«Глядачка протягує букет після вистави і каже: «Я – 618…»

---
4 845
0
Художній керівник Чернівецького муздрамтеатру Мирослав Маковійчук святкує подвійний ювілей – 50-й день народження і 25 років творчої діяльності. Мирослав Степанович, напевно, чи не єдиний актор театру, якого знають навіть ті, хто востаннє був у театрі ще у шостому класі, – з реклами води "Два відра", в якій він знявся.
А ось про те, що він грає на сцені так, що…, але що тут розповідати – це треба бачити, вони не здогадуються. При цьому актор щиросердно розповідає і про відверто провальні ролі, коли обурена глядачка встала посеред вистави і вголос сказала, що про це все думає, про алкоголь і сцену, про те, на що ж живуть актори…
З Калинівського ринку до нас ніхто не ходить
– Чи не боляче від того, що у залі зазвичай обмаль глядачів?
– Дуже боляче. Якби я не грав на інших сценах, міг би це збагнути – модно, не модно, хочеться–не хочеться. Але чому у Тернополі, Львові, Хмельницькому повні зали?
З Калинівського ринку до нас ніхто не ходить. А приїжджає театр з Дрогобича – театр нижче плінтуса, порівняно з нами, – половина партеру сидить з Калинки. Не знаю чому.
У нас є гарні вистави, а людей немає. Вважаю, це прорахунок тих служб, які повинні за те відповідати.
– Що не може дозволити собі актор? Наприклад, наїстися вареників на ніч…
– Вистава розпочинається о шостій. За три години до вистави – з 15.00 до 18.00 – не їм, лише п’ю сік, каву. Чому? Є така гігієнічна річ: сильно виділяється слина, коли багато й емоційно розмовляєш, вона потрапляє в обличчя партнерові – це негарно, це – етика. Дві години триває вистава, додому повертаєшся о 21.00 – голодний як пес. Скажу щиро: сідаю і починаю їсти. Звичайно, це погано.
Але… Я граю у виставі "Адвокат Мартіан", яка триває годину з чимось, і за цей час, не пітніючи, скидаю півтора кілограма. Спочатку лякався, бо вистава йде на якихось нервових речах. Поповнення повинно бути.
– Куди ж то дівається?
– Не можу збагнути. Ще можу зрозуміти, коли я грав у виставі, де носився сценою, змінював три сорочки, а тут…
З ранку до вечора я у театрі: йду о 09.00, повертаюся о 22.00. Майже щодня.
– Героїчна жінка, яка має такого чоловіка…
– Головний балетмейстер театру. Отож вона чудово розуміє мене.
– Ви з дружиною працюєте у театрі, де зарплата бажає кращого, а …на що ж ви живете?
– Неможливо передати. Я не живу лише з цього, якби так було, навіть не знаю… За можливості підробляю. До цього змушує наше життя.
– Навіть ті, хто не був у театрі, знають вас – з реклами води "Два відра".
– Реклама – сильна річ. До зйомок у ній ставлюся дуже серйозно. Ти повинен примусити людину повірити у те, що ти рекламуєш. Реклама вдалася. Були нюанси, я вже зараз бачу з професійної точки зору, що треба було зробити так, а що інакше…
– В одному із інтерв’ю журналіст посмів запитати Лучано Паворотті, чи були у нього провали, коли його освистали у залі. Той чесно відповів, що були – він відверто погано співав. А чи були у вас такі ситуації?
– Хочемо ми того чи ні, але є вдалі постановки, а є – невдалі. У мене було таких три за життя. Ми поїхали з виставою в одне село. Бабця встала посеред вистави: "Та щоби ви ніколи до нас цієї вистави більше не привозили!"
Що було робити? Грали далі. То такий сором…
Був ще один випадок, коли мені було соромно. Після Чорнобиля артисти їздили з концертами (ніхто нам за це і "дякую" не сказав) зоною. Я був ведучим концерту – читав гуморески тощо. Вийшло так, що один артист захворів, іншого немає. Концерт тривав 1 годину 15 хвилин, і 45 хвилин на сцені був я сам. Думав, що здурію! А концерт треба відпрацювати… Краще би мене закидали яйцями, ніж критично усвідомлювати, що я роблю…
Хоча, усім глядачам вгодити неможливо. Як би геніально ми не грали, хтось це сприймає, хтось – ні. Бо у кожного свій душевний стан, настрій.
– Що найбільше дратує у поведінці глядачів?
– Мобілки. Ми просимо відключити або перевести на віброрежим – ні. А дехто після дзвінка виходить, дверима лусне, потім – "алло", потім знову дверима бех…
Я вже не кажу про цукерки, але то діти – їх ще можна навчити.
– Під час гастролей Людмили Гурченко актор Шакуров поскаржився, що чернівецька публіка не в тих місцях аплодувала, і зал не піднявся, коли побачив зірку на сцені… Чи ображають вас подібні речі?
– За великим рахунком Людмила Гурченко у молодості була хорошою актрисою, але є час розкидати каміння, а є час – збирати. Коли приїжджала Алла Пугачова – так, це примадонна. Вона не бере ніжками, обличчям, вона бере голосом. А, вибачте, чим пані Гурченко бере? Що, є голос? Немає. Фігура тонка – ну і що? Підтяжки. Далі що? Я розумію, що не хочеться покидати сцену, але усіх грошей не заробиш, вона не така бідна.
"Після цих слів я підхожу до неї і ...заціловую..."
– Актори, коли грають на сцені, жартують один над одним?
– У серйозних речах я не люблю цього, а у комедійних – так.
Наприклад, у "Запечатаному двірнику" мій герой запитує бабку Палажку "Чия то шафа?". Вона відповідає: "Це моя шафа". Після цих слів я підхожу до неї і ...заціловую... А глядач вважає, що то за сценарієм.
– Чи не зловживаєте даром у житті, вам же нічого не варто заплакати...
– Ні, я до цього дуже серйозно ставлюся. Я у житті зовсім інша людина – замкнутий, самітник. Часом мене запитують після вистави: "Чому ти сидиш і нічого не говориш?" А я не хочу, не можу вже говорити. Мені треба відновитися. Хоча я люблю посміятися, люблю компанію. Знаю трохи анекдотів...
– Наприклад…
– Дві корови зустрічаються на бойні.
– Ти що, вперше? – запитує одна.
– Ні, блін, вдруге!!! – відповідає та.
Або інший.
Син прокидається з бодуна.
– Мамо, дайте похмелитися!
– Синку, немає нічого.
– А під лавкою була пляшка...
– Синку, то ти вчора нею похмелявся.
– Ой, мамо, а там за дверима…
– То ти на Великдень випив.
– А у шафі??
– Та то ж татові на 40 днів.
– О, а я думаю, куди ж тато дівся?..
– Багато творчих людей стимулюють себе алкоголем…
– До цієї теми – анекдот:
– Я у першій дії вистави повинен бути п’яним, порадьте щось, – просить молодий актор старого.
– Які проблеми? Випий пляшку і виходь на сцену, – відповідає той.
– Але у другій дії я повинен бути тверезим…
– Ну, це, батеньку, треба грати…
Я не дозволяв собі ніколи нічого. Відверто скажу, для того, щоби зрозуміти почуття п’яниці, якого я грав, передати його пластику, якось собі дозволив… Більше того не було.
– Чи не намагаються глядачі поспілкуватися після вистави?
– У Львові, пригадую був кумедний випадок. У виставі йшлося про 617 жінок, яких спокусив Дон-Жуан. Глядачка протягує мені букет після вистави і мило промовляє: "Я – 618…" Ото було класно. Я засміявся, обняв її.
– Що ви ще хочете зробити, зіграти?
– Актор усе життя доводить, що він гідний носити звання актора. Оце я доводжу все своє життя – що я класний актор, що маю задатки режисера, що можу бути художнім керівником театру.
Чому я повинен бігати, щоби мені дали звання народного артиста? Адже є люди, які повинні це бачити. Якщо вони не приходять, не дивляться, то кому потрібен той Маковійчук, Піддубний, Ільїна…
Мене двічі колектив подавав на звання народного артиста…
А планів маю багато. Хочу зробити декілька гарних постановок у театрі. Багато ще хочу зробити.


Довідка "МБ"
Мирослав Маковійчук після закінчення Київського театрального інституту ім. Карпенка-Карого працював у театрах Сум, Тернополя, Чернігова.
1997 року Мирославові Маковійчуку присвоїли звання заслуженого артиста України.
2000 року на запрошення адміністрації перейшов з Чернігівського театру до Чернівецького.
Вперше чернівчани побачили його у виставі "Терпкий аромат романтичної ночі", далі були ролі: Менахем ("Поминальна молитва"), Чезаре ("Нелегалка"), Раду ("У неділю рано зілля копала"), Дон- Жуан ("Заповіт цнотливого бабія"), Мартіан ("Адвокат Мартіан") та інші.
Ролі у кіно і телефільмах: Борканюк ("Легенди про безсмертя", 1985), Шпик ("Троянди для маестро", 1986), Гнидюк ("Загін особливого призначення", 1987), Незнайомець ("Меланхолійний вальс", 1989), Лицар "Острів кохання", 2000), Іван ("Царівна", 1999)

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують