Спекотна погода позначилася цього року і на буковинських дорогах. Через високу температуру повітря асфальт пом’якшується, і після проїзду великих машин на ньому залишаються колії. Тому великогабаритним автомобілям у спеку заборонено їздити.
– Через таку спекотну погоду стан доріг різко погіршився, – констатує заступник начальника Служби автомобільних доріг в області Валентин ГАВРИЛО. – Подібна ситуація спостерігається щороку, але нинішнього – це особливий випадок. Тому ухвалено постанову Кабміну, щоби спільно з ДАІ розробити заходи з обмеження руху великовагових автомобілів. Автомобілям вагою понад 24 тонни або навантаженням на вісь сім тонн їздити дорогами за температури вище +28 градусів заборонено. Це пов’язано з тим, що асфальтобетон, вироблений на основі бітуму, що за високої температури розріджується, втрачає свою міцність, а тому на дорогах створюється колійність. Наші дороги побудовані понад 20 років тому і не розраховані на нинішнє навантаження.
Таких заходів дорожники не вживали вже кілька років. Але цього року на трасах при в’їзді в область, біля міст встановили заборонні знаки про проїзд великогабаритного транспорту.
– Минулими роками ми не дуже переймалися рухом великогабаритного транспорту по області, бо не було нагальної потреби, – каже Валерій Григорович. – Нині ж більшість вантажівок відстоюються до 22.00, а потім усі разом їдуть. Але через високі температури дороги навіть ввечері не встигають охолонути й отримують чимале навантаження. Найбільше від спеки та важких автомобілів потерпають дороги державного значення, переважно з Порубного на Хотин та із Заліщиків на Чернівці.
Запевнити, що "фури" обласними дорогами не їдуть, у Службі автомобільних доріг не можуть. Адже обмеження може не стосуватися машин, які перевозять небезпечний вантаж або продукти, які швидко псуються.
Вже зараз розпочалися роботи, які повинні ліквідувати "літні" деформації обласних доріг, на це доводиться щороку витрачати чотири-шість мільйонів гривень.