
А через рік на вулиці Комарова на пішохідному переході загинув дев’ятирічний хлопчик. Він йшов з товаришем до бібліотеки, і його збив джип київського бізнесмена.
Кримінальну справу щодо цієї автопригоди вже направили до суду.
З початку цього року в області в автопригодах вже загинули 100 осіб. Щорічно на дорогах України гине приблизно сім з половиною тисяч людей. Президент Віктор Ющенко на нараді 12 листопада назвав роботу ДАІ бездарною та непрофесійною. Він пообіцяв, що найближчим часом буде указ про підвищення штрафів за порушення Правил дорожнього руху, а співробітникам ДАІ дозволять штрафувати порушників на місці.
Як повідомив Іван ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ, старший інспектор ВДАІ області, на Буковині стрибок аварійності є, але не такий значний, як в інших регіонах. Найпоширеніші – порушення швидкісного режиму, правил зупинки та стоянки, обгону, проїзду перехресть.
На дорогах області є 58 місць концентрації транспортних пригод, з них 53 – у Чернівцях.
Для попередження аварійності і порушення правил у Чернівцях планують встановити 30 камер відеостеження за дорожнім рухом. Зараз вже вирішують, де ці камери придбати. Також працівників ДАІ зобов’язали щотижня організовувати в навчальних закладах лекції з правил дорожнього руху.
Про те, що треба підвищувати штрафи, в ДАІ говорять вже давно. Затримка за законодавцями. Без цього та спрощення процедури стягнення штрафів змінити щось буде важко. За рішеннями судів стягнено штрафи лише менш ніж з половини порушників.
Нагадаємо, що у липні 2005 року президент Ющенко ліквідував ДАІ і доручив реорганізувати його у Держслужбу безпеки дорожнього руху МВС (дорожню міліцію) та патрульну службу. Новостворена патрульна служба не забезпечила порядок на дорогах, тому цю функцію виконувала й "розпущена" ДАІ. "Трудового ентузіазму" у даішників така невизначеність не викликала.

В автошколах мало занять з практичного керування
– Зараз з’явилося багато швидкісних іномарок, і молоді та недосвідчені водії на них розбиваються, – каже Олександр, водій з понад 30-річним стажем, колишній інструктор автошколи. – Учасники більшості аварій водії – хлопці віком 18-25 років. Машина хороша, а навиків водіння не вистачає. В автошколах замало годин виділяють на практику водіння. 22 години водіння, які викладають в автошколах курсантам, – це крапля в морі. За такий час нормально керувати автомобілем навчитися неможливо. Впливає на аварійність і стан доріг. Та й міліція повинна бути суворішою: зупиняти не лише "Москвичі" і "Жигулі", а й не боятися карати водіїв "крутих" джипів.
– Права купують, і за це не карають нікого, – вважає чернівецький автолюбитель Юрій. – Підвищити штрафи – ідея, звичайно, непогана. Але тоді треба буде ще й приставити до кожного даішника співробітника, який би стежив за тим, щоби штраф стягували законно, а не брали хабара замість нього.
Збирають правдами і неправдами документи і возять людей
– В Україні питома вага смертей в автопригодах від загальної кількості транспорту становить 13%, тоді як у Європі цей показник – 2%, – каже Віктор ХАРАБАРА, директор ВАТ "Денисівка". – Якщо виходити з методології, розробленої в Євросоюзі, то в нашій країні щорічні збитки держави від автопригод становлять приблизно 9 мільярдів гривень, а це 3,5% валового національного продукту. На мою думку, ріст аварійності пов’язаний з недосконалістю законодавства, поганим станом доріг, професійним рівнем водіїв та організацією перевезень. Що ж до пасажирських перевезень, то в Україні є приблизно 23 тисячі суб’єктів підприємництва з перевезення пасажирів автобусами за ліцензією. Право її отримати має будь-який громадянин. Але де ж професійний рівень? Можна зібрати всіма правдами і неправдами документи, заплатити – й отримати ліцензію.
В автошколах недостатня якість підготовки водіїв. Раніше проводили заняття з контраварійності. Моделювали аварійні ситуації і вчили, як їх можна уникнути. Зараз це практично відсутнє.
Важливу роль відіграє і якість транспорту. На наших дорогах багато автомобільного секонд-хенду з Європи, який через свій поганий технічний стан призводить до аварій. Щоби змінити ситуацію, необхідна комплексна програма. До неї повинні входити покращення стану доріг, підготовки водіїв, збільшення штрафів, боротьба з корупцією.
Статистика
- За 10 місяців на автодорогах області сталося 2098 автотранспортних пригод, за відповідний період 2006 року – 1708 (ріст 22,8%).
- Загинули 100 учасників дорожнього руху, серед них п’ятеро дітей. 2006 року загинула 81 особа.
- 658 людей отримали поранення в аваріях, 2006-го – 520 (ріст 26,5%).
- Співробітники ДАІ виявили 135641 порушення Правил дорожнього руху (2006 року – 83509). Майже 70% порушень – це такі, які могли призвести до аварій.
- 8400 порушень – керування транспортом у нетверезому стані.
- На пішоходів склали 6946 адмінпротоколів за порушення правил.
Темпи підготовки водіїв
- В області є 56 навчальних закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.
- Протягом 2007 року відділення реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ видали 16342 посвідчення водія (на 10,4 % більше, порівняно з аналогічним періодом 2006-го – 14800).