
Найбільше знижок пропонується на взуття та одяг – і на зимові, і на демісезонні колекції.
Розпродують, як правило, залишки взуття, готуючи полиці до нових колекцій. Так, добротні шкіряні чоботи з хутром та напівчоботи нині можна придбати майже вдвічі дешевше від початкової ціни – за 79-355 гривень. Осінню ж колекцію здешевили трохи менше – на 20-30%. Так само й дитяче взуття – не більше 20%.
Відчутно можна зекономити і на верхньому одязі – за 200-400 гривень продають колись недешеві куртки і пальта. Вдвічі подешевшали й светри, штани тощо.
Крім того, досі діють новорічні знижки не лише на одяг і меблі, але й у сфері послуг та лікування. Відтак дешевше на 10% обіцяють підтягнути "гусячі лапки", відкорегувати зморшки, а також лікувати очні хвороби.
Водночас ціни на вентилятори, кондиціонери, матраци для плавання, волейбольні сітки та інше літнє спортивне спорядження залишилися без змін. Однак це зовсім не означає, що вони не зміняться через два-три місяці.
За словами пані Людмили, завідувачки спортивного відділу, ціни на товари визначають постачальники. Тому, якщо намет чи тренажер не продалися ще з позаминулого року, то й нині їх ціна не зміниться.
– У нас є тренажери з початковою ціною, встановленою ще 2002 року. Те ж стосується і товарів, які не продалися минулого сезону – ціна на них не знизилася зараз і не зросте влітку. Водночас новий товар прибуде вже, ймовірно, за новими вищими цінами. Більшість спортивного спорядження – китайське. Яку ціну на нього виставлять постачальники, така й триматиметься, доки не продадуть. А от товари українського виробника з кожним завозом лише дорожчають. Зокрема, ранці, дорожні сумки, волейбольні, тенісні сітки тощо, – запевнила пані Людмила.
Не змінилися ціни й на побутову техніку літнього призначення – вентилятори та кондиціонери. Сьогодні, як і кілька місяців тому, вентилятори Horos SF продаються за 79 гривень, Delfa HFS – за 169, а кондиціонери спліт-системи West – від 1900 гривень, Mitsubishi – від 3400, Toshiba – 3100 гривень.
– Наразі ціни не змінилися, але цілком ймовірно, що ці товари подорожчають напередодні сезону, – сказав Олег, продавець-консультант побутової техніки.
Періодичний розпродаж влаштовують магазини з продажу сонцезахисних окулярів. Майже у кожному салоні є стенд з екземплярами товару, який подешевшав. Це стосується колекцій минулого сезону, або так званих непопулярних моделей. Цікаві моделі De Rigo, RayBan, Christian Lacroix чи Polaroid зазвичай коштують 500-700 гривень, а тепер їх можна придбати за 300-400 гривень.
До теми
Не варто спокушатися
на всі знижки
Тотальними знижками продавці намагаються просто привабити покупців. Так, часто під оголошені знижки "від 30% до 70%" або "повний розпродаж" в магазині мало не половину асортименту, який підлягає знижкам, продають лише на 5-10% дешевше.
За словами Тетяни, менеджера фірми з виготовлення метало-пластикових вікон та дверей, для їхніх товарів останніми роками такого явища як несезон, фактично не існує.
– Останні зими малосніжні і не морозні, тому в таку теплу погоду для виробників вікон-дверей – вже сезон, – сказала пані Тетяна. – Деякі фірми говорять про знижки, але це не означає, що покупець придбає товар дешевше. У таких випадках продавці закладають знижки в ціну. Адже товар має свою ціну і дешевше можна продати, коли його беруть гуртом. Також правдиві знижки може запропонувати молода, маловідома фірма, для того, щоби завоювати ринок. Але якщо фірма оголошує знижки, варто піти в інші і порівняти ціни. Може так статися, що без знижок товар виявиться дешевшим.