З першого липня запроваджуються марки акцизного збору нового зразка для алкогольних напоїв. На відміну від нинішніх марок, нові міститимуть інформацію про суму акцизного збору, сплаченого за одиницю маркованої продукції. Нововведення дозволить уникнути підробок та зловживань у сфері торгівлі алкоголем.
“Досі фіксувалося багато підробок і фактів використання акцизних марок не за призначенням, – каже Владислав ГРИГОРЕНКО, заступник начальника регіонального управління департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в області. – Наприклад, були випадки, коли дорожчі алкогольні напої з більшим вмістом спирту маркувалися акцизними знаками для менш міцного алкоголю. На нових марках буде чітко вказано, яку суму акцизного збору сплачено за конкретну пляшку напою”.
На ціну алкогольних напоїв нововведення не вплине. За словами фахівця, нові марки коштують стільки ж, як і марки попереднього зразка.
Марки на алкогольні напої та тютюнові вироби імпортного виробництва мають фіолетовий колір, вітчизняного – зелений. Наскрізна нумерація на марках складається з двох цифр індексу регіону України за місцезнаходженням виробника продукції, серії та окремого для кожної марки номера. Така нумерація наноситься паралельно довшій стороні марки. Крім того, на кожну марку наносяться такі реквізити: для тютюнових виробів – напис, що складається з початкових літер слів “тютюн імпортний” (“тютюн вітчизняний”) – “ТІ” (“ТВ”), двозначного та однозначного числа (рік і квартал, у якому вироблено марки), розділених скісними лініями; для алкогольних напоїв – напис, що складається з початкових літер слів “алкоголь імпортний” (“алкоголь вітчизняний”) – “АІ” (“АВ”), двох двозначних чисел (рік і місяць, у якому вироблено марки), розділених скісними лініями, та зазначення суми акцизного збору, сплаченої за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака.
Державна податкова адміністрація повинна припинити з першого липня 2008 року продаж марок акцизного збору попереднього зразка. Закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв до їх повного використання у період до першого серпня 2008 року, а алкогольні напої з такими марками перебувають в обігу до повної реалізації в межах строку придатності для споживання.