– Кількість льоду на замороженому рибному філе має свої норми, – розповіла Лариса КУДАК, завідувач сектору продовольчих товарів обласного управління у справах захисту прав споживачів. – Частка льоду, тобто втрат ваги під час розморожування філе, не повинна бути більшою за 2-4 %. Тож з кілограма хека чи судака води має стекти не більше 40 грамів.
Якщо льоду виявилося більше, покупець може повернути собі гроші. Для цього йому обов’язково потрібно мати чек – цей документ під час покупки зобов’язаний видати будь-який продавець, навіть на базарі. Споживач пише заяву з вимогою повернути йому гроші за неякісний товар і додає до неї чек. Із заявою можна звертатися або до магазину, або до управління захисту прав споживачів. Фахівці управління за фактом скарги мають право перевірити торгову точку, і тоді власникові магазину доведеться не лише повернути гроші скаржникові, а можливо, й заплатити штраф. Якщо ж споживач не має чека, довести свої права буде важко.
До речі, з досвіду попередніх перевірок фахівці управління захисту прав споживачів пересвідчилися, що найбільше льоду, або так званої глазурі, має риба, завезена з Китаю. Походження рибного філе вказується у супровідних документах на цей товар. Продавець зобов’язаний показати ці документи на вимогу споживача. І якщо покупець розбирається в документації, він сам може визначити виробника продукту.
Але в будь-якому випадку мати власну вагу вдома не завадить, а чек після покупки не варто викидати, доки не розмерзнеться риба.
29-01-2008, 12:01
0
2 414