Будівництво об’їзної дороги ще не завершене, а дорожники вже бачать певні проблеми з її функціонуванням у подальшому. Річ у тому, що землю вздовж дороги продають під будівництво приватних котеджів.
– Ми будуємо об’їзні дороги для транспортних потоків з інших міст та країн, намагаємося створити максимальні зручності для водіїв, щоби вони могли якомога швидше доїхати до кінцевого пункту та доставили необхідні вантажі, – каже начальник Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області Роман МАЙОР. – А потім ці швидкісні траси перетворюють на звичайні міські чи сільські вулиці. Вони обростають будинками та об’єктами комерційного призначення, що не дає можливості транспорту швидко рухатися та створює аварійність. Згідно із санітарними нормами, будь-які будинки можна споруджувати не ближче, ніж за 50 метрів від дороги. Насправді роблять це безпосередньо біля траси. А через рік-два починають висувати претензії шляховій службі та місцевим органам влади: заберіть, мовляв, звідси дорогу, бо через безперервний рух транспорту в нас тріскають хати, він створює нам шум, загазовує повітря. Вимагають встановити знаки про обмеження швидкості, "лежачих поліцейських" тощо. Це стосується, зокрема, траси на контрольно-пропускний пункт "Порубне". Зразкова колись ділянка дороги біля Мамаївців зараз фактично перетворилася на сільську вулицю із високою аварійністю, де кожен господар влаштовує собі заїзд на обійстя. Цього року тут вже загинуло двоє людей. Така ж сама доля чекає і на об’їзну дорогу...
Як ми з’ясували, всі землі за мікрорайоном "Гравітон", починаючи від знака "Чернівці" та гаражів, належать до Герцаївського району, отож ними розпоряджається саме ця райдержадміністрація. У відділі земельних ресурсів Герцаївської РДА "МБ" повідомили, що згідно із чинним законодавством, власники земельних ділянок, що розташовані за гаражами неподалік села Остриця, приватизували їх до 30 грудня 2006 року. І тепер можуть розпоряджатися ними на власний розсуд: продати чи збудувати тут будинок або комерційний об’єкт. Нині вже 25 осіб отримали право займатися комерційною діяльністю та змінити цільове призначення приватизованих ними земельних ділянок.
До речі, завдяки будівництву другої черги об’їзної дороги вартість земельних ділянок зросла у десять разів. Як зізнався один із власників земельної ділянки площею 80 соток, продавши її зараз, він зможе заробити чистими понад 30 тисяч доларів. Якщо наприкінці 2006 року одна сотка коштувала приблизно 500 доларів, то останнім часом ціна сягла п’яти тисяч доларів.
– Мої знайомі бізнесмени, котрі торгують на Калинівському ринку, вважали, що я викинув на вітер чотири тисячі доларів, придбавши цю ділянку, – розповів чоловік. – Тоді це і справді був великий ризик. Зате він сповна виправдав себе. Я ще не вирішив, що буду робити зі своєю земельною ділянкою. Може, збудую тут будинок, а потім продам його. Чи почекаю трохи, поки ще більше зросте її вартість.
Тим часом дорожні служби мають рішучі наміри захищати результати своєї праці, щоби об’їзна дорога функціонувала належним чином.
– Хочемо організувати спеціальну нараду в облдержадміністрації за участю начальників обласних, міських та районних управлінь і відділів земельних ресурсів, архітектурних служб, екологів, санепідемстанцій, шляховиків, щоби якось це питання розв’язати, – поділився планами Роман Майор. – Будемо вимагати, аби погоджували з нами будівництво, що здійснюватиметься біля швидкісних трас. Це дуже серйозна проблема, яка стосується перспектив розвитку транспортних коридорів та міжнародних магістралей. Наявність житла поблизу дороги не дає можливості у майбутньому розширити її та реконструювати відповідно до сучасних вимог. Тому потрібно терміново вживати заходів.
15-11-2007, 13:14
0
1 804