, але звільнити шлях не хоче, – розповідає Валерій Козак. – Взагалі "не помічають" нас таксисти.
Нині "Спецкомунтранс" має два "Глобуси". Роботи для них дуже багато, і було б незайвим придбати ще одну машину, вважає Валерій Козак.