
– Деякі користувачі мобільних телефонів часом на спір змагаються, у кого "виживе" телефон. Азартні хлопці кладуть у мікрохвильовку два апарати і вмикають піч. Або кидають дорогі мобілки об землю, щоби визначити, яка витриваліша. На ремонт потім приносять обидва телефони – дисплей у них вилітає і доводиться міняти, чи ще щось ремонтувати.
Щоби апарат прослужив довго, потрібно вдало визначитися з вибором ще перед його купівлею. При цьому термін служби мобілки, її довговічність не залежить від того, дорогий апарат чи дешевий. Проблемним може бути увесь модельний ряд того чи іншого виробника. Трапляються заводські недоробки в програмі. Тому корисно перед придбанням телефону дізнатися у знайомих, які в них апарати і чи якісно працюють.
За словами майстрів, добре зарекомендували себе телефони марки "Нокіа" – у ремонт потрапляє порівняно невеликий відсоток цих моделей, при цьому вони досить добре піддаються ремонту.
А скажімо, чимало апаратів "Самсунг" мають особливість: мікросхеми у них залиті спеціальним полімером. І якщо мікросхема перегорає, замінити її на справну досить важко. Тому власникам "Самсунгів" майстри радять берегти їх від ударів, ці апарати їх особливо бояться.
Коли йдете купувати телефон, візьміть з собою сім-картку. Перед купівлею в магазині варто вкласти її в обраний апарат і зателефонувати. Так ви одразу і справність телефону перевірите, і рівень звуку, і якість отримання сигналу з мережі. Окрім того, продавець зможе підказати, як користуватися апаратом, якщо ви цього не вмієте.
– Не розібравшись, не прочитавши інструкції, покупці нових телефонів часом одразу йдуть до сервісного центру, вважаючи, що в них поламався телефон, – каже майстер. – У місцевих сервісних центрах гарантійні телефони переважно не ремонтуються, а відправляються до Києва. Тому цей ремонт триває так довго. Мали випадок, коли жінка довго до нас ходила з нібито неробочим новим телефоном, дійшло навіть до того, що писала скарги до управління захисту прав споживачів. А потім виявилося, що вона просто не знала, що потрібно вставити сім-картку в телефон, щоби він дзвонив.
Адреси сервісних центрів у кожній області, які займаються гарантійним ремонтом, можна дізнатися у паспорті телефону. Але часто люди з гарантійними телефонами звертаються до інших майстрів і просять виписати їм акт про непридатність телефону. Вони розраховують показати в магазині акт про несправність й вимагати повернути гроші чи обміняти апарат на новий. У сервісному центрі розповідають, що це неможливо. По-перше, такий акт дає лише сервісний центр, який знаходиться в Києві чи найближчий – у Львові. При цьому статистика виглядає приблизно так: зі 100 телефонів, зданих на гарантійний ремонт, лише два можуть повернутися з актом про заміну. Та й то переважно не через те, що не підлягають ремонту, а просто за браком потрібної запчастини в сервісному центрі. А в більшості випадків гарантійний телефон або безкоштовно ремонтують, або повідомляють, що він вийшов з ладу з вини користувача.
НА ЗАМІТКУ
Щоб телефон прослужив довше:
Бережіть апарат від води. Не варто говорити по мобілці у ванній чи під дощем, брати її мокрими руками. Також радять бути уважними під час відвідин туалету. Якщо халепа все ж трапилася, з "утопленика" треба одразу зняти акумулятор і якомога швидше нести до майстра. Навіть невелика краплина вологи, потрапивши всередину, окислює деталі, і апарат може вийти з ладу.
Не варто носити телефон в задній кишені штанів. Особливо це стосується водіїв – якщо постійно сидіти на мобілці, може деформуватися плата, й апарат перестане працювати.
Заряджайте мобілку відповідно до порад в інструкції та типу акумулятора. Щоби подовжити життя будь-якого нового акумулятора, його варто "розкачати" — перші 3-4 рази повністю розрядити аж до вимкнення телефона й повністю зарядити.
Не залишайте телефон під прямими сонячними променями – від перегріву часом трапляються програмні збої.
Не варто захоплюватися записом багатьох Jawa-ігор та інших додатків, особливо у смартфонах. Не всі ці програми написано фахово. І апарати з перевантаженою пам’яттю частіше зависають.
Не варто самотужки міняти корпус чи вправлятися в ремонті апарата – нерідко вартість ремонту після такого втручання значно зростає.
Якщо хочете змінити колір чи "оновити" зовнішній вигляд апарата, не обов’язково купувати новий – значно дешевше поміняти корпус. При цьому бажано брати оригінальний, а не найдешевший. Неякісний корпус може не лише швидко зістарітися, скажімо, злущиться фарба, а й призвести до серйозних поломок апарату.